nån som var på fälttävlans mötet i jönköping?

Sv: nån som var på fälttävlans mötet i jönköping?

Spetsen bör ju ha utökats iallafall med 2 ryttare sedan förra året, någon mer än dessa 4 hör inte hemma där än.

Linda
Sara
Magnus
Viktoria C

Rufsan. skrev:
Aha okey, då sänker dom kraven även där då, personligen tycker jag det är helt fel väg att gå man blir ju inte bättre av att sänka alla krav men det är ju min åsikt.
Då tycker jag fortfarande att Gunilla och Sofia (?)som inte har några hästar skall falla bort, Grafman är ju med i juniorlandslaget i år.

Men sedan tycker jag ju att det finns en hel drös med hästar inte är fyrstjärniga hästar som redan är med men dom kanske inte räknar så :confused:

Fast kan det verkligen stämma (citatet från Jultomten) med tanke på att det endast finns 4 st **** tävlingar i hela världen på ett år och fysiskt möjligt för oss är ju endast att rida två av dem. Och hur många rider eg **** av svenskarna, någonsin dvs :angel:

De ryttarna är lätträknade.

Jag har inte sett någon lista över seniorlandslagen för 2005. Men det är ju, och ska vara, skillnad på spetstrupp och utmanartrupp. Dom ryttarna som 2004 har ridit **** ,och genomfört, är som jag ser det självskrivna i spetstruppen eftersom dom alla gjort bra resultat. Att kreteringarna för utmanartruppen är ändrade anser jag vara bra. Det kanske gör att utmanartruppen blir mindre men förhoppningsvis bättre kvalitet på ekipagen. Att "ha goda möjligheter att rida **** inom två år" innebär ju inte att domhar ridit **** i nuet.

Hoppas att 2005 blir ett bra år med många som gör ordentliga satsningar och att vi får många som kan eller får rida i Malmö. Det vore mycket bra för sporten. :banana:

Nja fast Magnus hade inte ridit någon **** när han kom med i spetstruppen till år 2004.

Lustigt att du ser det som dom ändrade kriterierna i utmanartruppen skulle leda till en bättre kvalite ??? Eller menar du som så att där enbart skall finnas folk som gör bra resultat på *** nivå idag och har kapacitet för att gå dom stora mästerskapen? För då är jag helt med dig ;)
Som det har varit nu så har det räckt att genomföra en CCI*** och det kan ju inte gynna någon.
Man måste faktiskt inte ha 15 personer i utmanartruppen.
Hade jag fått bestämma så hade där funnits 4 personer i spetstruppen och möjligtvis 4-5 personer i utmanartruppen.

Jag har bara en vag känsla av att ändringen i utmanartruppen innebär att det kommer fler och sämre som inte har där att göra, speciellt med tanke på hur YR laget ser ut :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Spetsgrupp
Linda Algotsson, Magnus
Gällerdal, Sara Algotsson
Dag Albert, Viktoria
Carlerbäck, Johan Lundin och
Katrin Norling.

Utmanargrupp
Anna Hilton, Anna Hassö,
Niklas Lindbäck, Annica
Claesson, Sofia Andler
Tobias Grönberg, Karolina
Stenefelt, Therese Wahlberg
och Viktoria Tevell.

Ryttare t o m 25 år
Utmanare
Malin Larsson, Sabina Swärd,
Nilspetter Eng, Michaela
Jönsson, Oskar Karlsson,
Sven Olsson, Carolin Kjellman
och Enar Tollig.

Ledare för seniorlandslaget
samt young rider truppen är
Jan Jönsson.
YR
I spetstruppen ingår My
Andersen, Rebecca Tell,
Karoline Nilsson, Emma
Jacobsson, Brita Prejer,
Jenny Larsson, William
Nilsson Fryer
och Pernilla Willbo.
Utmanartruppen: Jessica
Hammar, Emmi Gardell,
Alexander Edde, Emelie
Westin, Carin Clemensson,
Cecilia Brunius, Malin Krügel,
Clara Croona, Linda Carlsson
och Nathalie Mortensen.
ponny:
I spetstruppen ingår Frida
Andersen, Amelie Axen, Maria
Bredberg, Karolina Larsson,
Hannes Melin, Moa
Sigvardsson,
Louise Svensson Jähde och
Terese Svensson.
I utmanartruppen återfinns
Andre Bruhn, Emma Lijekvist,
Caroline Persson och Marielle
Segersten.
junior:
De uttagna är i spetstruppen
Theodor Wahren, Christoffer
Forsberg, Sophia Ericsson,
Elin Göransdotter, Terese
Svensson, Stina Åhsberg Sofia
Lundstedt och Helena Barth.
I utmanartruppen hittar vi
Maria Bredberg, Therese
Dennitton, Lotta Fredriksson
Malin Holmestrand, Ida
Sigvardsson och Ewelina
Sparv.
Ledare för junior och ponnygruppen
är Bo Österlund samt
Sissi Lilja.
Dressyr junior Anne Persson

snö1 skrev:
Spetsgrupp
Linda Algotsson, Magnus
Gällerdal, Sara Algotsson
Dag Albert, Viktoria
Carlerbäck, Johan Lundin och
Katrin Norling.

Utmanargrupp
Anna Hilton, Anna Hassö,
Niklas Lindbäck, Annica
Claesson, Sofia Andler
Tobias Grönberg, Karolina
Stenefelt, Therese Wahlberg
och Viktoria Tevell.

Ryttare t o m 25 år
Utmanare
Malin Larsson, Sabina Swärd,
Nilspetter Eng, Michaela
Jönsson, Oskar Karlsson,
Sven Olsson, Carolin Kjellman
och Enar Tollig.

Som befarat då att det finns med ekipage som inte gått runt *** felfritt ens :(

Eller ens startat ***

Ja den utmanartruppen kan man tycka olika om. Har Tobias någon ny häst? Eller är tanken och tron att Theodor ska gå ****? Viktoria Tewell har hon någon ny häst? Sofia Andler ska väl ha barn i vår... Jag trodde att tanken var att kanske göra trupperna mindre men med sikte längre fram. Fast dom som tar ut landslagen är väl erfarna och vet vem eller vilka dom tror på.

Kreteringarna för uttagning till landslaget inför 2004 var ju inte samma som dom är för 2005. Och man kan väl inte tycka att det var fel att Magnus ingick i spetstruppen 2004...

Jag hoppas att man gör uttagningen med sikte lite längre fram. Att man ser på gjorda resultat OCH på förutsättningar i framtiden. Det kanske inte är någon mening att satsa på ett ekipage som är idag ok på*** nivå, men som inte har högre kapacitet. Med det menar jag genomför med mediokert resultat. :confused: Det behövs idag hästar som gör mycket bra dressyrresultat, hoppar bra och är snabba. Fram för allt behöver många av svenskarna bättra på sin dressyr och banhoppning. Med flera undantag naturligtvis.

Alla seniorer har väl ridit ***.
Alla i ponny truppen har ridit MSV A.
juniorerna har alla ridit* och 2st har startat **.
alla YR i spetsgruppen har ridit **. Britta i Gotland.
3st i utmanar gruppen har ridit ** de andra *.

men bitta blev ju utesluten i ** på gotland.....så hon har inte genomfört någon **

Till jultomten: vad jag har förståt så är tanken att theodor ska gå OS i pekning 2008 med tobias, det sa han i någon intervju för ett tag sen, så han siktar nog högt med honom!

snö1 skrev:
Alla seniorer har väl ridit ***.
Alla i ponny truppen har ridit MSV A.
juniorerna har alla ridit* och 2st har startat **.
alla YR i spetsgruppen har ridit **. Britta i Gotland.
3st i utmanar gruppen har ridit ** de andra *.

Fast som senior anser man ju att kravet skall vara högre än att "genomföra" ***. Felfri tycker jag är ganska självklart och det har flera av ovanstående ryttare inte gjort

Wow, dig gillar jag :D :banana:

Nej Tobbe satsar på Theodor som enbart gått ** hittills, jag tycker iof hästen ser väldigt begränsad ut i terrängen. När vi var i Tyskland i höstas såg det ut som den gick på max, å andra sidan säger inte det så mycket , det kan det ju se likadant ut i Badminton?? Det är ju känslan av kapacitet som räknas inte hur det ser ut för oss utomstående.

Viktoria Tevell har ju bara en unghäst förutom Montage.

Lite förvånad blev jag när Katrin Norling återfanns i spetstruppen faktiskt :confused:

Senast ändrad av en moderator:

rodie skrev:
men bitta blev ju utesluten i ** på gotland.....så hon har inte genomfört någon **

Till jultomten: vad jag har förståt så är tanken att theodor ska gå OS i pekning 2008 med tobias, det sa han i någon intervju för ett tag sen, så han siktar nog högt med honom!

Tanken är ju att många hästar skall gå OS 2008, minst 3 st bara härifrån Buke så det kan man ju inte gå på ;)

Nix Tobbe och Theodor har gått som högst **.

Har han bara Theodor?
Om Britta vägrade ut sig kan man ju undra varför hon inte kom med i utmanargruppen och tog in en av de som ridit ** i utmanargruppen till spetsgruppen. :confused:

Nej han har inte bara Theodor men det är Theodor som han tror mest på av dom hästar han har och det är Theodor som är den som går dom högsta klasserna.
Sen har han ju alltid ett gäng hästar som han tävlar åt andra men i vanlig ordning tar dom ju tillbaka dom när dom går som bäst.

Theodor är ju köpt av en familj till honom att bestämma över, iallafall till över OS-08 sedan skall dottern i den familjen ha hästen som läromästare om jag fattade det rätt.
En klok familj mao :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 255
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka