Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste säga att jag blir förvånad då jag läser dina inlägg. Det verkar vara såååå mycket du inte förstår. Va det i landslaget du körde eller va det på landsväg??Jag tycker absolut inte det är fel att köra med stång (eller något annat som man tycker funkar bra) men jag förstår inte hur Åke kan skriva att man kör med stång, PUNKT! Det är väl upp till var och en. Sen måste jag ju tillägga att blir hästen tillräckligt rädd så hjälper inget bett i världen. Jag har bara tömmar och bett för att styra med, ska jag få honom att öka, sakta, stanna mm så använder jag bara rösten, han skulle inte stanna för att jag drog honom i munnen (inget illa menat mot dig om det lät så ), sen har ju alla så klart olika sätt och olika hästar funkar olika. Min yngre hingst använder jag tömmarna mycket mer på eftersom han tränas i dressyr (ridning) och jag använder ju inte rösten när jag rider eftersom det inte är tillåtet vid tävling
Ok, då fattade jag det hela lite fel
Ja huvudsaken är väl att hästen trivs med det bätt man har och att man inte sätter på ett skarpt bett bara för att kunna kontrollera sin häst, då tycker jag man börjar i fel ände
Jag måste säga att jag blir förvånad då jag läser dina inlägg. Det verkar vara såååå mycket du inte förstår. Va det i landslaget du körde eller va det på landsväg??
och vad har jag med något att göra? Håll dina uttjatade gammeldags kommentarer för dig själv. Att ens börja påstå att det är omoget att tävla på ett tävlingskörforum.. du har inte ens vågat visa bild på din häst körd.
proffs stavas med två F.
Vad är ditt problem??? Vad är det som gör dig så förvånad och vad är det jag inte förstår? Avundsjuk kanske? Hur långt har du själv kommit?
Nej lilla du.. Jag är inte avundsjuk på någon som kör sin fjording. Har haft fjording och aldrig mer. Vad skulle jag vara avis på?? Att du flänger runt på massa jippon utan att få en krona i fickan? Nej tack sånt ägnar jag mig inte åt.... Har viktigare saker för mig. Livet är kort..
och vad har jag med något att göra? Håll dina uttjatade gammeldags kommentarer för dig själv. Att ens börja påstå att det är omoget att tävla på ett tävlingskörforum.. du har inte ens vågat visa bild på din häst körd.
proffs stavas med två F.
Nej lilla du.. Jag är inte avundsjuk på någon som kör sin fjording. Har haft fjording och aldrig mer. Vad skulle jag vara avis på?? Att du flänger runt på massa jippon utan att få en krona i fickan? Nej tack sånt ägnar jag mig inte åt.... Har viktigare saker för mig. Livet är kort..
Ursprungligen postat av åke
Vadå fördommar??
Rasen har väl SJUTTON INGEN betydelse när man kör. HUVUDSAKEN är väl att hästen är tränad för sin uppgift
Jag har STOLT kört 4 fjordingar.En mor och hennes barn. Samtliga har jag varit ute på UPPDRAG med och fått beröm
Anna-Carin
Du är ju bara för rolig! Vad har hästrasen med det hela att göra?? Är man en duktig kusk kan man väl ha vilken ras som helst?
Ja jag tycker man ska ägna det korta livet åt det man tycker är roligt, och det är precis vad jag gör, jag behöver inte käna pengar på det Håll du dig i skogen med dinna ardenner, så slipper vi träffas på några "jippon"!
Vadå fördommar??
Rasen har väl SJUTTON INGEN betydelse när man kör. HUVUDSAKEN är väl att hästen är tränad för sin uppgift
Jag har STOLT kört 4 fjordingar.En mor och hennes barn. Samtliga har jag varit ute på UPPDRAG med och fått beröm
Anna-Carin
Nej varför skulle Åke vara avundsjuk på någon överhuvudtaget.... hon har ju faktist en arabhingst
Jag kan inte förstå ditt problem, Åke, varför vara så otrevlig jämt mot allt o alla? Skulle kunna tro att det är ett litet trotsigt barn som sitter bakom ditt namn.
Vadå fördomar? Kan du inte läsa människa? Jag kan inte ha små fjordingar i skogen. Dom är för klena. Jag har haft 2 st. och det passar inte mig. Därför så vill jag aldrig mer ha det. Är det fördomar? Vad kul att du har kört UPPDRAG? Inte för att jag fattar vad det har med saken att göra. Folk säger alltid. "åhh va fin" åhhh va söt" mm Är det sånt du kallar för beröm?