När blir dejt ett förhållande?

Nu är du sådär onödigt "på" och förnedrande igen. Bara för att det inte spelar dig någon roll om du är ihop med den du bor med eller inte, så finns det många (inkl. jag själv) som känner nån slags trygghet i att veta om man är ett par eller inte.

Nu är jag typ femma på bollen, men jag båset också få säga att jag inte alls tycker att @Petruska uttrycker sig förnedrande i sin föklaring. Snarare att hon ställer motfrågor för TS att ställa till sig själv antingen just själv eller att svara i tråden. Ibland kan det vara bra att få lite distans till sig själv och fundera över varför vissa saker är viktigt (och då menar jag just i allmänhet kring exv TS situation, inte kring det du skrivit)

Sen tycker jag dock att om du inte vill få någon repsons på vissa saker du skriver (exv din relation till ditt ex) så är det nog bättre att inte skriva dem :)

Sen till ursprungsfrågan så tycker jag detta inlägget:

När man kommer överens om det. Det enkla svaret.

Är det viktigt att vara exklusiva tycker jag man ska ta den diskussionen redan på första dejten (inte "du och jag" kanske, mer allmänt hur just jag ser på förhållanden och vad som är viktigt)

beskriver även min syn på saken. Jag kan absolut förstå om en vill ha en definition på sin relation (även om det kanske mer är dejten än du @Alexandra_W som vill ha det ;) ), men vad och när den definitionen kommer tycker jag är helt upp till er :) Så prata om det, hade nog varit mitt bästa tips!

Sen tycker jag dock att om du inte vill få någon repsons på vissa saker du skriver (exv din relation till ditt ex) så är det nog bättre att inte skriva dem :)

Tack, jag känner bra till att man inte kan skriva saker man inte vill ha respons på här (eller på andra forum).
Jag fick respons och svarade på den. Inget mer.

Om jag hade gått på reglen sex vid 3 olika tillfällen med minst timmar mellan så hade jag haft 2 karlar samtidigt, dom är dessutom väldigt bra vänner så jag vette fasen om det hade funkat så bra :cool:

Och ska man gå på regeln att man är ett par om man är ett par på FB så är jag och särbon singlar även om vi setts i över 2 år nu :confused:

Jag tycker "bör" är för otydligt uttryck. Hur ska det tolkas?
Jag gillar ska. Det ska liggas tre gånger för att anses vara ett förhållande.
Så vet man vad man har att rätta sig efter. :)

Det måste också utredas om det handlar om sex timmar efter själva sexet - och därmed också exakt när sexet är klart för den här gången - eller om det snarare handlar om att man ska göra något annat än att umgås med varandra under de sex timmarna.

Det borde kunna bli en hel relationshandbok bara av den här frågeställningen. :)

Fast när du själv drar upp saker så får du ju lov att finna dig i att det kommenteras. Jag förstår inte varför du har en tagg när det gäller @Petruska, hon skriver ju inget personligt riktat mot dig men du tar allt bokstavligt även när det gäller andra och hon pratar om sig själv?
Verkar som att du också har missförstått.

Det måste också utredas om det handlar om sex timmar efter själva sexet - och därmed också exakt när sexet är klart för den här gången - eller om det snarare handlar om att man ska göra något annat än att umgås med varandra under de sex timmarna.

Det borde kunna bli en hel relationshandbok bara av den här frågeställningen. :)
Det kanske ska sättas upp regler för vilka aktiviteter som ska utföras emellan?
Typ en löptur är okej men inte kramas i soffan?

Buke ÄR en relationshandbok. Med kapitel för allt.

1 Hur snart kan jag höra av mig utan att verka för på?
2 Vad menar han?
3 När är man ihop?
4 Jag vill flytta ihop men han tvekar.
5 Han popped the question!
6 Hur tar vi betalt för vårt bröllop utan att verka snåla?
7 Barn - se Relationshandboken del II.
8 Jag läste hans messenger - han är otrogen!
9 Dumpa!

Buke ÄR en relationshandbok. Med kapitel för allt.

1 Hur snart kan jag höra av mig utan att verka för på?
2 Vad menar han?
3 När är man ihop?
4 Jag vill flytta ihop men han tvekar.
5 Han popped the question!
6 Hur tar vi betalt för vårt bröllop utan att verka snåla?
7 Barn - se Relationshandboken del II.
8 Jag läste hans messenger - han är otrogen!
9 Dumpa!

Du glömde: punkt 6,5: Jag är tänd på en annan! Vad gör jag?

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
51 767
Senast: Mineur
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 191
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka