När ni kör

Sv: När ni kör

Jag tror att Åke bara retas när hon skriver att man måste ha stång. Sedan förstår jag inte varför en landslagskusk inte tränar sina hästar själv inför en så stor tävling. Du skriver även "min yngre hingst" Har du 2 st hingstar? Är båda fjordhästar?

Ja jag vet att hon bara "retades", om du hade läst hela tråden så hade du sett att Snigelfarmor förklarade det och att jag skrev "ursäkta, då fattade jag fel".

Jag och Karin (som äger hästarna) tränar och tävlar tillsammans, Karin har ett heltidsjobb och att träna en häst inför VM tar MYCKET tid, det är inget man gör på en eftermiddag, därför hjälps vi åt. Hon har totalt 4 st hingstar hemma nu, alla fjordhästar.
"Unghingsten" kallar jag för "min" för det är bara jag som tränar och jobbar med honom, då all Karin's tid går åt till Mimer (han vi ska tävla VM med).

Jag har sett Mimer på tävling för nåt år sedan. Det var fullt ös, medvetslös!
Jag antar att du måste hålla i hatten emellanåt!

Jag har sett Mimer på tävling för nåt år sedan. Det var fullt ös, medvetslös!
Jag antar att du måste hålla i hatten emellanåt!

Haha, ja det kan man lugnt säga! :D På flyinge i somras var det en hårsmån ifrån att jag tappade taget, jag stog och balaserade på en fot och hade bara en hand att hålla fast med, som tur va svängde det åt rätt håll precis när jag höll på att tappa taget, så jag fick en "knuff" tillbaka till rätt position, det såg väldigt roligt ut fick jag höra sen... :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 302
Senast: Svartkatt
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka