nån som var på fälttävlans mötet i jönköping?

Sv: nån som var på fälttävlans mötet i jönköping?

Tirri ingår väl också fö i YR truppen med Karolin Nilsson om det är den Karolin jag tänker på?

Seniorerna har inte "kommit ut" än men det är en del som bör falla bort tex Gunilla Forsberg och Viktoria Tevell, Sofia Andler och Niklas Lindbäck kravet är ju BRA resultat på *** nivå och det har ingen av dom gjort i år iallafall. (visserligen har det hänt att folk varit med i flera iår utan att ens ha en häst)
Därmed borde dom platserna inte fyllas ut av någon annan heller för den delen.

Jo deras hästar är ofta efter TR.

utmanar gruppen YR
Jessika Hammar, Emmi Gardell, Alexander Edde, Emelie Westin, Carin Clemensson, Cecilia Brunius, Malin Krugel, Clara Croona,
Linda Carlsson, Nathalie Mortenssen.

juniorer spetsgrupp:
Sophia Ericsson, Theodor Waren, Christopher Forsberg, Therese Svensson, Sofia Lunstet, Helena Barth, Stina Åhsberg.

utmanargrupp: Maria Bredberg, Evelina Sparv, Malin Holmestarnd, Ida Sigvarsson.

Ponny spetsgrupp:
Therese Svensson. Frida Andersen, Maria Bredberg, Hannes Melin, Moa Sigvarsson, Ameli Axen,

utmanargrupp:
Caroline Persson, Emma Liljeqvist

Men vad är det här??????? Det blir bara värre och värre :mad: I utmanartruppen för YR finns ryttare som inte har ridit ** och knappt tar sig runt en * bana och ryttare som bara rider lätt/* klass :confused:

Den här "alla måste vara med" mentaliteten gör ju bara att Sverige blir sämre och sämre, fälttävlan i Sverige är på väg att utvecklas till ett stort jädra skämt :mad:

Senast ändrad av en moderator:

Vad har Hannes gjort för bra resultat? :confused: Han har ju bara ridit en MsvA (SM) och där ramlade han av???? :confused:

Det går väl i stil med dom övriga landslagen kan jag tro :smirk:

utmanartruppen ponny fattas två namn André Bruhn och Marielle Segersten

Nicklas, Sofia, Gunilla och Victoria har ju inte varit med i spetstruppen utan i utmanartruppen och dom nya kreteringarna för senior utmanartruppen är att ha goda möjligheter att rida 4* inom två år. Så visst bör ett par bytas ut men det kan nog finnas en eller annan att plocka in i utmanartruppen också. Spetsen borde vara ganska klar.

Du kan ju ta och göra bättre resultat själv då i stället för att klaga på andra, ta och åk och träna så karnse du ochså kommer med...

Nelle skrev:
Tirri ingår väl också fö i YR truppen med Karolin Nilsson om det är den Karolin jag tänker på?

Ja du har helt rätt i att deras är e. Turban Rose

snö1 skrev:
Du kan ju ta och göra bättre resultat själv då i stället för att klaga på andra, ta och åk och träna så karnse du ochså kommer med...

tror jag nog att hon gör faktiskt :smirk:

Bättre resultat alltså :D

Rufsan. skrev:
Men vad är det här??????? Det blir bara värre och värre :mad: I utmanartruppen för YR finns ryttare som inte har ridit ** och knappt tar sig runt en * bana och ryttare som bara rider lätt/* klass :confused:

Den här "alla måste vara med" mentaliteten gör ju bara att Sverige blir sämre och sämre, fälttävlan i Sverige är på väg att utvecklas till ett stort jädra skämt :mad:

Ja men så har det alltid varit :angel:

snö1 skrev:

Det är väl inte fråga om att klaga, det är ju bara ett krasst konstaterande av fakta?

Jag tycker det är en väldigt konstig mentalitet här när man inte får ha åsikter om något utan att behöva prestera bättre än de det gäller?
Själv är jag definitivt inte på landslagsnivå men anser ändå att jag får tycka till om olika saker, det är svårt att föra en diskussion på det här diskussionsforumet om det krävs att man ska vara på samma nivå som de man diskuterar.

Dessutom tror jag att Rufsan. får svårt att komma med i junior- och YR-landslagen... :angel:

LenaH skrev:
Dessutom tror jag att Rufsan. får svårt att komma med i junior- och YR-landslagen... :angel:

Näää säg inte så vi är ju födda nästan samma år och jag var ju helt säker på att jag skulle komma med i juniortruppen iår :banana: ;)

:crazy:

olgaklara skrev:
Näää säg inte så vi är ju födda nästan samma år och jag var ju helt säker på att jag skulle komma med i juniortruppen iår :banana: ;)

Om Rufsan ska vara junior så får jag vara B-ponnyryttare! :idea:

Works for me! :D

Junior tja okey då :angel: Men enstjärnigt är liiiite för svårt för oss tror jag :devil:

snö1 skrev:

Men det finns ju inga som gör bra resultat , skall man då ta med vad som helst bara för att folk "ska" vara med :confused: Det kostar trots allt pengar , pengar som vi egentligen inte har.

Undrar vad hopplaget hade varit idag med den inställningen :crazy:

olgaklara skrev:

Va!! kom du inte med :rofl: Fast juniorerna har ju egentligen bättre resultat än vad YR har iår så dom kanske borde byta lag :devil:

jultomten skrev:
Nicklas, Sofia, Gunilla och Victoria har ju inte varit med i spetstruppen utan i utmanartruppen och dom nya kreteringarna för senior utmanartruppen är att ha goda möjligheter att rida 4* inom två år. Så visst bör ett par bytas ut men det kan nog finnas en eller annan att plocka in i utmanartruppen också. Spetsen borde vara ganska klar.

Aha okey, då sänker dom kraven även där då, personligen tycker jag det är helt fel väg att gå man blir ju inte bättre av att sänka alla krav men det är ju min åsikt.
Då tycker jag fortfarande att Gunilla och Sofia (?)som inte har några hästar skall falla bort, Grafman är ju med i juniorlandslaget i år.

Men sedan tycker jag ju att det finns en hel drös med hästar inte är fyrstjärniga hästar som redan är med men dom kanske inte räknar så :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 255
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka