Min ljusslinga på balkongen sitter uppe året runt, men har börjat tändas ungefär nu. Tänker att en julgran på balkongen räknas som typ det, alltså mer belysning än dekoration. Julgranen inne fixas vid 1 december alt 1 advent.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vänta! ska det inte vara en bock? Eller gäller det bara gävle!Julgranar kan absolut lysa upp och vara stämningsfulla innan december...
Nej bara lyserSå länge belysningen inte blinkar, gör som du vill
Blinkande belysning borde vara totalförbjudet
Vadå förstör. Vi förstärker dem, har mer av dem, njuter av dem. Livet behöver inte vara hårt men kort. Det kan vara roligt också!1500 på julafton kan den tändas, men sättas fram och pyntas dagen innan.
Fattar inte att folk i dag är så otåliga så att de förstör alla gamla traditioner.
Både Julmust och glögg finns redan butikerna (just saying)
Förstärker är en sak, men att dra ut julen från tidig oktober till tjugondag knut är ju runt tre månader. Det blir lite mycket tycker jag, sedan är det givetvis upp till var och en men jag hinner verkligen tröttna på både maten och ljusen och sångerna och allt som hör till.Vadå förstör. Vi förstärker dem, har mer av dem, njuter av dem. Livet behöver inte vara hårt men kort. Det kan vara roligt också!
Jag har inte jul till 20dag knut iafFörstärker är en sak, men att dra ut julen från tidig oktober till tjugondag knut är ju runt tre månader. Det blir lite mycket tycker jag, sedan är det givetvis upp till var och en men jag hinner verkligen tröttna på både maten och ljusen och sångerna och allt som hör till.
Tack och lov! Nej, skämt och sido, det är klart att du ska få ha din jul och gran och jag menade inte dig personligen , utan fenomenet i stort. Julgodis har ju sålts i affärerna sedan nästan en månad tillbaka till exempel, jag tycker att det är så himla trist, det är verkligen bara konsumera mera och har ingenting alls med högtiden att göra.Jag har inte jul till 20dag knut iaf
Ja jag konsumerar ju knappt.Tack och lov! Nej, skämt och sido, det är klart att du ska få ha din jul och gran och jag menade inte dig personligen , utan fenomenet i stort. Julgodis har ju sålts i affärerna sedan nästan en månad tillbaka till exempel, jag tycker att det är så himla trist, det är verkligen bara konsumera mera och har ingenting alls med högtiden att göra.
Julgodis har ju sålts i affärerna sedan nästan en månad tillbaka till exempel, jag tycker att det är så himla trist, det är verkligen bara konsumera mera och har ingenting alls med högtiden att göra.
Kommer att tänka på restaurangen Peppar i Stockholm. Finns den kvar?
De hade ju juldekorationer året runt. Och inte direkt minimalistiskt.
Tja min frisör kallar ljusslingor och stjärnor för säsongsbelysning. Då kan man börja tidigt!
En i kvarteret hängde upp första slingan i måndags.
Jag/vi brukar vänta åtminstone till första advent med julpynt, sen kommer pyntet successivt fram.
Tack och lov! Nej, skämt och sido, det är klart att du ska få ha din jul och gran och jag menade inte dig personligen , utan fenomenet i stort. Julgodis har ju sålts i affärerna sedan nästan en månad tillbaka till exempel, jag tycker att det är så himla trist, det är verkligen bara konsumera mera och har ingenting alls med högtiden att göra.