Några som börjat klippa?

Sv: Några som börjat klippa?

helt plötsligt så har min häst blivit en björn, så de blir klippning när vi kommer till skåne , hoppas på att kunna ta huvudet i år :)

ponnyns klippning påbörjades idag, tog helklippning, men lämnade päls där sadeln är.
jag skrev påbörjades pågrund av att hon som rakade's maskin dog då vi kommit till rumpan, på första sidan :cool:
Mamma sa att jag får inleda nytt mode då det gäller rakning :p
och ingen annan verkar ha ngn maskin att låna ut / komma loch raka, endera är bladet slut, elr så vill dom inte för dom klipper bara egna hästar..
SÅ nu är min följdfråga, KAN man klippa med en sån maskin som man klipper får med? har fått låna en sån så, det är lite brådis med rakandet, ska tävla fälttävlan lö-sö :angel:

man kan säkert, men skulle inte göra det!!!!
större skär på fårsaxen tror jag...

låna pappas huvud-hårs-klippmaskin?:angel:

Det är för mkt hår, så den är för "light", men tror vi ska försöka med får-grejen, om det inte funkar, MÅSTE vi fixa det på något annat sätt..

försiktig då....
ta bara det absolut nödvändigaste!!!
är inte helt säker, men jag tror det är väldigt lätt att klippa hål på hästen med en fårklipp...

kan du inte ta ett före och efterkort?

tänk på att pälsmönstret på kusen kommer bli olikt det pälsmönster som blir av hästklippen...

vi klippte med fårklippen då det var akut ( som jag skrev, ska starta fälttävlan imorgon,.,)
Det blev som du sa annat mönster, men inte allt för stor skillnad, visst kommer förmodligen dressyrdomaren märka det, men helldre det än en halvrakad häst.
maskinen var stor och klumpig, men hon som rakade är skicklig, och det gick jättebra! (tur ponny är snäll att raka!) Rakade bara kroppen & halsen, alltså inga ben! Visst blev det inte lika snyggt som om vi fått allt med hästklipparen, men somsagt, hellre såhär . Hon tog så att ponnin blev "rutig" istället för randig, såg bättre ut då :p

Ska absolut lägga ut bilder, fotar förmodligen en hel del på helgens tävling..

Hahahaha :D:D

Rutig istället för randig... :p

Nu menar jag inget illa, vad gör man i en akutsituation, men det är bara så komiskt!!

:bow: Tackar för dagens fniss :bow:

jaa, men lixom, hellre att hon ser ut som ett knäckebröd än som en zebra... :o:p
Det ser lite speciellt ut, minsann :D
Hon är ganska söt i det, och kommer säkert framkalla en hel del fniss under tävlingarna, men vad gör man, hellre det en 3/4 delar av hästen orakad :angel:

Tack ! :laugh:
Jag börjar vara jättenervös :p
Vår första "harraste" som det heter här i finland ( säkert debut hos er? )
Det är LC elr LB i dressyrn ( inte läst in programmet än.. :angel: ) och 80cm hoppning (LB för oss) och 70cm i terrängen :love: Vi är på hemmaplan, så känner till omgivningen, vattenhindret osv.. Dock har vi en massa nya hinder nu btill regionmästerskapet, som detta är.. men hon hoppar allt bara jag är med på det så :love:

Du kan ju passa på att bli sponsrad av Cloetta Kexchoklad. :laugh: :laugh:

Lycka till på tävlingen, du se att det går fenomenalt bra med din knäckebrödsponny!! :D :D

klippte min häst i helgen, kroppen igår och benen idag ;)
klippte allt utom huvud, en ruta på ryggen och längst ned på benen.
blev lycket faktiskt, hon hade björnpäls innan. :p

Klipper mina åter om och dom går ed täcke året om, går inte i hage utan bara i skritten 3 timmar om dagen, då har dom ett 200g termo och inne har dom ett fleece och ett 200g med hel hals:)

nu kommer äöntligen bilder på min cloetta knäckebrödsponni :D:p

24311988.jpg
[/url][/IMG]
hon är slarvigt klippt på ryggen, eftersom det ändå aldrig syns, och hon ska klippas om snart! :)
24311990.jpg
[/url][/IMG]
Världens fulaste bild men skit samma :p
Den bilden är från hoppdelen i fälttävlan :D

nu kommer äöntligen bilder på min cloetta knäckebrödsponni :D:p

24311988.jpg
[/url][/IMG]
hon är slarvigt klippt på ryggen, eftersom det ändå aldrig syns, och hon ska klippas om snart! :)
24311990.jpg
[/url][/IMG]
Världens fulaste bild men skit samma :p
Den bilden är från hoppdelen i fälttävlan :D

Jag helklipper mina hästar. Brukar lämna från knän/haser och neråt och halva ansiktet, allt annat åker väck. Det funkar jättebra, de har täcken ute och stalltäcke inne. Den ena har halstäcke när det regnar eller är blötsnö osv.

Skall rida ner till travkliniken o få en tid så de kan
ge henne lugnande. Sen tar jag med mig en klippare
och en klipperska (haha :D) och sen skall det bli
super i år. I år vill jag inte ha några sparkade i omgivningen
så kör det säkra före det osäkra ;)

Kan inte du (eller någon annan) visa bilder på hur det ser ut om man lämnar från knäna/haserna och neråt? Jag skulle vilja prova det, men är rädd att det kommer se ut som att hästarna har moonboots... :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka