Någon som har schäfer?

Sv: Någon som har schäfer?

jag får inte rätt på bilderna.det funkar inte. ville visa min vackra hund som tyvärr inte lever mer....snyft

431234.htm

hon ser så himla annorlunda ut din schäfer:idea:
Nästan så man kunde tro att det var nån drever eller nåt långt bak i henne:D..vad är det för stam?

Min piper jämt när jag är i närheten. Men tydligen tyst när han är med min sambo. Men som sagt när han är med mig är han en riktig pratkvarn.
Photo_37721_456628.jpg

Men hur smart är det att köpa en hund som är ungefär 1-2 år ?

Eh??
Har svårt att avgöra huruvida frågan är ironisk eller inte och isf. varför?
Annars så är det väl upp till var och en?!

Ehm,
1) Vart ser du det?
2) Vad spelar det för roll?
3) Är det din ensak?

Förlåt förlåt förlåt förlåt..
En dundermiss av mig, Var helt förvirrad igår,
Det där var ett inlägg som skulle postas i en annan tråd..

Sorry.. Hemskt pinsamt och klantigt av mig

Våran schäfertik vi hade för några år sen var en riktig pratkvarn.
hihihi
Och om hon blev sådär över-exalterad över nåt så lät det som att hon hade en visselpipa i halsen. :D
Man kunde säga till henne att ligga och vara tyst, men ändå så pep hon när hon andades då..
Hon var för söt min "lilla" Janice! :love::love::love::love::love:

Eh??
Har svårt att avgöra huruvida frågan är ironisk eller inte och isf. varför?
Annars så är det väl upp till var och en?!

Som sagt. Råkade posta inlägget i fel tråd.. :crazy:
Så i den här tråden var det ihelt fel sammanhang..

Ber om ursäkt, för jag såg verkligen hur konstigt det såg ut med en sån fråga i en helt annan disskution..
Hehe..

Förlåt förlåt förlåt förlåt..
En dundermiss av mig, Var helt förvirrad igår,
Det där var ett inlägg som skulle postas i en annan tråd..

Sorry.. Hemskt pinsamt och klantigt av mig

:rofl:
De e lugnt, tänkte väl att ngt inte riktigt stämde:angel:;)

Kul att många svarat! Ja men då finns det ju tysta schäfrar:) Och med pip gnäll skrik prat man kan ju kalla det vad man vill.. Men det e ju lite gulligt också tycker jag!:p

Jag tycker det är det som gör schäfrar så speciella.
Att de är ena riktiga pratkvarnar.
Jag älskar schäfrar. Sen finns det de som är VÄLDIGT skälliga. Som skäller jämt. På allt.
Det förstår jag om det inte passar alla.

Jag har funderat över din tik n hel del, jag tycker inte att hon ser helt renrasig ut. Hon har ett helt annorlunda huvud jämfört med alla schäfrar jag har sett.

Fast det finns ju avikelser i alla raser, som ser lite annars ut! :D

Hoppas att du inte tog illa upp

Pratglada är dom, men inte tycker jag att mina varit pipiga, förutom den första hanen. Jag funderar på om det berodde på hunden eller mig.

Däremot är dom pippliga. Ujuj så läskigt det är när man ska fixa med nåt ovanligt på dom. :eek: Första gångens kloklippning brukar vara en lång stund av övertalning.

LIA

Jag har funderat över din tik n hel del, jag tycker inte att hon ser helt renrasig ut. Hon har ett helt annorlunda huvud jämfört med alla schäfrar jag har sett.

Fast det finns ju avikelser i alla raser, som ser lite annars ut! :D

Hoppas att du inte tog illa upp

Men cillamuffins 'schäfer' tik är en oreggad omplacering ju:idea::p

nej jag vet att hon ser lite udda ut, och jag har också funderat på om hon kanske har något annat i sig. frågan är bara vad i så fall. spets kan det inte vara, hon är för korthårig. knappast någon form av vallhund heller, med tanke på att hon är ganska lat. och då är det inte så mycket kvar att välja på, med tanke på hennes utseende.

kropp

enligt förra ägarna var det hon och en till som pluppade ut sådär. övriga valpar ska se normala ut.

Kroppen ser ut som en schäfers tycker jag, det är just ansiktet jag hakat upp mig på. Stora öron och brett mellan ögonen.

Det kan mycket väl vara en renrasig, det är bara det att jag hajjar till varje gång jag ser bilder på henne, och tycker hon har ett annorlunda ansikte! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 386
Senast: linnsan
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 119
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka