Enligt dig vill han bo hos sin pappa men får inte det. Du vill inte heller att han bor hemma hos dig. Tror du verkligen att han inte kan känna av det?
Nu tror jag att du låser dig lite i ditt egna tänkande. Jag ska försöka förklara tydligare. Jag skriver inte att du är okunnig jag skriver att det verkar finnas luckor hos dig i hur barn med funktionsvariationer fungerar. Jag skriver också att jag ofta får tänka om alltså gör jag ofta fel. Att jag varje dag lär mig något nytt av mina barn. Mina barn lär sig av att göra rätt, jag lär mig av att göra fel. Så ju fler gånger de gör fel ju mindre lär de sig och ju sämre fungerar det. Är det något jag kan så är det möjligtvis att göra fel.
Genom åren har vi fått både bättre och sämre hjälp. Ibland har den till och med varit katastrofal. Så tänk om det finns annan kunskap att hämta än det du hittills har lärt dig? Det ni gör nu funkar ju tydligen inte men tänk om problemet till att det inte funkar är för att ni har fått fel hjälp? Kanske finns det annan kunskap att hämta?
Det är lite som när ens djur är sjukt och veterinären inte hittar felet. Då vänder man sig till en annan veterinär.
Jag känner själv att min förklaring inte är den bästa. Får fundera lite på hur jag ska förklara tydligare.
Ja hos pappa vill han bo och pappan vill inte vad jag vet. Han vågar inte riktigt fråga rakt ut. Härhemma märker han inget eftersom han inte hör det pratet.
Jodå jag förstår ditt resonemang, men hittills har du ju inte gett några råd mer än att kritisera och sedan prata om dig själv hur du är som förälder och vad som funkat för er och eran familj. Har tanken slagit dig att alla inte är lika och alla med diagnos inte är lika heller?
Ja du påtalar hela tiden att jag har såna kunskapsluckor, men när du skall motivera det så kommer det inget annat än din egen tolkning av saker som inte ens står.