Nästa ras?

Sv: Nästa ras?

Har storpudel och skotsk terrier nu.Älskar båda raserna så fler av dessa kan jag mkt väl tänka mig.Vill allra helst ta valpar på min skottehane.Sedan vill jag ha en bullterrier sö fina!!!Dalmatiner och gärna en jack rusell.

Ingen terrier, tyvärr. De är säkert mycket trevliga men inte alls något jag skulle kunna tänka mig. Att de ska trimmas är dessutom en stor nackdel för mig.

Det var faktiskt ett hett tips. En sådan skulle jag kunna ha och envisas jag kan vi säkert genomföra något bruksprov och en och annan lydnad.

Hur är det med underull?

De staffar jag sett har varit nådigt tunnpälsade och går täckade på vintern.Tål en staff att sitta utan kläder i bil eller utomhus även den kallaste vinterdag?

Det var faktiskt ett hett tips. En sådan skulle jag kunna ha och envisas jag kan vi säkert genomföra något bruksprov och en och annan lydnad.

Jag tycker absolut att du ska kika vidare på schippen. Tyvärr får man inte så bra inblick i rasen genom internet. (tycker jag)
Men du får gärna höra av dig via PM,MSN el. dylikt om du vill veta mer om min tjej.
Inte behöver du envisas:p, lydnaden går hur bra som helst.
Vi tränar på 2an nu och hon är mkt lättlärd, ivrig och arbetsvillig.

:)

Jag har en golden reteriver just nu.. En urgo gammal kille..
Men som nästa ras är jag osäker.. Vill ju att rasen ska passa mej och att hunden får ut vad den behöver i livet.

Hunden jag har nu är en omplacerings hund som tycker att soffan är bästa platsen i livet.. Han har dock ingen arbetsvilja för 5 öre.. Han får apportera lite o gör det med en attityd som att livet suger..
Jag tränar lite konster med honom för att aktivera hans hjärna.. Och lägger ut godis som han ska få spåra..
Men han gör det inte med ett brinnande intresse..

Så en hund som tycker om att jobba fysiskt och psykiskt men som oxå kan vara en sofflpotatis.

Men som drömras bara för att de är fin/söt är sibiryan husky (stavning:confused:) eller chihuahua.. Även york terrier (stavning:confused:) är bedårande. Och många andra raser.:rofl:

Så en hund som tycker om att jobba fysiskt och psykiskt men som oxå kan vara en sofflpotatis.

Ta bort "psykiskt" så har du en vinthund :p Fast tja... det finns ju en del vinthundar som tävlar agilty så... inget är ju omöjligt.
Men det är verkligen soffpotatis inomhus och hur pigga och glada som helst ute, kan röra sig hur mkt som helst men klagar inte om det inte blir så mkt träning heller.
Dessutom har man ju fördelen att de flesta inte alls vill gå ut i dåligt väder. :angel:

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 458
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 043
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 578
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Aningen märkligt inlägg kanske, men jag hjälper en anhörig att hitta rätt ras till kommande hund (mest för att kunna hjälpa till att...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 842
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar