När ni kör

Sv: När ni kör

Vad har ni för sele? har aldrig sett den bakselen förr? specialtillverkad till lokselen?

Ärligt talat vet jag inte vad det är för märke på den, jag kan fråga Karin om hon minns men det tvivlar jag på, hon bryr sig inte så mycket om sånt, bara det passar :) Förr har vi haft samma loker i både dressyr och maraton, men haft denna baksele och denna deckel till dressyr (då den saknar svanskappa) och en annan däckel och baksele till maraton, så jag tror inte den är specialtillverkad, men sen så lämnar Karin ofta in selarna (och övrig utrustning) tillsadelmakaren i Svenljunga för att justera allt möjligt, så det är nog inget som är "orginal" längre :) Hon köpte dock en ny finsele nu som ska med till VM, av han tysken som hade en monter på SM, såg du honom? Jätte fin collier sele svart med röd/brunt foder, han blev så snygg i den! Här testar vi huvudlaget (även första gången vi provade att köra honom på stång, det var inte populärt! ;)):

Senast ändrad:

Haha, ja och det värsta är att det är sant... :p Svarta tömmar betyder ju begraving, och även om han gick dåligt så gick han inte SÅ dåligt ;)

Jag har följt denna tråden. Om du tittar så ser du att även nussikan var elak och inte bara Åke. Det är ju inte konstigt att Åke blir ond då alla bara är elaka mot han. Jag tycker att detta var väldigt elakt sagt av dig.

varför följer man en tråd om man inte själv deltar..sååå intressant kan det inte vara att höra folk berätta vilka gångarter de kör i..?

åke är en hon, och elak eller inte så blir tråden lite trist. Nussikan bidrar iallafall med tävlingserfarenhet och kunskap som kanske mer ingår i just detta forum.

Vilka gångarter kör du Ludde?

Jag kör väldigt sällan med min ponny. Det är ett korsnings sto. Vi är ute och kör ca 1- 2 ggr i månaden. Vi kör endast i skritt och trav.

Det är inte bara denna tråden som jag har följt. Men jag tycker att det är elakt att hoppa på någon som inte kan försvara sig. Varför blev Åke banned?

Vadå, jag elak? Nä, jag SAKNAR ju Åke härinne:) . Kul med folk som sticker ut lite. Annars vore det bra trist:cry:

Jag har följt denna tråden. Om du tittar så ser du att även nussikan var elak och inte bara Åke. Det är ju inte konstigt att Åke blir ond då alla bara är elaka mot han. Jag tycker att detta var väldigt elakt sagt av dig.

Ursäkta mig, men VART har jag varit elak?? Jag har bara besvarat de påhopp jag fått mot mig, tycker du ska läsa igenom tråden en gång till om du tycker att jag varit elak eller omotiverat hackat på någon här.

Ursäkta mig, men VART har jag varit elak?? Jag har bara besvarat de påhopp jag fått mot mig, tycker du ska läsa igenom tråden en gång till om du tycker att jag varit elak eller omotiverat hackat på någon här.

#84 # 90 kolla dom.

varför följer man en tråd om man inte själv deltar..sååå intressant kan det inte vara att höra folk berätta vilka gångarter de kör i..?

åke är en hon, och elak eller inte så blir tråden lite trist. Nussikan bidrar iallafall med tävlingserfarenhet och kunskap som kanske mer ingår i just detta forum.

Vilka gångarter kör du Ludde?

Är Åke en hon :eek: :eek: Jag trodde att det var hennes "gubbe" som var Åke. Vad lustigt.

#84 # 90 kolla dom.

#84 = Jag besvarade ett helt omotiverat påhopp, frågade vad Åke's problem är med tanke på att hon uttrycker sig som hon gör, sen frågade jag vad som gjorde henne så förvånad och vad det var som jag inte förstår (vilket jag självklart inte fick något svar på). Sen frågade jag om hon var avundsjuk, för det är den enda anledningen jag kan se att hoppa på någon på det sättet hon gjorde. Klart man blir irriterad när man får ett sånt inlägg på sig (som det jag citerar i inlägg #84), men elakt tycker jag absolut inte det är.

#90 = :confused: VAD är det som är elakt med det?? Åke skrev tidigare att hon inte slösade sin tid på att åka ut på "jippon" (t.ex. VM som vi ska på i år...) utan visste vad hennes hästar gick för endå. Sen vet jag att hon bara kör i skogen med sina hästar (inget fel med det) så varför var det elakt?? Hon klankar ner på hela landslaget (och självklart övriga som tävlar) när hon tidigare skriver att "jag har kommit förbi fjortisåldern och behöver inte tävla", självklart skapar sådant irritation och man svarar kort tillbaka, men inte någonstans har jag börjat svara elakt eller hoppat på henne utan anledning, vilket man ju inte kan säga om henne...

Se inlägg: #82, #85, #89 t.ex, letar man i andra trådar hittar man betydligt fler. Det är inte bara ett svar på ett tidigare inlägg, utan det ska hela tiden hackas på något nytt som skapar ännu mer irritation, så onödigt.

Åkes ande är med oss.
Om han/hon läser detta kanske det roar att det fortfarande går att få folk att reagera ;)

Fast nu reagerade jag inte på det Åke skrivit, då vi redan rett upp det, utan att Ludde skrev att jag var elak.

Ok jag ber om ursäkt. Jag vill inte bråka. Jag tycker att det räcker med bråk i denna tråden.

Jag tycker absolut inte det är fel att köra med stång (eller något annat som man tycker funkar bra) men jag förstår inte hur Åke kan skriva att man kör med stång, PUNKT! Det är väl upp till var och en. Sen måste jag ju tillägga att blir hästen tillräckligt rädd så hjälper inget bett i världen. Jag har bara tömmar och bett för att styra med, ska jag få honom att öka, sakta, stanna mm så använder jag bara rösten, han skulle inte stanna för att jag drog honom i munnen (inget illa menat mot dig om det lät så :) ), sen har ju alla så klart olika sätt och olika hästar funkar olika. Min yngre hingst använder jag tömmarna mycket mer på eftersom han tränas i dressyr (ridning) och jag använder ju inte rösten när jag rider eftersom det inte är tillåtet vid tävling :)

Jag tror att Åke bara retas när hon skriver att man måste ha stång. Sedan förstår jag inte varför en landslagskusk inte tränar sina hästar själv inför en så stor tävling. Du skriver även "min yngre hingst" Har du 2 st hingstar? Är båda fjordhästar?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 302
Senast: Svartkatt
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka