Någon som har schäfer?

Sv: Någon som har schäfer?

Jag tänker typ korthårig collie eller vinthund när jag ser kroppen + schäfer såklart, men ansiktet vette 17.

öronen sitter väldigt långt ner på sidorna, det är därför de ser så konstiga ut. och nosen har rätt form, men den är mindre än på normala schäfrar.

det är mycket möjligt att hon inte är renrasig, och jag lär ju aldrig få veta. men det spelar inte så stor roll egentligen. hon går ju ändå som en blandras i o m att hon är oreggad.

Jag kan tänka mig att hon är typ 95 procent schäfer och vad somhelst vad-det-nu-kan-vara mer. Måste påpeka att jag faktiskt såg en tik som var väldigt lik henne idag!:D

Som sagt. Råkade posta inlägget i fel tråd.. :crazy:
Så i den här tråden var det ihelt fel sammanhang..

Ber om ursäkt, för jag såg verkligen hur konstigt det såg ut med en sån fråga i en helt annan disskution..
Hehe..

Ok.. Då förstår jag:D

Sen är hon väldigt liten också va? Det är ju också rätt så "mysko". Men att det är Schäfer i henne tvivlar nog ingen på ;) (Tänker på färgen)

Aha... Jag trodde att hon var mindre än så. Men jag har faktiskt träffat en ypperligt renrasig schäfer med samma huvud som hon har. En hane efter en rätt så välanvänd hane. (Minns inte på rak arm vad de heter, men jag har det uppskrivit) Han såg mer ut som en räv i ansiktet...

Här är min schäfer!
n558291687_337904_5028.jpg

(Eller inte, börjar bara bli så trött på alla som säger, däääääär sitter en schäfervalp!) :D

Jösses vilken björnunge!!:love::love:

Men nog ser det liiiite ut som en långhårig schäfervalp:o:p

Haha, ja liiite kanske, men jag brukar säga att de ska kolla på öronen och svansen och sen gissa en gång till.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 386
Senast: linnsan
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 119
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka