Sv: Någon som vet?
Som flera sagt är det
svårt med klädstorlekarna. För det beror på hur barnet ser ut i kroppen. Det beror också på vilken affär o vilket märke man köper. Mitt tips (som väl alla ger, men kanske ingen följer..?
i alla fall gjorde inte jag det) är att köpa
så lite som möjligt i strl 50/56. Dels kan de bara ha det ungefär en dryg månad (beroende på barn förstås) och dels
får man mycket mer kläder än man tror. Det kom från alla möjliga håll som jag inte räknat med, från jobbarkompisar, från mina fastrar, morbröder och annat. Så; vi hade hur mycket kläder som helst i minsta storleken. Flera blev knappt använda.
Om man ska handla i förväg är det bättre att handla i strl 62, 68 eller kanske tom 74.
Vår son har nu 74 (och några kläder i 68) som ska passa för typ 8månaders. Och han är snart 4 månader. De är lite stora nu, men jag tycker det är enklare och bättre att ha lite för stora kläder; det går lättare att trä över huvudet och trä i armarna.
Tips om kläder rent allmänt:
Köp
bodies!! De är BÄST. T-shirts och byxor är sött, men fullständigt opraktiskt; åker bara upp. Själv gillade jag bäst de bodies som är dubbelknäppta så att man slipper dra bodyn över huvudet på den lilla bebisen. Men det är nog mest en smaksak.