alazzi
Trådstartare
Usch. Mitt jobb är ett urtrist industrijobb men jag vill ändå hellre stanna på jobbet än att komma hem. Hemma är det totalstress! Ut med hunden. Torka den senaste kisspölen från djuret. Laga mat som helst ska gå snabbt och enkelt. Sen dissas maten typ alltid av dottern och så står man där och blir bara less på att man ens har försökt fixa mat på bordet. Starta en tvättmaskin. Ta hand om den torra tvätten. Hänga nästa maskin på tork. Handla mat. Skjutsa dottern till stationen när hon har träning. Hämta dottern i stan efter träningen, 21.15. Försöka hinna sova. Somnar inte pga av stress. Upp 05.00 och ut med hunden igen. Göra matsäck och sen till jobbet.
På jobbet är det åtminstone ett rent rutinjobb. Jag jobbar på och trivs faktiskt bra med att få jobba. Men att komma hem...Jag håller på att gå sönder av all stress hemma.
Jag måste förändra något. Men hur och vad? Idag frågade en kollega om jag tyckte det var skönast att komma till jobbet eller att få gå därifrån. Han ville förstås få svaret "gå därifrån". Men jag tänkte att det är skönare på jobbet än hemma.
På jobbet är det åtminstone ett rent rutinjobb. Jag jobbar på och trivs faktiskt bra med att få jobba. Men att komma hem...Jag håller på att gå sönder av all stress hemma.
Jag måste förändra något. Men hur och vad? Idag frågade en kollega om jag tyckte det var skönast att komma till jobbet eller att få gå därifrån. Han ville förstås få svaret "gå därifrån". Men jag tänkte att det är skönare på jobbet än hemma.