Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Nu tycker Jeffery att LL inte ska röra ihop den här tråden mer än nödvändigt.
Eller menar du att de högadliga gentlemännen och gentlekvinnorna på Grand National har fel?
LL tror sig veta att de flesta på Grand National talar engelska och således över huvud taget använder de ord som har diskuterats i tråden.

Jag känner att jag inte riktigt hänger med än så länge. är det verkligen så att vi, i skrivande stund, har (snart) 8 sidor av rent OT? Det är väl bara Habina som har skrivit ett något-så-när teoriinlägg?

Nja, jag tycker nog att det hänt lite spännande på sida 7 i alla fall, även om jag ännu inte är säker på dess betydelse.

Känner också att det är en del OT men ibland kommer ju leken igång på det viset och något inlägg här och där har man ju snappat upp lite på.
Känns även lite svårt att ha koll på alla nu när vi är så många. Kan väl knappast vara själv om att tycka det. Har dessutom bara varit med i en dubbelnickstråd så är inte helt insatt över hur man kan koppla ihop nicken så som @Niyama sa att man ibland kan. Förstås då om någon avslöjar sig rejält.

Känner också att det är en del OT men ibland kommer ju leken igång på det viset och något inlägg här och där har man ju snappat upp lite på.
Känns även lite svårt att ha koll på alla nu när vi är så många. Kan väl knappast vara själv om att tycka det. Har dessutom bara varit med i en dubbelnickstråd så är inte helt insatt över hur man kan koppla ihop nicken så som @Niyama sa att man ibland kan. Förstås då om någon avslöjar sig rejält.

Tror det var förrförra dubbelnicksleken där det inte fanns något dubbelnick som skrev som Myrten (alla hade dubbelnick) men ett dubbelnick som skrev HELT skruvat. Då tänkte jag att då måste det vara Myrten. I en tidigare lek var det en som skrev på nåt konstigt sätt som heter nåt särskilt, var helt jävla hopplöst att tyda. Av dom som var med var det bara Sasse som skulle skriva så.

Så det brukar alltid finnas nåt att gå på.

Så, har satt mig ner och läst igenom vad som skrivits hittills nu när pojkvännen begett sig. :)
Mycket OT-snack. Sedan har det varit mycket prat om @SvartaAnkan och @Jeffery. @Habina hade en teori om att de onda bär hatt och att därför SvartaAnkan blir misstänkt. SvartaAnkan besvarade detta med att godförklara sig själv och istället ifrågasätta Habina som enligt henne inte bryr sig om hatt-tävlingen. Känns inte som att det går att säga varken bu eller bä om denna diskussion. Förutom att jag inte tror på att alla onda innehar hatt-tema då. :p Tror snarare att det finns både gott och ont bland dubbel-nicken. Med tanke på LL:s förklaring att om ett svart får innehar ett dubbelnick blir båda svarta får, så tror jag att möjligheten finns att det kan finnas ett svart får med dubbelnick; alltså två. Men jag tror som sagt inte att alla dubbenick är onda för det.

Angående diskussionen om en eventuell koppling mellan Jeffery och SvartaAnkan så hänger jag inte med riktigt. @OutOfService pekar på att hon tror att Jeffery gjorde ett misstag med nicken då hon benämnde sig själv i tredje-person. Och det skulle väl kunna vara så, men det känns lite orimligt. Jag tänker att med tanke på att det precis innan var diskussioner både om huruvida Jeffery och SvartaAnkan skulle kunna vara dubbelnick och @Niyamas påtalande om att någon säkert kommer att tabba sig och svara med fel nick känns det... för klantigt... att precis efteråt göra precis detta? :angel:
Eller så vill Jeffery genom detta visa att hon och SvartaAnkan är just dubbelnick, men varför skulle man vilja göra detta tydligt oavsett sida? (Mer allmän fråga/fundering). Jag tänker att det kan vara av både för-och-nackdel för både onda och goda om andra listar ut ens dubbelnick? Men tidigt i leken vill man väl helst inte detta som god, åtminstone inte om man innehar en specialroll och ulvarna på så vis äter en innan man hinner göra något?
Men angående diskussionen om just Jeffery och SvartaAnkan är dubbelnick vet jag inte vad jag ska tro. Behåller tanken om, men tycker att det finns alldeles för lite för att kunna dra några säkra slutsatser där än.

Den enda jag reagerat på utöver diskussionerna som varit hittills är OutOfService. Habina nämner att hon fjäskat för LL, jag vet dock inte om jag tycker att det säger varken bu eller bä om OutOfService roll. Men jag noterar att hon är snabb att ifrågasätta Jeffery efter att andra diskuterat om hon innehar ett dubbelnick och sedan följer Niyamas teori om att hon försagt sig. Det känns lite medglidande. Men det är för tidigt för att säga om det finns något bakom det eller att OutOfService bara pekat på något hon undrat över och haft Niyamas teori i bakhuvudet.

Än så länge har det inte hänt något nämnvärdare än så jag reflekterat över. Får se om det kommit lite längre senare. :)

Tror det var förrförra dubbelnicksleken där det inte fanns något dubbelnick som skrev som Myrten (alla hade dubbelnick) men ett dubbelnick som skrev HELT skruvat. Då tänkte jag att då måste det vara Myrten. I en tidigare lek var det en som skrev på nåt konstigt sätt som heter nåt särskilt, var helt jävla hopplöst att tyda. Av dom som var med var det bara Sasse som skulle skriva så.

Så det brukar alltid finnas nåt att gå på.

Aha, okej :)
Nu har jag inte lärt mig allas spelstil som är med i leken men något skulle jag kanske känna igen.

Det intressantaste som hänt hittills är Jeffreys eventuella tabbe. i en lek där vissa har dubbelnick är det ganska klantigt att uttrycka sig på det sättet, om det nu inte var en tabbe. vill Jeffrey förvirra? men både som ond och som god försöker man hålla isär sina nick, som god vill man inte bli godförklarad ulvmat och som ond vill man inte lynchas.

Det intressantaste som hänt hittills är Jeffreys eventuella tabbe. i en lek där vissa har dubbelnick är det ganska klantigt att uttrycka sig på det sättet, om det nu inte var en tabbe. vill Jeffrey förvirra? men både som ond och som god försöker man hålla isär sina nick, som god vill man inte bli godförklarad ulvmat och som ond vill man inte lynchas.

och precis när jag skickade kom ytterligare en tanke upp: som ond vill man kanske knyta något gott dubbelnick till sig för att dra med det i fallet om man lynchas.

jag bara spekulerar, misstänker inte direkt Jeffrey pga detta men det är värt att lägga märke till.

Kommer antagligen behöva rösta tidigt, då det är kommunfest idag och solen faktiskt bestämt sig för att titta fram och jag har knäppt en cider för typ första gången på över 1 år :nailbiting:

jaja back to the game!

Habina har gjort ett tappert försök till lite tankar, hon tycker att jag smörar för LL för att jag gillar temat. LL skrev dock i anmälningstråden att hon trodde att temat skulle tilltala mig, därav min kommentar om temat. Så att det skulle vara misstänksamt...? Hon funderar också över om Jeffery och Svartaankan hör ihop för att Jeffery var uppmuntrande mot Svartaankan. Jag ser inte det uppmuntrande hon pratar om, däremot så reagerade jag på att Jeffery pratade om sig själv i tredje person, det behöver inte betyda att Jeffery är ond, men lär nog hålla koll där lite vad som händer.

Corpse kommer in och skriver sina funderingar under tiden jag sitter här med mina. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så orimligt att någon gör ett misstag såhär tidigt i leken. Jag tycker inte alls det känns orimligt att det kan vara ett misstag. Men det kan lika gärna vara ett sätt att förvirra resterande spelare och få det att se ut som att man hör ihop med ett dubbelnick, vilket jag iofs har svårt att se hur det skulle kunna vara en fördel.
Och vadå att jag följer Niyamas teori? Följer jag Niyamas teori för att jag reagerade på att Jeffery skrev om sig själv i tredje person?

Niyama diskuterar mest hurvida man kan koppla ihop dubbelnicken med ordinarie nick och inte, första magkänslan om henne känns på något vis god. Precis som i förra leken där jag fick onda magkänslor av Drama direkt från start, och dom visade sig ju stämma till slut :banghead::meh:

och precis när jag skickade kom ytterligare en tanke upp: som ond vill man kanske knyta något gott dubbelnick till sig för att dra med det i fallet om man lynchas.

jag bara spekulerar, misstänker inte direkt Jeffrey pga detta men det är värt att lägga märke till.

Hade svårt att se vad det skulle kunna finnas för fördel med att kopplas ihop med ett dubbelnick som inte är ens eget och detta var ju defintivt en intressant tanke.

@glömmerallt - jamen @cirkus och @Hedinn har fem nick var. Det är massor av ordinarie spelare som egentligen är cirkus och Hedinn. Det trodde jag alla visste!

