Ok. För jag hade förstått det som att när han kom hem skulle han släppa ut husdjuret, äta limpmackor om det var långt till middagen men inte om det var kort till middagen, göra läxorna, duscha och inte ha tillgång till datorn eftersom han då inte släpper den innan middagen. Det lät som massor.Jag hade varit överlycklig om han satt på rummet och åt macka om jag var borta en stund. Då hade jag vetat var jag hade honom.
När han kommer innanför dörren skall han släppa ut sitt husdjur (sätta i rasthage). Vi har heller inga krav på honom där på ett par timmar utan det är han själv som drar igång tyvärr. Det skall dock bli intressant att se hur hans egen planering med familjebehandlaren kommer att se ut.
Sedan det där med mackorna fortfarande, äter han alltid 2 kg socker och småsyskonens godis om han fick äta limpmackor och äter han middagen om han inte fick äta dem. Det går inte att ha bröd med mindre socker i tillgängligt (iofs kanske han bara gillar skogaholmslimpa) och stekta ägg, så det inte gör något om han inte äter middag?
Sedan om att släppa datorn, om man är inne i ett strategispel mot en motspelare måste man spela spelet till slut eller vara oartig och efter ett tag brukar inte motspelarna gilla om man är oartig och släpper dem ofta.