Nästa ras?

nyponros

Trådstartare
Vilken ras blir er nästa hund?
Kör ni vidare på samma (och vilken är isf det?) eller har ni blivit nyfikna på någon annan?

Jag är nästan helt övertygad, blir nästa hund inte en till cocker blir det en welsh springerspaniel.
De är ju helt underbara:love:
Lite större, lite lättare päls, lite mindre temperament(:devil: )
Jag är definitivt spanielmänniska iaf:D
Spralliga, arbetsvilliga, vänliga, underbara!

Så, vilken blir din nästa ras?

Sv: Nästa ras?

Har haft schäfer/siberian huskey,2 långhåriga collie,nuffe/labrador och nu har min dotter en border/groendalvalp men jag vill ha en afghan nästa gång.eller en brun newfoundland.

Det är frågan som jag och min sambo har grubblat över bra länge nu...:angel:

Visst, rasen som vi båda älskar är ju helt klart schäfer-vi har ju en nu:love:
Men vi vill båda ha ngt nytt nästa gång, med det är så himla svårt att bestämma sig över vad bara....

Tips, någon?:D

Egentligen är ju beardis min ultimata hund, men fick jag skräddarsy nästa hund så skulle den vara som en beardis i sättet (fast inte lika fjollig när det gäller smällare etc.), fast mindre och ha mindre päls (men den får inte fälla eftersom jag är allergisk).

Finns en sån tro?

Nästa hund jag skaffar mej ska vara större. Jag har alltid haft små hundar och det har förvisso varit praktiskt och lätthanterligt, men nästa gång ska det bli någonting mer bastant. Kanske en rottweiler eller liknande.

Jag är helt nöjd med alla mina raser och har svårt att se att det ska tillkomma någon ny ras inom överskådligt tid :D ;)

Men blir du inte nyyfiiiken på maassa aaandra raser?:D
Tänk om du missar din absoluta favoritras om du inte provar fler:eek:
*försöker fresta*

Jag har CC nu och nästa blir kanske en likadan eller en whippet är jag sugen på med OM det blir en till/en ny nån gång :)

Jag har tidigare alltid sagt att även nästa hund blir en västgötaspets. Men det senaste året har jag börjat vackla och lutar nu åt finsk lapphund. Spets måste det i alla fall bli!

Kan jag inte bestämma mig får jag väl köpa en av varje! Skulle maken mot förmodan märka något när han lyfter näsan ur en av sina böcker får jag väl se oskyldig ut och spela totalt ovetande hur det har kunnat bli två.

Det lär i alla fall dröja några år innan det är dags.

Nästa hund (som blir i fraaaaamtiden) blir en till dvärgpinscher. Eller möjligen en cocker.

:)

Vi har två dalmatiner nu. Är helt fast i den rasen. En vacker, vänlig, samarbetsvillig, intelligent och gosig hundras som är suvären tillsammans med hästar. Så nästa hund blir garanterat en till dalmatiner. Antagligen också från samma uppfödare då jag gillar hennes hundar och hennes sätt att tänka i avel.

Jag och sambon försöker intala oss att nästa hund allt får vänta 2-3 år men man vet aldrig. Först så hade vi en och 6 månader senare så hade vi hastigt och lustigt en till.

Mvh

Tora

Det blir något liknande. Har en blandras med BC, schäfer och golden. Vill ha en BC korsning igen nästa hund, men vad det blir mer vet jag ej. Jag kommer att söka främst på hundhem, bland både vuxna och valpar.

kl

Till hösten får jag ju en schäfer, men som påläggskalv till den vill jag ha Beauceron och så blir det antagligen. Men bara om en skåning ser till att para en tik jag gillar..annars blir det väl schäfer igen (men det blir det nog ändå). Om jag köper en liten hund i framtiden blir det cairn eller westie.

Ja har engelsk mastiff sen 4 år tebax å de e den bästa rasen ja har haft, men vi ska skaffa en vovve till å då blir de en mopps :D å sen en mastiff kille till, ja kan tänka mig massa raser men mastiffen passar mitt levene bäst

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 458
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 043
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 578
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 842
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar