californication
Trådstartare
Mitt värsta var när en spekulant (?) ringde på nyårsaftonen och ville veta om jag hade sålt hästen och vem som hade köpt hästen i så fall....annonsen var utlagd i augusti...
Haha alltså
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt värsta var när en spekulant (?) ringde på nyårsaftonen och ville veta om jag hade sålt hästen och vem som hade köpt hästen i så fall....annonsen var utlagd i augusti...
Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor?
En köpare från Tradera ringde mig i morse, klockan 08.44!! När jag inte svarade (för kl var 08.44) så ringde hen igen kl 08.48. När jag inte svarade då heller så dröjde det inte mer än 5 min så ringer sambons telefon. Då har hen alltså letat upp sambons nummer på nätet och ringer och väcker honom.
Blir så jävla irriterad. Jag tycker det är olämpligt att ringa folk man inte känner innan kl 10 på förmiddagen men jag anser det vara rent ohyfsat att ringa innan klockan ens har slagit 9. Dessutom flera gånger och på olika nummer. Vad sägs om att VÄNTA tills jag ringer upp eller försöka igen lite senare?!
Överreagerar jag? När tycker ni att det är okej att ringa?
Jag håller med, om man vill sova längre på morgonen utan att bli väckt är det väl bara att stänga av ljudet på telefonen istället för att bli arg och skriva ut sin surhet på ett forum..Vad sägs om att stänga av ljudet på natten? Då behöver man inte bli arg och upprörd över "fel" samtal.
Annars tycker jag att man kan ringa 10-21, och kanske 10-19 på helgerna
I mitt yrke ingår det att ringa till personer. För att lämna provsvar, diskutera fortsatt behandling, höra hur det går etc. Jag är väl medveten om att en del anser det tidigt att ringa kl 8 på morgonen, men det är inget jag tar hänsyn till då jag vill utföra mina arbetsuppgifter under arbetstid.
Svarar man inte så får man ringa upp.
Själva tiden tycker jag inte var något konstig däremot att ringa upprepade gånger sådär.
Tycker vissa i tråden är lite väl tjuriga, ska man anpassa sig efter alla typer av arbetstider kan man ju aldrig ringa till någon som man inte känner.
Jag har råkat ringa till folk vid sju på morgonen. Men då har jag själv gått upp halv fyra och tänkt att nu har jag varitvaken jättelänge, nu är klockan massor. Så kan det gå när man växlar arbetstider från ena dagen till den andra
Jag tycker att det är var och ens eget ansvar att se till att inte bli störd (stänga ljudet på telefonen) då den inte vill bli störd.
Hur tänker du att man ska hantera att man kan behöva bli nådd av vissa?
Då låter man såklart bli att stänga ljudet - och får ta risken att bli störd på olämplig tidpunkt. Enkelt
Håller inte med! Tycker att man tar hänsyn till att andra kan ha andra omständigheter än man själv.
Som rubriken antyder; vilken tid på morgonen tycker ni att det är okej att ringa upp okända människor?
En köpare från Tradera ringde mig i morse, klockan 08.44!! När jag inte svarade (för kl var 08.44) så ringde hen igen kl 08.48. När jag inte svarade då heller så dröjde det inte mer än 5 min så ringer sambons telefon. Då har hen alltså letat upp sambons nummer på nätet och ringer och väcker honom.
Blir så jävla irriterad. Jag tycker det är olämpligt att ringa folk man inte känner innan kl 10 på förmiddagen men jag anser det vara rent ohyfsat att ringa innan klockan ens har slagit 9. Dessutom flera gånger och på olika nummer. Vad sägs om att VÄNTA tills jag ringer upp eller försöka igen lite senare?!
Överreagerar jag? När tycker ni att det är okej att ringa?