Sv: Någon som känner barn med autism-eller har barn själv med det?
Mina barn kan vara undantag som bekräftar regeln iofs.
Min autismson följde skolboken när han föddes inga komplikationer öht.
Min adhd son hade lite bråttom ut så han var ute efter 3 timmar. INga kompliaktioner.
Men min ntv son var ute på 1½ timme så jag vet inte jag. Inga komplikationer.
Och eftersom det i tråden också tas upp att värkstimulerande dropp kan påverka så har jag aldrig hört dte och alla mina är igångsättningar inkl. värkstimulerande dropp då.
Däremot så har det framkommit att all npf har en viss ärftlighet. Och det kan jag mycket väl tänka mig. Och är det så så spelar det ingen roll när barnet föddes och hur förlossningen gick.
Jag tror att man inte enbart kan gå efter när barnet föddes, utan att även titta på omständigheter kring förlossningen. NPF behöver ju inte bero på förlossningen alls heller, även om det finns teorier för att det kan bidra till det i vissa fall.
/Kimzor, född på BF+14, har ADHD och Tourettes.
Mina barn kan vara undantag som bekräftar regeln iofs.
Min autismson följde skolboken när han föddes inga komplikationer öht.
Min adhd son hade lite bråttom ut så han var ute efter 3 timmar. INga kompliaktioner.
Men min ntv son var ute på 1½ timme så jag vet inte jag. Inga komplikationer.
Och eftersom det i tråden också tas upp att värkstimulerande dropp kan påverka så har jag aldrig hört dte och alla mina är igångsättningar inkl. värkstimulerande dropp då.
Däremot så har det framkommit att all npf har en viss ärftlighet. Och det kan jag mycket väl tänka mig. Och är det så så spelar det ingen roll när barnet föddes och hur förlossningen gick.