Nu bör det visst vara over and out från LL för ikväll. Godnatt!

Fniss, när jag läste detta inlägg tänkte jag att här har jag något som är skumt - och så var det LL som skrev :p
Första dagen griper man efter halmstrån och vad hittar man ... LL med ny och fräsch avatar.

• Gilla
Reactions: MM
(...)Men det är för tidigt för att säga om det finns något bakom det eller att OutOfService bara pekat på något hon undrat över och haft Niyamas teori i bakhuvudet.

Än så länge har det inte hänt något nämnvärdare än så jag reflekterat över. Får se om det kommit lite längre senare. :)

Har jag haft någon teori? Tycker bara att jag har tramsat :D

Hade svårt att se vad det skulle kunna finnas för fördel med att kopplas ihop med ett dubbelnick som inte är ens eget och detta var ju defintivt en intressant tanke.

Mycket intressant!

jag reagerade lite på en annan grej som SookieS skrev

men både som ond och som god försöker man hålla isär sina nick, som god vill man inte bli godförklarad ulvmat och som ond vill man inte lynchas.

- eller jag tycker att det saknades åtminstone ett alternativ:
Som god vill man inte heller bli lynchad och jag tycker inte det är alltför illa att vara godförklarad, för det innebär väl inte automatiskt att man blir ulvmat? Ulvarna vet ju vilka som är goda och äter ju oavsett om någon är godförklarad eller inte, en godförklarad kan ju dessutom ha större chans att vara skyddad. Nje, så jag tycker det haltar lite faktiskt

Mycket OT-snack. Sedan har det varit mycket prat om @SvartaAnkan och @Jeffery. @Habina hade en teori om att de onda bär hatt och att därför SvartaAnkan blir misstänkt. SvartaAnkan besvarade detta med att godförklara sig själv och istället ifrågasätta Habina som enligt henne inte bryr sig om hatt-tävlingen. Känns inte som att det går att säga varken bu eller bä om denna diskussion. Förutom att jag inte tror på att alla onda innehar hatt-tema då. :p Tror snarare att det finns både gott och ont bland dubbel-nicken. Med tanke på LL:s förklaring att om ett svart får innehar ett dubbelnick blir båda svarta får, så tror jag att möjligheten finns att det kan finnas ett svart får med dubbelnick; alltså två. Men jag tror som sagt inte att alla dubbenick är onda för det.

Ja, det är väl klart att möjligheten finns? Du skrev det ju själv att LL förklarat det så. Just det jag har fetmarkerat här ovanför ger faktiskt rejält utslag på min ulvradar. Eller rättare sagt så känns det som om Corpse med det ovan skrivna kanske vill förklara för ulvarna att hon själv är svarta fåret och har ett dubbelnick och att ulvarna därför bör veta att det finns två svarta får?

Annars är väl inte sannolikheten egentligen så stor för att det skulle finnas två svarta får. Jag menar det finns 6 dubbelnick, alltså är det endast 6 spelare (12 inkl. dubbelnick av 22), dvs. hälften, som har dubbelnick . Därmed finns det ju en ganska rejäl sannolikhet för att just svarta får-rollen lottats på en spelare utan dubbelnick, right? Därför får det Corpse skrev verkligen mig att reagera då jag ser det som en tydlig vink till ulvarna.

Mycket intressant!

Som god vill man inte heller bli lynchad och jag tycker inte det är alltför illa att vara godförklarad, för det innebär väl inte automatiskt att man blir ulvmat? Ulvarna vet ju vilka som är goda och äter ju oavsett om någon är godförklarad eller inte, en godförklarad kan ju dessutom ha större chans att vara skyddad. Nje, så jag tycker det haltar lite faktiskt

Också intressant! För jag skulle snarare se det som en fördel för goda sidan om någon var godförklarad, för det känns som att ulvarna inte brukar äta dom som är uppenbart goda i första taget, plus som du skriver att den godförklarade då också kan ha större chans att bli skyddad.

Mycket intressant!

Ulvarna vill givetvis inte ha kvar godförklarade spelare, det blir alldeles för svårt i slutet. sen som ulv överväger man ju risken att någon är skyddad men när jag varit ulv har prio ett varit att försöka bli av med goda specialroller och godförklarade spelare.

Fördelen som jag ser det, är att om vi för stunden låtsas att Jeffery är ond, får det att verka som att hon hör ihop med SvartaAnkan och SvartaAnkan sedan blir uppäten (dvs visar sig vara god), så får ju Jeffery ett alibi.

Eller var det just så du menade? :o

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar