När ni kör

Sv: När ni kör

Fråga profset snigelfarmor varför man skall ha det. Jag skulle då inte ha det på mina.

Jag tycker absolut inte det är fel att köra med stång (eller något annat som man tycker funkar bra) men jag förstår inte hur Åke kan skriva att man kör med stång, PUNKT! Det är väl upp till var och en. Sen måste jag ju tillägga att blir hästen tillräckligt rädd så hjälper inget bett i världen. Jag har bara tömmar och bett för att styra med, ska jag få honom att öka, sakta, stanna mm så använder jag bara rösten, han skulle inte stanna för att jag drog honom i munnen (inget illa menat mot dig om det lät så :) ), sen har ju alla så klart olika sätt och olika hästar funkar olika. Min yngre hingst använder jag tömmarna mycket mer på eftersom han tränas i dressyr (ridning) och jag använder ju inte rösten när jag rider eftersom det inte är tillåtet vid tävling :)
Jag måste säga att jag blir förvånad då jag läser dina inlägg. Det verkar vara såååå mycket du inte förstår. Va det i landslaget du körde eller va det på landsväg??

Jag måste säga att jag blir förvånad då jag läser dina inlägg. Det verkar vara såååå mycket du inte förstår. Va det i landslaget du körde eller va det på landsväg??

Vad är ditt problem??? Vad är det som gör dig så förvånad och vad är det jag inte förstår? Avundsjuk kanske? Hur långt har du själv kommit? :crazy:

Har kommit förbi fjortisåldern och insett att jag inte behöver tävla. Vet vad mina hästar går för ändå....

:rofl: :rofl: :rofl:

Ja så kan man ju oxå uttrycka det! :rofl:

Med det inlägget behöver jag ju inte tillägga så mycket mer...men tycker du det finns många fjortisar i landslaget? Isf är jag gärna en av dom! :rofl:

och vad har jag med något att göra? Håll dina uttjatade gammeldags kommentarer för dig själv. Att ens börja påstå att det är omoget att tävla på ett tävlingskörforum.. du har inte ens vågat visa bild på din häst körd.

proffs stavas med två F.

och vad har jag med något att göra? Håll dina uttjatade gammeldags kommentarer för dig själv. Att ens börja påstå att det är omoget att tävla på ett tävlingskörforum.. du har inte ens vågat visa bild på din häst körd.

proffs stavas med två F.

Vart har jag sagt att det är omoget att tävla? Varför skulle jag inte visa bild på min häst då jag kör? Jag har ju iaf några egna hästar......Och du fröken snigel/präktig. Ursäkta felstavningen. Måtte det aldrig drabba dig.

Senast ändrad:

Vad är ditt problem??? Vad är det som gör dig så förvånad och vad är det jag inte förstår? Avundsjuk kanske? Hur långt har du själv kommit? :crazy:

Nej lilla du.. Jag är inte avundsjuk på någon som kör sin fjording. Har haft fjording och aldrig mer. Vad skulle jag vara avis på?? Att du flänger runt på massa jippon utan att få en krona i fickan? Nej tack sånt ägnar jag mig inte åt.... Har viktigare saker för mig. Livet är kort..

Nej lilla du.. Jag är inte avundsjuk på någon som kör sin fjording. Har haft fjording och aldrig mer. Vad skulle jag vara avis på?? Att du flänger runt på massa jippon utan att få en krona i fickan? Nej tack sånt ägnar jag mig inte åt.... Har viktigare saker för mig. Livet är kort..

Du är ju bara för rolig! Vad har hästrasen med det hela att göra?? Är man en duktig kusk kan man väl ha vilken ras som helst?

Ja jag tycker man ska ägna det korta livet åt det man tycker är roligt, och det är precis vad jag gör, jag behöver inte käna pengar på det :) Håll du dig i skogen med dinna ardenner, så slipper vi träffas på några "jippon"! :rofl:

proffs stavas med två F.

Haha, jag förstår vad du menar nu, gammeldags och helt meningslösa inlägg, men jag tycker "Åke" är mest komisk faktiskt! :rofl:

Vadå fördommar??:devil: :devil: :devil:
Rasen har väl SJUTTON INGEN betydelse när man kör. HUVUDSAKEN är väl att hästen är tränad för sin uppgift

Jag har STOLT kört 4 fjordingar.En mor och hennes barn. Samtliga har jag varit ute på UPPDRAG med och fått beröm :love:

Anna-Carin

När jag körde aktivt med den ponny jag tävlade med, blev det en hel de galopp, mycket för att han tyckte det var väldigt roligt. I början kändes det fel, hade tränat lite ponnytrav innan, och hade fått för mig att man inte fick galoppera framför vagn :o
Dessutom gillade inte han att traggla dressyr på banan, utan vi körde det mesta av dressyrträningen på vägen. Mycket tempoväxlingar, halter, ryggningar, ställning osv, då märkte han inte att vi tränade dressyr och höll sig glad och pigg!

Ursprungligen postat av åke

Vadå fördommar??
Rasen har väl SJUTTON INGEN betydelse när man kör. HUVUDSAKEN är väl att hästen är tränad för sin uppgift

Jag har STOLT kört 4 fjordingar.En mor och hennes barn. Samtliga har jag varit ute på UPPDRAG med och fått beröm

Anna-Carin

Nej varför skulle Åke vara avundsjuk på någon överhuvudtaget.... hon har ju faktist en arabhingst:rofl:

Jag kan inte förstå ditt problem, Åke, varför vara så otrevlig jämt mot allt o alla? Skulle kunna tro att det är ett litet trotsigt barn som sitter bakom ditt namn.

Du är ju bara för rolig! Vad har hästrasen med det hela att göra?? Är man en duktig kusk kan man väl ha vilken ras som helst?

Ja jag tycker man ska ägna det korta livet åt det man tycker är roligt, och det är precis vad jag gör, jag behöver inte käna pengar på det :) Håll du dig i skogen med dinna ardenner, så slipper vi träffas på några "jippon"! :rofl:

Ja, det tackar jag för. Nu blir inte snigel glad på dig.... Du stavar ju fel. Det får inte ske på detta forum.:smirk:

Vadå fördommar??:devil: :devil: :devil:

Jag har STOLT kört 4 fjordingar.En mor och hennes barn. Samtliga har jag varit ute på UPPDRAG med och fått beröm :love:

Anna-Carin

Vadå fördomar? Kan du inte läsa människa?:confused: Jag kan inte ha små fjordingar i skogen. Dom är för klena. Jag har haft 2 st. och det passar inte mig. Därför så vill jag aldrig mer ha det. Är det fördomar?:crazy: :crazy: Vad kul att du har kört UPPDRAG? Inte för att jag fattar vad det har med saken att göra. Folk säger alltid. "åhh va fin" åhhh va söt" mm Är det sånt du kallar för beröm?

Senast ändrad:

Nej varför skulle Åke vara avundsjuk på någon överhuvudtaget.... hon har ju faktist en arabhingst:rofl:

Jag kan inte förstå ditt problem, Åke, varför vara så otrevlig jämt mot allt o alla? Skulle kunna tro att det är ett litet trotsigt barn som sitter bakom ditt namn.

Jag har inga problem. Skulle jag ha det?

Hur orkar du tjafsa (vilket är något helt annat än att diskutera, då man förväntas svara på de frågor som ställs...) emot alla hela tiden?

Senast ändrad:

Vadå fördomar? Kan du inte läsa människa?:confused: Jag kan inte ha små fjordingar i skogen. Dom är för klena. Jag har haft 2 st. och det passar inte mig. Därför så vill jag aldrig mer ha det. Är det fördomar?:crazy: :crazy: Vad kul att du har kört UPPDRAG? Inte för att jag fattar vad det har med saken att göra. Folk säger alltid. "åhh va fin" åhhh va söt" mm Är det sånt du kallar för beröm?

De fjordingarna JAG har kört har alla körts i skogen och dragit timmer. Så inte vet jag.. å den minsta av de va 137cm hög.
Nog om det..

Beröm i detta fall är att jag fått höra att jag har en snäll och väluppfostrad häst som står still när den ska och gör som den förväntas..

"åh va fin osv.. de kommentarerna får man ta för vad de är givetvis.. Men hur det än är så växer i allafall jag någon cm om jag får höra att jag har en fin häst..

Anna-Carin

Kan ni inte sluta hacka på Åke nu. Han är ju cool ju.:love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 302
Senast: Svartkatt
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka