När man inte vill åka hem från jobbet....

alazzi

Trådstartare
Usch. Mitt jobb är ett urtrist industrijobb men jag vill ändå hellre stanna på jobbet än att komma hem. Hemma är det totalstress! Ut med hunden. Torka den senaste kisspölen från djuret:turd:. Laga mat som helst ska gå snabbt och enkelt. Sen dissas maten typ alltid av dottern och så står man där och blir bara less på att man ens har försökt fixa mat på bordet. Starta en tvättmaskin. Ta hand om den torra tvätten. Hänga nästa maskin på tork. Handla mat. Skjutsa dottern till stationen när hon har träning. Hämta dottern i stan efter träningen, 21.15. Försöka hinna sova. Somnar inte pga av stress. Upp 05.00 och ut med hunden igen. Göra matsäck och sen till jobbet.

På jobbet är det åtminstone ett rent rutinjobb. Jag jobbar på och trivs faktiskt bra med att få jobba. Men att komma hem...Jag håller på att gå sönder av all stress hemma.

Jag måste förändra något. Men hur och vad? Idag frågade en kollega om jag tyckte det var skönast att komma till jobbet eller att få gå därifrån. Han ville förstås få svaret "gå därifrån". Men jag tänkte att det är skönare på jobbet än hemma.

Usch. Mitt jobb är ett urtrist industrijobb men jag vill ändå hellre stanna på jobbet än att komma hem. Hemma är det totalstress! Ut med hunden. Torka den senaste kisspölen från djuret:turd:. Laga mat som helst ska gå snabbt och enkelt. Sen dissas maten typ alltid av dottern och så står man där och blir bara less på att man ens har försökt fixa mat på bordet. Starta en tvättmaskin. Ta hand om den torra tvätten. Hänga nästa maskin på tork. Handla mat. Skjutsa dottern till stationen när hon har träning. Hämta dottern i stan efter träningen, 21.15. Försöka hinna sova. Somnar inte pga av stress. Upp 05.00 och ut med hunden igen. Göra matsäck och sen till jobbet.

På jobbet är det åtminstone ett rent rutinjobb. Jag jobbar på och trivs faktiskt bra med att få jobba. Men att komma hem...Jag håller på att gå sönder av all stress hemma.

Jag måste förändra något. Men hur och vad? Idag frågade en kollega om jag tyckte det var skönast att komma till jobbet eller att få gå därifrån. Han ville förstås få svaret "gå därifrån". Men jag tänkte att det är skönare på jobbet än hemma.

Städerska.
Göra storkok med flera matlådor dottern själv kan värma.
Dottern får hjälpa till hemma med bas sysslor i lagom mån för skola och aktivitet och GIVETVIS ålder. Ett barn är ett barn och har inte valt sina föräldrar.
Få hunden rumsren allt passning?
Matsäcken förbereds dagen innan.
Kan dottern gå ut med hunden på morgonen då och då?

Osv. Tycker mest att du gnäller. Du är vuxen och kan underlätta väldigt mycket genom matplanering och ev lämna bort hunden de tider som krävs.

Matsäcken är en smörgås och den gör jag samtidigt som jag gör kaffe. Dottern är 14 och hon har stress med skola och träning.

Nej, hon går i skola inne i stan och har långa dagar. Hon åker hemifrån 06.30 och kommer hem 17.00-17.30 utom på fredagar.

Jag har lämnat bort min hund pga att jag inte orkar rasta honom så mycket som han behöver.

Mycket av min stressfaktor var att hinna rasta honom och orka ge honom det han behöver.
Jo, hunden är stress för mig. Jag funderar på lösningar där. Duktigt less på allt kring hunden nu när han protestkissar inne dessutom.

Jo, hunden är stress för mig. Jag funderar på lösningar där. Duktigt less på allt kring hunden nu när han protestkissar inne dessutom.
Med all rätt. Protesterar hundarna så gör de det för att de inte mår bra. Jag fick ta tag i det och lösa det när min hund inte mådde bra. Vissa tror att jag lämnade bort henne för att jag inte gillade henne. Men hon mådde inte bra av att vara ensam så mycket. Den andra hunden klarade av det och fick stanna kvar.

Hur känner dottern inför hunden, och har ni pratat om hur stressad du känner dig, och att du funderar på hur du skall lösa det. Kanske går det att få lite mer hjälp om du berättar om hur du känner och att du funderar på att lämna iväg hunden. Inte som ett hot, utan bara som en familjediskussion angående läget.

Din dotter är 14. Hon borde lätt kunna ta en runda med hunden när hon kommer hem och även ta sig till och från träningen på egen hand. Och gillar hon inte maten, föreslå att hon lagar mat 1-2 ggr/v. Då kan hon välja vad hon vill.

För ärligt, så stressigt är det inte att gå i skolan. Man har aldrig så mycket fritid som när man pluggar.

Med all rätt. Protesterar hundarna så gör de det för att de inte mår bra. Jag fick ta tag i det och lösa det när min hund inte mådde bra. Vissa tror att jag lämnade bort henne för att jag inte gillade henne. Men hon mådde inte bra av att vara ensam så mycket. Den andra hunden klarade av det och fick stanna kvar.
Jo, enklaste lösningen är att omplacera hunden. Men vem vill ha en hund som inte kan vara ensam mer än någon timme?

Men du, gör inte livet svårare än vad det behöver vara. Varför klagar dottern på maten? Vad vill hon ha istället? Kan inte hon laga mat då ifall hon är så petig.

Hunden omplacerar du eller skaffar dagmatte till. Det är inte okej att lämna en hund så många timmar själv varje dag. Det är ju inte kisseriet som är det stora problemet utan att hunden är själv alldeles för många timmar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 941
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 971
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar