Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

och precis när jag skickade kom ytterligare en tanke upp: som ond vill man kanske knyta något gott dubbelnick till sig för att dra med det i fallet om man lynchas.

jag bara spekulerar, misstänker inte direkt Jeffrey pga detta men det är värt att lägga märke till.

Jag satt just också och funderade över varför man skulle vilja outa något sånt som ond eller god. Min tanke var att som svart får kanske man vill ha en koppling till sitt dubbelnick för att ulvarna ska fatta om man exempelvis lynchas? Men jag vet inte om det är så smart i slutändan ändå när jag tänker efter... Tanken du kom med här om att det kan vara en ond som vill dra med en god i fallet tycker jag nästan låter mer sannolik. Värt att ha i beräkningen.

Fördelen som jag ser det, är att om vi för stunden låtsas att Jeffery är ond, får det att verka som att hon hör ihop med SvartaAnkan och SvartaAnkan sedan blir uppäten (dvs visar sig vara god), så får ju Jeffery ett alibi.

Eller var det just så du menade? :o

Ja det var just det jag menade ;) Jag hade svårt att komma på någon fördel, men sen när SookieS skrev den tanken som även du skrev här så klarnade det plötsligt och jag insåg att det är ju ganska troligt.

Också intressant! För jag skulle snarare se det som en fördel för goda sidan om någon var godförklarad, för det känns som att ulvarna inte brukar äta dom som är uppenbart goda i första taget, plus som du skriver att den godförklarade då också kan ha större chans att bli skyddad.

Fast va? Min erfarenhet är precis tvärt om. Ulvarna brukar väl vilja få bort de som är godförklarade? De är ju bara dumma att ha kvar i slutet, för det är ju bättre att ha kvar de som alla är osäkra på. Då blir det mer spekulationer och större chans att kunna få goda att lyncha goda.

Fördelen som jag ser det, är att om vi för stunden låtsas att Jeffery är ond, får det att verka som att hon hör ihop med SvartaAnkan och SvartaAnkan sedan blir uppäten (dvs visar sig vara god), så får ju Jeffery ett alibi.

Eller var det just så du menade? :o

om man får andra att tro att man hör ihop med ett visst dubbelnick som inte stämmer kan man dels misstänkliggöra det nicket om man som ond lynchas, och tvärtom att folk kan hålla en som god om det nicket lynchas eller käkas.

Ja, det är väl klart att möjligheten finns? Du skrev det ju själv att LL förklarat det så. Just det jag har fetmarkerat här ovanför ger faktiskt rejält utslag på min ulvradar. Eller rättare sagt så känns det som om Corpse med det ovan skrivna kanske vill förklara för ulvarna att hon själv är svarta fåret och har ett dubbelnick och att ulvarna därför bör veta att det finns två svarta får?

Annars är väl inte sannolikheten egentligen så stor för att det skulle finnas två svarta får. Jag menar det finns 6 dubbelnick, alltså är det endast 6 spelare (12 inkl. dubbelnick av 22), dvs. hälften, som har dubbelnick . Därmed finns det ju en ganska rejäl sannolikhet för att just svarta får-rollen lottats på en spelare utan dubbelnick, right? Därför får det Corpse skrev verkligen mig att reagera då jag ser det som en tydlig vink till ulvarna.

Jag reagerar också på CBs kommentar om att hon inte tror alla dubbelnick är onda för det. Nä, varför skulle dom?

Fast va? Min erfarenhet är precis tvärt om. Ulvarna brukar väl vilja få bort de som är godförklarade? De är ju bara dumma att ha kvar i slutet, för det är ju bättre att ha kvar de som alla är osäkra på. Då blir det mer spekulationer och större chans att kunna få goda att lyncha goda.

Jag skrev inte att ulvarna isåfall sparar en godförklarad till slutet, jag skrev "i första taget".

Jag satt just också och funderade över varför man skulle vilja outa något sånt som ond eller god. Min tanke var att som svart får kanske man vill ha en koppling till sitt dubbelnick för att ulvarna ska fatta om man exempelvis lynchas? Men jag vet inte om det är så smart i slutändan ändå när jag tänker efter... Tanken du kom med här om att det kan vara en ond som vill dra med en god i fallet tycker jag nästan låter mer sannolik. Värt att ha i beräkningen.

Och här skriver du återigen om svart får och dubbelnick. Tydligare kan det nästan inte bli i min värld.

Tror jag måste läsa allt en gång till. :banghead: Buke verkar ha fått hicka när läser via mobilen. Varken SookieS eller Cirkus inlägg var med när jag läste och svarade Outofservice, fast hon hade citerat SookieS. :crazy:

Inte bra att förvirra mig ännu mer...

Jag skrev inte att ulvarna isåfall sparar en godförklarad till slutet, jag skrev "i första taget".

Jag menade inte att du skrev det heller. Jag var kanske otydlig. Men jag menade att om man som ulv inte försöker käka de godförklarade relativt snabbt så finns ju en chans att de hänger med relativt länge, och det är bara dåligt om man är ulv. :)

Tror jag måste läsa allt en gång till. :banghead: Buke verkar ha fått hicka när läser via mobilen. Varken SookieS eller Cirkus inlägg var med när jag läste och svarade Outofservice, fast hon hade citerat SookieS. :crazy:

Inte bra att förvirra mig ännu mer...

Nya buke har en massa dumma konstigheter för sig tycker jag:p

Jag menade inte att du skrev det heller. Jag var kanske otydlig. Men jag menade att om man som ulv inte försöker käka de godförklarade relativt snabbt så finns ju en chans att de hänger med relativt länge, och det är bara dåligt om man är ulv. :)

Ja det kan ligga något i det, min kommentar var ju mest en anledning till bland dom som cirkus skrev. Dock tycker jag nog inte att godförklarade brukar käkas direkt.

Ja det kan ligga något i det, min kommentar var ju mest en anledning till bland dom som cirkus skrev. Dock tycker jag nog inte att godförklarade brukar käkas direkt.

Nej, kanske inte direkt. Men som ulv brukar man vilja försöka bli av med dem förr eller senare. Men det kanske inte är prio 1 heller, för det brukar ju vara att få ut specialroller.

Fast nja, i förra leken tjatade ju Sasse en hel del om tjuven och vi trodde att det var för att hon var tjuven men så var det inte.

Nä då var det snarare så att den som kom på teorin om att den som tjatar om tjuven är tjuven som var tjuven! I det fallet Drama själv :meh:

Dock har jag svårt att se att Drama skulle göra samma sak igen så uppenbart.

Nej, kanske inte direkt. Men som ulv brukar man vilja försöka bli av med dem förr eller senare. Men det kanske inte är prio 1 heller, för det brukar ju vara att få ut specialroller.

Förr eller senare ja, det är ju precis det jag menar..fast jag är lite mer inne på senare, än direkt.

Fast nja, i förra leken tjatade ju Sasse en hel del om tjuven och vi trodde att det var för att hon var tjuven men så var det inte.

Fast jag tyckte inte att hon tjatade så värst om tjuven då. Inte alls på samma sätt som Corpse skriver om svarta fåret här iaf.

Kommer antagligen behöva rösta tidigt, då det är kommunfest idag och solen faktiskt bestämt sig för att titta fram och jag har knäppt en cider för typ första gången på över 1 år :nailbiting:

jaja back to the game!

Habina har gjort ett tappert försök till lite tankar, hon tycker att jag smörar för LL för att jag gillar temat. LL skrev dock i anmälningstråden att hon trodde att temat skulle tilltala mig, därav min kommentar om temat. Så att det skulle vara misstänksamt...? Hon funderar också över om Jeffery och Svartaankan hör ihop för att Jeffery var uppmuntrande mot Svartaankan. Jag ser inte det uppmuntrande hon pratar om, däremot så reagerade jag på att Jeffery pratade om sig själv i tredje person, det behöver inte betyda att Jeffery är ond, men lär nog hålla koll där lite vad som händer.

Corpse kommer in och skriver sina funderingar under tiden jag sitter här med mina. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så orimligt att någon gör ett misstag såhär tidigt i leken. Jag tycker inte alls det känns orimligt att det kan vara ett misstag. Men det kan lika gärna vara ett sätt att förvirra resterande spelare och få det att se ut som att man hör ihop med ett dubbelnick, vilket jag iofs har svårt att se hur det skulle kunna vara en fördel.
Och vadå att jag följer Niyamas teori? Följer jag Niyamas teori för att jag reagerade på att Jeffery skrev om sig själv i tredje person?

Niyama diskuterar mest hurvida man kan koppla ihop dubbelnicken med ordinarie nick och inte, första magkänslan om henne känns på något vis god. Precis som i förra leken där jag fick onda magkänslor av Drama direkt från start, och dom visade sig ju stämma till slut :banghead::meh:

Jag skrev att jag tyckte att det kändes lite orimligt med en sådan stor tabbe. Givetvis kan det vara möjligt, men det känns för mig mer rimligt att Jeffery isf ville bli sammankopplad med SvartaAnkan och därför använde sig av teorierna som var precis innan, än att det var en tabbe.
Samtidigt tycker jag inte att just att Jeffery svarade i tredjeperson var jättemisstänkt. Jag är van vid att folk skriver så ibland på skämt. Men jag kan ju vara lättlurad också och ha gått förbi detta just av vana.
Alltså känner jag mig inte säker alls på om Jeffery och SvartaAnkan är vare sig goda eller onda.

Du reagerade på att Jeffery svarade i tredjeperson med tanken att det var just en tabbe av Jeffery. Niyama kom in och sa att det kanske var som hon sa att det kunde bli igår och du svarade att du misstänkte att det var just så. Du kom alltså in efter att Niyama kommit med tanken om att man kan tabba sig och ifrågasatte just om någon gjort precis detta och när Niyama kände igen det förstärkte du med att det kunde vara just så. Vilket, som jag skrev tidigare, inte gör mig direkt jättemisstänksam mot dig. Men jag noterar det.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar