Några som börjat klippa?

Sv: Några som börjat klippa?

kl

Flash klipptes förra veckan i samband med att de stallades in.
Går med regntäcke ute, har ett 200g termotäcke under vid - 5 eller kallare, han är väldigt varm av sig.

84508_1221316718.jpg

och kinesisk nakenhund.
klippa av allt (man, svans, rubbet!!!) utom pannluggen. men snagga den gärna lite, så den ställer sig upp!! :devil::angel::rofl:

helt OT, sorry.... :D

*kl*

Ponnyn är helklippt utom huvud, ben och lite på ryggen för att förhindra skav av schabraket.
Hon svettas lätt och mycket och är nästan i tävlingskondis igen.
Har klippt henne 2 ggr redan och det är snart dags för en 3:e.

Den stora klipps inte för hon är fortfarande konvalecent.

*kl*
Klippte min häst i söndags, allt utom ben och huvud. Lämmnar ingenting vid sadeln eller så.
Ska klippa benen imorgon, hann inte med det i söndags. Skippar dock huvudet, han är livrädd om det, med mycket tålamod går det att klippa högst upp på halsen och i nacken, men huvudet - där går gränsen.

Annars skulle jag helst ha honom HELT klippt, men får nöja mig med allt utom huvudet.

Visst hade du Julas maskin? (eller är jag förvirrad? :crazy:)
Isåfall, har du nån bild på resultatet? :)

Vet inte hur jag ska välja och klippa min, hon är i normal kondition, och kommer tävla 1-2ggr/månad i höst/vinter, ridas 6 dagar i veckan, varav ca 4 pass i ridhus. Får ganska bra med vinterpäls. Hästen kommer gå i hage från morgon till ca 5-tiden på eftermiddagen, och vi bor i södraste delen av landet.
Tänker inte helklippa. Funderar på spår eller filtklippning.
Vad tycker ni?

Ingen som har en åsikt ?

Jag tycker spårklippning är väldigt fult :o så jag hade nog föredragit filtklippning.
Alternativt den varianten där du klipper hela halsen fram till manken ungefär och sen snett neråt mot ljumsken/flanken.

jasså ? jag som överväger spårklippning just för att jag tyckte filtklippning var fult :p. Tänkte mest om det räcker, hon kan bli ganska svettig ibland.

Okej , det låter som du menar halvklippning, eller?

japp det börjar bli dags! Ska bara ha tag i en maskin först (förmoldigen köpa) jag kör nog på halvklippning sålänge

Haha, smaken är som baken :p
Ja halvklippning kanske det kallas, det tycker jag ser ganska så bra ut.

Snyggast är ju i och för sig helklippning men det ville du ju inte ha så då får man ta det näst bästa ;)

jo det ser ju bäst ut, tycker jag med, men hon går inte så hårt så jag tycker hon behöver det , och så vill jag kunna täcka så tunt som möjligt.
Sen har hon nog aldrig varit klippt tidigare då hon bara tävlade en säsong innan hon blev fölsto ett tag, så det återstår att se hur mycket man får lov att klippa på henne :p men det ska nog gå bra.

Hittade klippmaskinen från jula:

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&%40where.ItemID%40EQ=809017

Nån som har en sån? Är de bra? Hållbara?
Är det normal storlek, och inte en "evighetsmaskin" som egentligen passar bäst till typ ben och huvud?
Hade egentligen tänkt låna en, men himla bra pris ju. Känner att jag i dagsläget inte vill lägga ut 4-5 tusen när jag numera bara har en häst, som skall klippas och då 2ggr per år.

Senast ändrad:

Jag köpte en sån idag o ska klippa damen imorgon med den så ja kan väl slängain en bild då :)
tyckte inte den lät så mycke som ja trott,många sa den va högljud.
fick 2 sett med skär till o det fanns o köpa fler på Jula billigt.

återkommer...

Visst hade du Julas maskin? (eller är jag förvirrad? :crazy:)
Isåfall, har du nån bild på resultatet? :)

Yes! Köpte den häromdagen ;) Har ingen bild med kan ta ett kort idag. Är imponerad, väldigt nöjd med maskinen. Nu är ju inte min pålle särskilt snäll att klippa så vid huvudet blev det lite hackigt eftersom han mest skuttar omrking..men det kan jag inte beskylla maskinen för. :D
Lägger upp en bild ikväll

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka