nån som var på fälttävlans mötet i jönköping?

R

rodie

såg att det var nått möte i jönköping för fälttävlans intresserade....nån som var där? var det intressant? hörde att tiarp inte kommer att vara kvar nästa år! synd :(

Sv: nån som var på fälttävlans mötet i jönköping?

Hej!
Det var ganska intressant.
Veterinära diskusioner om senskador, träning, uppfödning mm mm.
Professor Smith från England som forskar på senskador hade en intressant föreläsning och vi fick en hel del tips.
Mycket diskusion om hur man på bästa sett värmer upp inför de längre terrängerna internationellt nu när distanserna och stepplen tas bort oftare och oftare.

Panel-debatt dag 2 där mycket av våra frågor togs upp. Det avslutades med ryttarmöte.

Tiarp blir inget 2005. Inte Baldersnäs heller.
Förbundet ska be Segersjö ha en CNC***.
Det blir nog bara den *** samt SM + Gärds som har *** i Sverige nästa år.

Förresten, Seminarium i Falkenberg i januari, liknande det som var 2003. Väl värt att åka på tror jag!

MVH Anna

Senast ändrad av en moderator:

Valla ska ju ha NM, men jag hörde att senior NM inte kommer vara öppet för seniorerna, utan bara för YR ryttarna för dem ska kunna kvala till EM....lite konstigt tycker jag!

Det sista åren har ju inte NM varit begränsat med antal ryttare/land?
Jag tror nog en hel del seniorer kommer att få rida.
Det finns väl inte jättemånga YR ryttare att välja bland till EM eller?
De flesta i nuvarande truppen är ju födda 83.
Har Sverige ens ett lag till EM nästa år?
Jag har inte så jättebra koll!

Anna

jag har hört att det finns begränsade platser. nää hela YR landslaget är nytt för i år vad jag har förstått, alla har nog blivit för gammla, så man kan ju undra vilka som kommer med till EM??

anna_lundsbo skrev:
Det sista åren har ju inte NM varit begränsat med antal ryttare/land?
Jag tror nog en hel del seniorer kommer att få rida.
Det finns väl inte jättemånga YR ryttare att välja bland till EM eller?
De flesta i nuvarande truppen är ju födda 83.
Har Sverige ens ett lag till EM nästa år?
Jag har inte så jättebra koll!

Anna

Tror nog att det inte finns några yr nästa år eftersom juniorerna inte fick åka till EM pga för låg status så är väl risken ganska stor att av de som går upp till yr inte platsar där heller

Det är bara My kvar till nästa år som är YR, Tiarp kommer kanske ev ha någon tävling iallafall, dom blev rätt sura när dom gav bort SM till Strömsholm bakom ryggen på Tiarp eftersom dom blivit tillfrågade att ha SM. Dålig stil att köra över arrangörerna på det viset, det var ju likadant med Baldersnäs när dom helt plötsligt flyttade runt i terminen så att ingen kunde åka dit, jag förstår att arrangörerna tröttnar :(

men det finns ju en del som är YR nu och några år framåt, men som kanske inte har ridit internationell ** men nationell ** och som därför är på väg till internationell **.....så det finns ju ryttare men det är bara det att dem måste rida någon internationell. jag tror absolut att dem kommer skicka ett lag till EM, det är ju på hemmaplan!!!

så det finns en chans att tiarp kommer ha tävling endå??? :bump: hoppas

Hmm Vem då? Om nu dom inte skickade något lag till JEM för att dom var för "dåliga" för att rida en stor Internationell *klass så skall det mycket till att dom skall platsa på YREM och helst rida nationell *** klass, jag vet inte vem av förra årets juniorer som skulle lyckas med det faktiskt :crazy:
Återväxten är horribelt dålig, men självklart måste vi ju ha ett lag till YREM på hemmaplan så en del får ju hotta upp sig till detta året men eftersom vi knappt har tävlingar här hemma på **/*** nivå så är det ju inte lätt för dom att skaffa rutin.

Ja vi får hoppas att Tiarp anordnar en tävling iallafall även om jag inte tror att chansen är så väldigt stor :crazy:

jag är inte så bra på namn, men emma jacobsson, rebecka tell, pernilla willbo, dem är ju duktiga och borde ha bra chans....sen var där väll några som red nationell ** i öved??

rodie skrev:
jag är inte så bra på namn, men emma jacobsson, rebecka tell, pernilla willbo, dem är ju duktiga och borde ha bra chans....sen var där väll några som red nationell ** i öved??

Rebecka är nog den enda som skulle vara aktuell, de andra har inte gjort några bra resultat alls

Det känns som Rebecca Tells häst snart är 100 år :crazy:

ja den hästen är läcker men den kommer ju inte kunna gå YREM 2005.....den har ju inte gått så många ** men hennes andra häst borde kunna gå YREM.

angående vilka som är aktuella för YREM nu, så finns det ju några som red ** nationell i öved, ida larsson är ju duktig, hon vann väll vad jag kan minnas.

rodie skrev:
ja den hästen är läcker men den kommer ju inte kunna gå YREM 2005.....den har ju inte gått så många ** men hennes andra häst borde kunna gå YREM.

angående vilka som är aktuella för YREM nu, så finns det ju några som red ** nationell i öved, ida larsson är ju duktig, hon vann väll vad jag kan minnas.

Nä Rebecka vann med Idle Storm i öveds nationella **

Jag skrev fel, Rebecka vann den* klassen. Den ** vanns av Ida Larsson. ** har Idle Storm inte tävlat!

rodie skrev:
Jag skrev fel, Rebecka vann den* klassen. Den ** vanns av Ida Larsson. ** har Idle Storm inte tävlat!

Rebecka vann den * med Idle Storm, Ida Larsson var två i samma klass.

Den som vann den ** var en danska tätt följd av en Tysk, Malin Larsson var trea!

Och i yr klassen som var en cnc** var det endast 7st starter och där vann Ida mkt riktigt, inte att föringa men 7 starter är inte speciellt många :angel:

Dessutom är Sten Sture såld till en tysk junior...

ja jag menade att ida vann CNC ** med sten sture.....ja, jag såg oxå att det bara var 7 starter, men man bör komma ihåg att det var duktigt av dem som red CNC** med tanke på att de flesta debutera CNC** och CNC** gick på exakt samma bana som CIC** förutom vattenhindret och ett plank liknande hinder!!! det var ju ingen lätt ** precis!

Var det där menat till mig? jag har väl inte sagt något annat eller?

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 255
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 955
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka