Nej det har hon inte, men rent resonemangsmässigt är hon betydligt mer mogen på många plan. Vilket gör otroligt ont att se.
kvällen har varit superjobbig, sonen blev påmind om att han skulle spela piano idag. Både av bonuspappa, mig och syster. Kom sig ändå inte iväg och skyllde på att han inte kollat almanackan.
Sonen blev sedan ifrågasatt då sambon upptäckte en stulen godispåse. Den var gömd bakom en bok i ett skåp. Sonen hade inte en aning varför han tagit den och gick absolut inte och rotade i skåp.
Strax därefter åker sambon iväg 10 min för att hämta mig i stallet. Får sms av syskonet att ”**** är dum” nästan direkt. Kommer hem inom ett par minuter till en gråtande lillasyster. Som han provocerat igång till max verbalt genom att kalla henne saker.
När hon är tröstad frågar jag sonen lugnt och sansat vad som hänt. Tydligen blev hon kränkt när han provocerade om hennes favoritprogram och skrek åt honom och han fortsatte. Enligt upprörd lillasyster tyckte hon han kunde ”dö eller flytta, jag hatar honom”
Just den biten är ett av sonens problem, han triggar och triggar. Kan dra ett skämt och får en reaktion, där brukar ju ”vanliga människor sluta”. Men han fortsätter och fortsätter in i absurdum tills folk blir vansinniga. Det gäller både argumentation men även om han skall skoja med någon. Lite som att det drar igång honom att få en reaktion oavsett om reaktionen är ”du är inte rolig, lägg av”.