När ska man berätta för familj/vänner/jobbet etc?

Sv: När ska man berätta för familj/vänner/jobbet etc?

jag kan ju förtydliga att jag gick upp 8 kg, för mig är det fetma :angel: från mina 62 kg till mina 174 cm.
och ja jag gjorde gravtest och jag undersöktes av läkare och ingen trodde det så jag trodde inte heller att jag var gravid!
Gravtesten gjorde jag mest för att få folk att hålla käften, en del frågade och jag triumferade med mina negativa test gång på gång! jag var ju bara fet o bitter... :p

Fast du skrev ju att du gick upp 13-15kg tidigare??

Konstigt att de inte gjorde VUL??

Rätt rolig historia ändå, och fascinerande ;) Fetma :eek: äh du skulle ha haft mina ca 30kg jag gick upp under min grav. Jag såg ut som en boll!

Nu, icke-gravid, känner jag av tarmarna mycket väl, känns som tidiga v30+ rörelser.
Jag är nog benägen att hålla med just här. Vet att jag frågade när jag var runt vecka 21-22 här inne hur sparkar kändes och fick till svar att det kändes som "tarmbubbel" och här om kvällen satt jag faktiskt och funderade om jag var gravid i vecka 22-23 för tarmarna dansade rock :D... Nu är det ju faktiskt omöjligt att jag skulle vara i mitten av en graviditet eftersom Amanda bara är 11 veckor och JAG skulle inte ha kunnat missa min graviditet, kroppen smällde till direkt och blev jättedålig för mig, däremot hade jag mens mer eller mindre de första fyra månaderna och blödningar under de sista. Men magen blev faktiskt inte stor så det syndes förrän vecka 30...

Var på återkontroll här om dagen och fick reda på att min barnmorska väntar barn i slutet av juni, alltså är hon runt månad sju-åtta om jag räknat rätt? Kan säga att det syntes inte på henne överhuvudtaget, så dölja en graviditet för andra om man inte har tighta kläder på sig, är lätt. Att dölja den för sig själv, tja, det kräver nog en del förnekelse, det gör det nog, men har man mens och inga problem under graviditeten så torde ju magen vara det enda man kan se det på, och inte blir alla jättestora? Troligt är väl dock att de som inte vet att de är gravida föder lite för tidigt också om de fortsatt leva precis som vanligt under sin graviditet.

Dock försvann ju hennes mens? Reflekterar man inte över det, även om man har små blödningar innan, försvinner den helt skulle ju jag misstänka att något är fel?

Dock försvann ju hennes mens? Reflekterar man inte över det, även om man har små blödningar innan, försvinner den helt skulle ju jag misstänka att något är fel?

Jo jag håller med liksom den magen är ju ett under om den kom över en natt :crazy:

Nä, jag tycker nog också att det handlar om förnekelse... Nu står det ju visserligen att magen kom efter att barnet vände på sig typ dagen efter hon fick reda på det, men det står ju också att det tog 18 dagar från det att hon fick reda på det till det att hon födde barnet. Är det möjligt att få en så stor mage på 18 dagar? Jag vet inte, men det låter ju otroligt.

Och som sagt, försvinner mensen så ska man väl ta kontakt med en gynekolog eller något för antingen är ju nåt fel, eller så är man gravid...

Usch vad den här tråden har spårat ur :( Kan ni inte skaffa en egen tråd om ämnet om ni vill fortsätta diskussionen? Jag kollar ju den här tråden med förhoppning om svar på min fråga, men det står bara en massa annat här.. Inget vidare kul..

Nä, jag tycker nog också att det handlar om förnekelse... Nu står det ju visserligen att magen kom efter att barnet vände på sig typ dagen efter hon fick reda på det, men det står ju också att det tog 18 dagar från det att hon fick reda på det till det att hon födde barnet. Är det möjligt att få en så stor mage på 18 dagar? Jag vet inte, men det låter ju otroligt.

Och som sagt, försvinner mensen så ska man väl ta kontakt med en gynekolog eller något för antingen är ju nåt fel, eller så är man gravid...

Såg du bilden??

Hon fick reda på det i v.33

Fast svar har du redan fått flera gånger :idea:

2 månader innan du tänkt vara ledig när det gäller jobbet, för övrig så berättade jag det för folk när jag passerat det datum som det var störst risk för mf :D

För Mamma berättade jag det direkt

Fast tråden är väldigt OT nu, och hon ville ju även veta när andra berättade om sina graviditeter så jag kan förstå TS tråden handlade ju inte om folk som inte förstod att de var gravida.

Fast tråden är väldigt OT nu, och hon ville ju även veta när andra berättade om sina graviditeter så jag kan förstå TS tråden handlade ju inte om folk som inte förstod att de var gravida.

Jag har inte skrivit något om det utan ville bara upplysa henne om att hon fått en massa svar i tråden, för det verkade som om hon inte trodde det

Sedan att det blev ot är väl ganska vanligt här på buke. Men helt ot är det ju inte heller iof

Usch vad den här tråden har spårat ur :( Kan ni inte skaffa en egen tråd om ämnet om ni vill fortsätta diskussionen? Jag kollar ju den här tråden med förhoppning om svar på min fråga, men det står bara en massa annat här.. Inget vidare kul..

Men du har ju fått massor med svar på din fråga, hur många behöver du?

Men till sist ledsnar ju folk på att skriva två månader, när det redan står tio gånger i tråden, och börjar diskutera annat. Du kan ju inte begära att få sida upp och sida ner med svar där det bara står "två månader" i vartenda svar?:confused:

mmm men jag räknade fel :angel: som mest gick jag upp 13 kg men jag gick ner det igen, jag bantade ju förra sommaren också... :p
som sagt, varken läkare eller sjuksystrar jag träffade under perioden trodde det heller o jag är en sådan människa som väldigt ofta gör gravtest för jag är livrädd för barn o hatar dom :angel: eller det var ju förrut, nu har jag Luckan :love:

Men häpp, minipiller måste man vara noga med, och jag var väl inte noggrann nog.

Även om man är noga och tar de med max en timmes variation så kan man bli gravid *vet*

Första barnet berättade jag för mamma dagen efter hennes födelsedag då vi varit hemma och firat henne. Detta var tre månader innan store grabben kom och en månad efter det att jag flyttat hemifrån. Ingen såg att jag var gravid, upp i vikt hade jag gått, men det var inget ovanligt att jag pendlade lite i vikt.

Lille sonen (också pillerbarn, annan sort) berättades det när det gått tre månader. Skickade grattiskort till mamma (hade flyttat 60 mil så vi träffades inte så ofta) dår jag skrev att presenten levereras i augusti, mamma fattade inget men en av mina hemmaboende bröder fattade på en gång :p

Och angående graviditetsbesvär (första barnet) så jobbade jag med tungt arbete fram till att jag hade 3 veckor kvar (svinskötare) körde häst dagen innan och red med mindre än en månad kvar. Inget illamående, extremt lindriga foglossningar, kändes lite om jag suttit länge i mjuk soffa och reste mig upp. Gick upp 18 kilo som jag bar över hela kroppen.

Andra barnet hade jag mer besvär då jag hade en gammal knäskada som gav besvär pga. viktökning, 18 kilo även denna gång, och så hade jag en högre utgångsvikt i kombination med att jag inte var lika vältränad. Andra barnet avslöjade jag grav. dagen efter RUL, en hade tydligen misstänkt det men ingen annan på jobbet trodde han hade rätt, de blev ganska förvånade :D Då syntes magen väl, om man hade åtsmitande kläder, men jobbkläderna är inte åtsmitande och jag har byst som håller ut tröjan => magen syntes inte.

Det är inte alls konstigt att bli av med mensen när man äter P-piller eller mini-piller.
Jag själv blev det när jag åt för flera år sedan, men eftersom jag blev just asparanoid, istället för som många andra som tycker det är super skönt, så valde jag att byta piller.
Jag blev glad varje gång jag fick min mens eftersom jag då visste att jag inte var gravid.

Ja visst är barn söta :love: i vart fall ens eget ;)

själv skulle jag inte heller ha barn och se vad som hände. Nu är han allt för mig :love:
fortfarande är jag fascinerad av din historia :D

Jo, jag såg bilden, det jag menade var att det står att hon fick magen typ dagen efteråt när bebisen vände sig i rätt läge. Det står ju dock ingenstans att bilden på magen är tagen i vecka 33, den kan ju lika gärna vara tagen samma dag som förlossningen? Och det tog 18 dagar från det hon fick reda på det (vecka 33) till förlossningen, alltså har i så fall magen växt från ingenting till den mega-gravid-mage på 18 dagar förutsatt att bilden är tagen samma dag som förlossningen? Nä jag håller helt med dig, jag har ändå svårt att tro att hon inte skulle märka något överhuvudtaget....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 160
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 990
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar