Några som börjat klippa?

Sv: Några som börjat klippa?

har klippt min för 3!! gången förra veckan klippte allt utom platta på ryggen och halva huvet hon går ute mellan 8 å halv 4 ungefär

Klippte min gosse för ca 1 månad sedan, nu har det växt ut och ser ut som sommarpäls (trots detta är det ungefär hälften av vad man själv brukar ha i sommarpäls!) Jag klippte hela honom men lämnade kvar under magen, ben och huvud(klippte dock en bit in på huvudet)

KL

Klippte min idag, jätteskönt att ha det gjort då han blivit väldigt svettig nu medans jag väntat på att han ska sätta klart vinterpälsen. brukar vänta, för då slipper jag klippa mer än max 2 gånger på en vinter!

Trådskaparen: om hästen går på lösdrift ute dygnet runt så satsa på en klippning där pälsen får vara kvar på rygg länd och kors, dvs en filt eller spårklippning. du behöver fortfarande täcka hästen, men slipper oroa dig för att den blir kall, vilket är väldigt känsligt med en helklippt häst.

Min har hunnit bli helklippt 3 ggr redan, växer ju som sjutton:D
Är en tävlingshäst som går ute mellan 9-14, men lite olika beroende på väderlek. Är aldrig ute i ruskväder och går även med ganska tjockt fodrat täcke just nu.

Jag skulle föredra en spårklippning, där du lämnar de känsliga ställena som rygg och länd! Att kanske bara klippa halsen helt fram till sadelgjorden,eller ta magen också och klippa en sne linje till bakbenen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur