Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Och nu tänker jag såhär.
Om Vira har ett dubbelnick så är det ju fullt tänkbart att hon givit sitt dubbelnick gåvan "en sia" och på så vis så finns det möjlighet att "Vira" har siat någon. I så fall är det möjligt först efter första NattDL - och i DL2 s röstade Vira på Habina, så hon lär ju inte ha siat någon ond då i allafall för då borde rösten hamnat där. I DL2 så röstade hon på MM, kanske har MM blivit siad ond av Vira (eller hennes eventuella dubbelnick då'rå). Eller så har hon siat någon god. jag måste lusläsa hennes inlägg och se om jag ser något åt det hållet.
Enligt hennes sista inlägg vore det väl i så fall Capricciosa som hon siat som god? Annars borde hon väl delgett något annat i sina tankar där, om hon visste något. Nog för att hon skrev att hon kände sig osäker på Mumorsan, men eftersom hon skrev att hon var kluven och det inte lät vidare mycket "jag tror hon är ond" så är jag nog tveksam till att hon siat någon som ond. Om hon inte använt sitt dubbelnick till att skriva de tankarna, om hon har ett.

@Capricciosa - ingenting är skrivet i sten. Men hon har de facto röstat på två onda. Men du menar att om Mu är fåret så har hon visat sig för lyan genom att rösta på den som pratade om fåret? Var Puff den enda som gjorde det?

@Hedinn jag vet inte, det var bara en tanke som slog mig att hon kan ha siat någon på det viset. Vem har jag ingen aning om alls, det kan vara ett testamente i sista inlägget eller så finns det info nån annanstans eller ingen info alls för att min teori är bara en teori i mitt huvud.

Jag är inte säker på att jag riktigt håller med i detta Cirkus. Kollar man på dag1 så la Mumorsan en avvikande första röst på Puff, ingen annan hade visat något intresse för Puff innan hennes röst (sedan la Jeffrey röst2 på Puff).
Eller så är Mumorsan en Ulv, som hade sparat sin röst, och när det - till slut - vägde över mot att Goda Corpse skulle ryka, då dumpade Mumorsan en helt, i sammanhanget, meningslös alibiröst på en annan Ulv.
Meningslös i den betydelsen att en förstaröst på en spelare med elva minuter kvar till DL, medan andra spelare har fem röster, är som att hälla den i sjön.

Jag är inte säker på att jag riktigt håller med i detta Cirkus. Kollar man på dag1 så la Mumorsan en avvikande första röst på Puff, ingen annan hade visat något intresse för Puff innan hennes röst (sedan la Jeffrey röst2 på Puff).
Det jag tycker är intressant är att Puff diskuterar att fåret vill visa sig för ulvarna, och nu vet vi att Puff var ulv. Jag kan mycket väl tänka mig ett scenario där lyan via Puff visar sig för fåret genom det inlägget och att Mumorsan i ett scenario som får fångar upp och visar att hon uppfattat signalen genom att lägga udda röst på Puff.

Så bara för att hon la första rösten på Puff behöver hon inte vara god (hon behöver inte vara ond heller men jag vill visa på ett alternativ, jag har inte studerat Mumorsan tillräckligt för att veta var jag tror att jag har henne).

Sedan något vi inte får glömma när vi diskuterar vem som ev siat vem, fåret visar sig som god i sior så bara för att man siat någon som god innebär det inte att den personen behöver vara det.

Vad menar du? Lyan behöver ju inte visa sig för fåret, fåret vet ju redan vilka som ingår i lyan? Jag röstade på Puff i första lynch därför att jag tyckte att hon var skummast i det läget.

Det jag tycker är intressant är att Puff diskuterar att fåret vill visa sig för ulvarna, och nu vet vi att Puff var ulv. Jag kan mycket väl tänka mig ett scenario där lyan via Puff visar sig för fåret genom det inlägget och att Mumorsan i ett scenario som får fångar upp och visar att hon uppfattat signalen genom att lägga udda röst på Puff.

Så bara för att hon la första rösten på Puff behöver hon inte vara god (hon behöver inte vara ond heller men jag vill visa på ett alternativ, jag har inte studerat Mumorsan tillräckligt för att veta var jag tror att jag har henne).

Sedan något vi inte får glömma när vi diskuterar vem som ev siat vem, fåret visar sig som god i sior så bara för att man siat någon som god innebär det inte att den personen behöver vara det.

När jag följer ditt resonemnag om Mu/Puff så tänker jag även att (i det scenariot om någon försökt visa sig för lyan med att rösta på Puff), skulle väl älven Jeffery kunna vara fåret? Jefferey ser en alibiröst läggas av en ulv (i scenariot att Mu är ond) på en annan ulv, och hakar på? Hmm... kanske lite långsökt som ett sätt att visa sig på dock. O_o

@Capricciosa - ingenting är skrivet i sten. Men hon har de facto röstat på två onda. Men du menar att om Mu är fåret så har hon visat sig för lyan genom att rösta på den som pratade om fåret? Var Puff den enda som gjorde det?

Det var flera som diskuterade detta med fåret och ulven, bland annat SookieS och Jeffrey, men det är bara Puff som jag vet ingår i lyan av de som diskuterade. Puff var väldigt fixerad vid hur kommunikationen skulle kunna ske och varför.

Det jag främst reagerat på är diskussionen om _corpsbride_ skulle kunna vara ond som Dramatik teoriar kring. Känns även som att Outofservice håller dramatik lite om ryggen och jag förstår varför Matmissbrukaren blir misstänksam mot Dramatik iom hennes uttalande om _corpsebride_ men jag köper även Dramatiks förklaring. Eftersom det är mycket möjligt att _corpsebride_ skulle kunna vara antingen fåret eller ulv och vill visa sig genom att prata får. Att man pratar får betyder inte att man är fåret, utan man kan ju vilja visa själva fåret att man själv är ulv.

För att hitta någon slags kommunikation. Börjar ulven prata får så kanske fåret på något vis kan visa sig för ulven. För ulvarna vill ju veta vem som är fåret.

Men ulvarna vet inte vem som är fåret och det gäller för deras del att hitta fåret. För att kunna göra det krävs kommunikation från båda hållen.

Jag ser det nog mest som troligast att fåret försöker ta kontakt eftersom hon vet vem som är ulv. Men om en ulv misstänker någon för att vara fåret så kan dom också visa sig. Ett vanligt fenomen är väl att det sker via röstning och käk. Käka den man tror fåret röstade på osv. för at visa att man tror sig hittat fåret.

@Mumorsan, jag vet att lyan inte behöver visa sig för fåret, men om Puff är så "besatt" av tanken så kan det mycket väl vara så att fåret visar att den snappat upp meddelandet. Och som jag skriver, jag vet inte att det är så, men det är en tanke som slog mig och jag tycker man inte kan godförklara utifrån en första udda röst i första lynch bara för att en person visar sig vara ulv, därför jag vill visa på alternativa möjligheter.

M
jag vet att lyan inte behöver visa sig för fåret, men om Puff är så "besatt" av tanken så kan det mycket väl vara så att fåret visar att den snappat upp meddelandet. Och som jag skriver, jag vet inte att det är så, men det är en tanke som slog mig och jag tycker man inte kan godförklara utifrån en första udda röst i första lynch bara för att en person visar sig vara ulv, därför jag vill visa på alternativa möjligheter.

Men kom ihåg att Mu också la en avgörande röst på Matmissbrukaren. Inom samma minut som Puff la sin röst på Matmissbrukaren, jag tror inte att MM hade räknat med att det skulle bli så oavsett om hon var Puffs matte så satt de i allafall i lyan tillsammans.

Jag inser också skillnad i försvaret eller rättare sagt icke-försvaret av Puff jämfört med försvarande av Kinder som jag la märke till häromdagen, hon gjorde också en "uppenbar" felskrivning som Con och Vira (var det va?) insåg att det var just en felskrivning, medan när Puff teoriade och "glömde" MM så var det ingen som kom till Puffens försvar att det var en uppenbar felskrivning . Detta gör att jag faktiskt är benägen att hålla Kinder, Con och Vira åt det goda hållet. Visst kan lyan ändra strategi mellan varven, men just nu så tror jag i allafall inte att alla de tre är skumma, kanske inte nån av dem. Jag vet inte säkert, men så tänker jag i allafall just nu.

Intressant tanke! Jag tror att det kan ligga något i den, iaf icke-försvarandet av Puff. Men nu vet vi visserligen redan att Puff var ond och Vira god. Men överlag kan jag hålla med om att ulvar inte brukar försvara andra ulvar. Däremot kan ju ovetande goda göra det. Och ang. försvarandet av Kinder så vill jag också ha både Kinder och Con åt det goda hållet. Även om jag också kan tänka mig en möjlighet att en ulv faktiskt går in och försvarar en god, alltså om man skulle tänka sig att Kinder är god och Con ond. En möjlighet, men jag vet inte om jag finner den så trolig.

Och här var det full aktivitet, eller inte :p.

Nåja, lite tankar från mig:

Capricciosa lutar över åt det goda hållet för mig just nu. Kommer med många bra teorier och jag håller med om mycket. Verkar leta onda, och var den som upptäckte MM/Puffs tabbe med att nämna sig själv. Röstade dessutom allra först på MM. Visst kan det vara en snillrik ond, men jag tycker att det är mycket som talar mot det.

Jag håller med Vira i dessa tankar om Capricciosa, jag tycker också hon känns åt det goda hållet i nuläget. Sedan på tal om Vira så undrar jag om man genom hennes inlägg kanske skulle kunna luska något i vilka paket hon kan ha delat ut, vad tror ni?

Fast varför skulle lyan visa sig för fåret via Puff menar du? Fåret vet ju vilka lyan består av?

Fast varför skulle lyan visa sig för fåret via Puff menar du? Fåret vet ju vilka lyan består av?

Jag tror att Capricciosa tänker att lyan liksom lägger ut ett bete för fåret att nappa på, typ "hurru fåret - rösta på Puff (den som pratar om dig) så vi vet vem du är" . Det är ett tänkbart scenario, men jag tror inte att Mu är fåret och igen så hänvisar jag till den sena rösten på MM i samma minut som Puffs röst på MM.

Jag tror att Capricciosa tänker att lyan liksom lägger ut ett bete för fåret att nappa på, typ "hurru fåret - rösta på Puff (den som pratar om dig) så vi vet vem du är" . Det är ett tänkbart scenario, men jag tror inte att Mu är fåret och igen så hänvisar jag till den sena rösten på MM i samma minut som Puffs röst på MM.

Tänker igen högt - Kan vittnet ha bevittnat MM och därför valdes det att offra MM när flera tyckte MM var skum?

Tänker igen högt - Kan vittnet ha bevittnat MM och därför valdes det att offra MM när flera tyckte MM var skum?

ja så kan det ju vara.
Vad mer kan man få ut av den tanken då? I så fall borde MM har lagt sin röst på någon annan än mig så att hon garanterat åkte och inte hamnade i lottning eller tänker jag fel nu?

ja så kan det ju vara.
Vad mer kan man få ut av den tanken då? I så fall borde MM har lagt sin röst på någon annan än mig så att hon garanterat åkte och inte hamnade i lottning eller tänker jag fel nu?
Varför? Enda anledningen till det vore ju om du också är ond, annars skulle ju de onda knappast tjäna på det? Man sparar väl hellre en ond så länge som möjligt, oavsett om den är siad eller vittnad, eller så, om alternativet är en god?

ja så kan det ju vara.

Ja iofs är det troligen så... Jag är dock fortfarande öppen för tanken att ni är ulvar/onda båda två också.
I det scenariot kanske det var något av en alibiröst, och att ni sen lämnade det åt ödet? Det förklarar inte din ursprungliga röst på mig, men jag vet inte... tänker som sagt högt så någon kanske kan hjälpa mig nysta lita. :D Kanske ingen bevittnats och inget var planerat på förhand utan det bara slumpade sig så också? I det fallet kan det ju ha varit lite väl suspekt om en ulv inte försökte rädda sig själv genom att lägga upp någon annan för lottning, oavsett om det var en kollega eller en god... :idea:

Varför? Enda anledningen till det vore ju om du också är ond, annars skulle ju de onda knappast tjäna på det? Man sparar väl hellre en ond så länge som möjligt, oavsett om den är siad eller vittnad, eller så, om alternativet är en god?

Alltså jag hänger inte riktigt med nu.
Enda anledningen till vad?

Jag spann vidare på Caisas tänker högt-tanke om att MM var bevittnad och lyan bestämt sig för att offra MM och fyllde igen lite hål bara.

Ja iofs är det troligen så... Jag är dock fortfarande öppen för tanken att ni är ulvar/onda båda två också.
I det scenariot kanske det var något av en alibiröst, och att ni sen lämnade det åt ödet? Det förklarar inte din ursprungliga röst på mig, men jag vet inte... tänker som sagt högt så någon kanske kan hjälpa mig nysta lita. :D Kanske ingen bevittnats och inget var planerat på förhand utan det bara slumpade sig så också? I det fallet kan det ju ha varit lite väl suspekt om en ulv inte försökte rädda sig själv genom att lägga upp någon annan för lottning, oavsett om det var en kollega eller en god... :idea:

Men min röst på dig hade väl inte med det där att göra? det var ju helt andra funderingar som genererade den. .

Alltså jag hänger inte riktigt med nu.
Enda anledningen till vad?

Jag spann vidare på Caisas tänker högt-tanke om att MM var bevittnad och lyan bestämt sig för att offra MM och fyllde igen lite hål bara.
Ja, om vi säger att vittnet sett MM, så hade hon ju allt att vinna på att hamna i lottning med en god. Hade det handlat om en ond som kommit upp för lottning borde hon lagt rösten på någon annan, för att säkert åka själv. Hänger du med nu? Så OM hon blev vittnad, så borde det tyda på att du är god (om det var du som lottades mot henne?).

Men min röst på dig hade väl inte med det där att göra? det var ju helt andra funderingar som genererade den. .

Ja absolut, men i just det scenariot OM det var så att du satt i lyan med MM hade det troligen varit bättre om du röstat direkt på MM, därav "men det förklarar inte din röst på mig", det var så jag menade. Det kan ju varit så att ni inte bestämt er att offra MM än när du la din röst... jag vet inte, ju mer jag tänker på det desto mer långsökt känns det. Men det kändes som en möjlighet i början av tankebanan. :D

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 947
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 564
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 166
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar