Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 395
  • Visningar Visningar 59 265
Jag håller med er andra nu, när jag gått igenom Puff och MM's inlägg. De är för lika. Inläggen från Puffs sida känns krystade och det är alltför likt MM's skrivstil för att detta ska vara fel.

Därför: Mumorsan röstar på Puff

I övrigt ska jag gå igenom leken en gång till, har varit borta hela dagen idag men aktiviteten kan öka något nu igen.

I det här läget känns det dumt?
Ja kanske, jag vet inte. Tänkte om att om man med ganska stor säkerhet kan para ihop två goda blir det ju lite av ett skydd mot en käkning för dem också, med tanke på att den andra då blir godförklarad om ulvarna käkar den ena, vilket ulvarna väl vill undvika. Samtidigt som att det är positivt om man kan para ihop två onda eftersom man får den andra på köpet om man röstar ut den ena.

Om ingen röständring kommer ske nu på upploppet,
ser den slutgiltiga röstningssammanräkningen ut så här:

Röstlängd: (16 av totalt 16)
10:34 Hedinn röstar på Puff
11:36 Dramatik röstar på Puff
13:14 Niyama röstar på Puff
15:08 Vira röstar på Puff
18:39 Kinder röstar på Puff
18:46 SookieS röstar på Puff
18:56 glömmerallt röstar på Puff
19:29 Con röstar Puff
19:32 Jeffery röstar Puff
19:32 cirkus röstar på Puff
19:40 Peppar röstar på Puff
19:48 Capricciosa röstar på Puff
20:03 bumpo röstar på Puff
20:23 CaisaLundblad röstar på Puff
20:54 Puff röstar på Puff
20:56 Mumorsan röstar på Puff

Röster: (16)
16 Puff

Kvar att rösta: (0)

OBS! Det är fortfarande preliminära siffror!

Nej herregud du har rätt! Jag har i varje fall totalt bortsett från den möjligheten. Konstigt, hur kan det ha blivit så?

Haha, nejmen, jag har ingen aning, jag tror ju också att Puff är hennes dubbelnick, men iom det mystiska i gårdagens röstningen började jag försöka se lite andra möjligheter... :D

Visst är det möjligt att MM inte har ett dubbelnick, men varför skulle Puff försöka spela MM? Det är för mycket som är likt.

Nej jag vet, jag spånar bara i möjliga scenarion eftersom dagens diskussioner mestadels känts som att de utgått från att MM har ett dubbelnick. Vilket jag också tror, och att det är Puff, men som sagt... försöker håller ett öppet sinne. ^^

Det vore ju en god och kreativ tanke. :)
Jag hoppas dock att Puff hade sagt ifrån lite, om hon inte känt igen sig i dagens världsbild.

Ja, ärligt talat är Puffs tystnad och nu röst på sig själv något som stärker mina misstankar att hon är ond.

Fast va? I alla fall min tanke om Puff som MM:s dubbelnick är alldeles oberoende av någon visshet om att MM har ett dubbelnick :).

Se tidigare svar. :) Bara tänker högt typ. ^^

UPPDATERING!

Det började bli ont om tid för Puff. Hattparaden närmade sig och på tok för många snygga hattar vandrade runt på Gärdet. Här måste något drastiskt göras för att minska utbudet. Dold i en skrotig pick-up fanns det hemliga vapnet: en industridammsugare. Genom ett enkelt handgrepp kunde man ställa om sugfunktionen till blås och sedan rikta munstycket, som doldes i en DraMaten mot eventuella konkurrenter som passerade förbi och blåsa hatten av deras huvuden. Puff ställde sig och hängde lite nonchalant och inväntade en snygg hatt. Där kom en! Omställningsvredet på dammsugaren slant under ivriga fingrar och dammsugaren gick igång med full kraft. SMACK! Puff (med sin hatt på skallen) sögs in och hamnade djupt ner i dammsugarens inre.

Puff var hattfuskare (ulv)!

Natt-DL om en timme!

Mina reflektioner rent generellt förutom att det var väldigt skönt att vi inte var grundlurade....

Puff röstade på CB i DL1 och på Jeffery i DL2 och på MM i DL3.
Jag tror, men jag är inte säker på att det skulle kunna göra att Jeffery lutar över åt det mer goda hållet, visst kan rösten på Jeffery också vara en alibiröstning, men jag lutar åt att det inte är så.

Caisa som jag var misstänksam emot igår känns mera lik sitt goda Caisa idag även om jag inte är hundra säker alls. En sak som jag uppfattar hos henne och det är samma sak som jag också tänkt på och jag skrev det i något inlägg tidigare idag också - det är några som känns anonyma, inga misstankar alls runt dem, inga röster och ...ja just anonyma . Att notera samma saker känns alltid positivt på något vis. Men jag är inte säker, men ändå så känns hon så skum idag.

Jag inser också skillnad i försvaret eller rättare sagt icke-försvaret av Puff jämfört med försvarande av Kinder som jag la märke till häromdagen, hon gjorde också en "uppenbar" felskrivning som Con och Vira (var det va?) insåg att det var just en felskrivning, medan när Puff teoriade och "glömde" MM så var det ingen som kom till Puffens försvar att det var en uppenbar felskrivning . Detta gör att jag faktiskt är benägen att hålla Kinder, Con och Vira åt det goda hållet. Visst kan lyan ändra strategi mellan varven, men just nu så tror jag i allafall inte att alla de tre är skumma, kanske inte nån av dem. Jag vet inte säkert, men så tänker jag i allafall just nu.

Utifall jag skulle bli Ulvatagen nu, visar jag den här bilden på Lynch#1 innan Ulvatagningen finner sin fullbordan - den allra intressantaste hittills av lyncherna.
Vi ser här hur röstningsläget ändrar sig för varje röst:
lynch1.jpg

Gröna röstare är konstaterat Goda, Röda är konstaterat Onda, Brandgula siffror är själva rösterna.
Kolumnen ute till höger är vad man röstat på.

Och här var det full aktivitet, eller inte :p.

Nåja, lite tankar från mig:

Capricciosa lutar över åt det goda hållet för mig just nu. Kommer med många bra teorier och jag håller med om mycket. Verkar leta onda, och var den som upptäckte MM/Puffs tabbe med att nämna sig själv. Röstade dessutom allra först på MM. Visst kan det vara en snillrik ond, men jag tycker att det är mycket som talar mot det.

Mumorsan är jag kluven till. Känns å ena sidan väldigt vettig - å andra sidan nästan lite för vettig ibland, vilket är enkelt när man sitter med facit i hand och typ kan peka ut vad det är för fel på pågående lynch av en god. Röstade dock på MM, vilket är ett plus för godheten - såvida det nu inte var så att de hade bestämt sig för att offra MM, särskilt om tex cirkus skulle vara ulv.

UPPDATERING!

Efteråt var det ingen som egentligen fattat hur det gick till. Ena sekunden stod Vira där i sin pimpade tomteluva (mycket glitter på den luvan!), sa ”Ho, ho, ho” och delade ut presenter till höger och vänster. I nästa var hon borta, kallad till galoppdomstolen. Där väntade tuffa typer från… Lotteriinspektionen. Det spelade ingen roll att Vira bedyrade att hon inte ägnade sig åt olagligt, oregistrerat spel utan helt enkelt gav bort presenter. De tuffa typerna bara garvade och sa ”Ta den om jultomten också!”. En sak är säker. Vira missar hattparaden, för det här kommer att ta sig tid att ta sig ur.

Vira var jultomte!

DL imorgon kl 21.

Natt-DL en timme efter uppdatering.

@Vira - Mumorsan röstade på Puff i första lynch ej att förglömma. Det tycker jag också lägger henne lite åt det godare hållet...

Äsch, satan mitt i uppdateringen så blir Jultomte-Vira käkad.

Dubbelasch.
Jultomten Vira har i alla lyncher lagt sin röst på den som försvunnit!
Och dessutom i ett offensivt läge, dvs röster som givit övervikt, eller näst intill.

(Nåja, nästan. Matmissbrukarrösten kom som #2...)

Och nu tänker jag såhär.
Om Vira har ett dubbelnick så är det ju fullt tänkbart att hon givit sitt dubbelnick gåvan "en sia" och på så vis så finns det möjlighet att "Vira" har siat någon. I så fall är det möjligt först efter första NattDL - och i DL2 s röstade Vira på Habina, så hon lär ju inte ha siat någon ond då i allafall för då borde rösten hamnat där. I DL2 så röstade hon på MM, kanske har MM blivit siad ond av Vira (eller hennes eventuella dubbelnick då'rå). Eller så har hon siat någon god. jag måste lusläsa hennes inlägg och se om jag ser något åt det hållet.

@Vira - Mumorsan röstade på Puff i första lynch ej att förglömma. Det tycker jag också lägger henne lite åt det godare hållet....

Jag är inte säker på att jag riktigt håller med i detta Cirkus. Kollar man på dag1 så la Mumorsan en avvikande första röst på Puff, ingen annan hade visat något intresse för Puff innan hennes röst (sedan la Jeffrey röst2 på Puff).
Det jag tycker är intressant är att Puff diskuterar att fåret vill visa sig för ulvarna, och nu vet vi att Puff var ulv. Jag kan mycket väl tänka mig ett scenario där lyan via Puff visar sig för fåret genom det inlägget och att Mumorsan i ett scenario som får fångar upp och visar att hon uppfattat signalen genom att lägga udda röst på Puff.

Så bara för att hon la första rösten på Puff behöver hon inte vara god (hon behöver inte vara ond heller men jag vill visa på ett alternativ, jag har inte studerat Mumorsan tillräckligt för att veta var jag tror att jag har henne).

Sedan något vi inte får glömma när vi diskuterar vem som ev siat vem, fåret visar sig som god i sior så bara för att man siat någon som god innebär det inte att den personen behöver vara det.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 880
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka