Någon som har schäfer?

H

hasselby

Finns det någon som har en tyst schäfer? Alla säger till mig att alla schäfrar e riktiga pip djur. Och ja min e ju rätt pipig och pratig hon med....SÅ????
Har gubbarana på hundklubben rätt? E alla pipdjur;)

Sv: Någon som har schäfer?

Har haft 4 st och alla har "myat" som jag kallar det. Minsta lilla så kommer det där typiska schäfergnyandet, tror det är vanligt hos schäfer. Nån mer som tycker så?

Jag har 2 schäfrar nu.

Den vuxna är en riktig pip och gnäll, medans valpen är väldigt tyst av sig! (men det kanske kommer sen när han blir äldre, hoppas inte :D )

Men schäfrar i sig har nog en tendens att vara pip och gnäll....:cool:

OM jag har!?:angel:

Men här är ett *hm host* Litet smakprov:D

Valpis, 4 månader.
S1035435.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Nero/S1035441.jpg

Är han 3-bent?!
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Nero/S1035457.jpg

Neeej då, 1,2,3 och 4 tassar *fniss*
S1035111.jpg

:love:
Img_43951.jpg

'Gamlingen'-bara 9 år:D
S1033193.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/S1031217.jpg

P1010011.jpg

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/P1010019.jpg

Min lilla tös vill vara med i ett hörn också
S1031023.jpg

Senast ändrad:

Bilden på huvet var bara sååå fin, påminner lite om min Tarraz. Även lilla gosingen var jättesöt, en pekingeser väl.

Jag har en schäfer som är ganska tyst, men han har kommit på idén att svara när någon pratar med honom. :crazy:

Han brukar mest prata när någon annan liten pratkvarn sätter igång. Men han piper och gnäller nästan aldrig, det är väldigt sällan.
Våran förra schäfertik gnällde heller aldrig, vi måste ha haft tur med våra hundar.:love:

Bilden på huvet var bara sååå fin, påminner lite om min Tarraz. Även lilla gosingen var jättesöt, en pekingeser väl.

Ja jag fullkomligt Älskar den bilden:love: Det är MrsScabtree som fotat den, eller ja-hennes sambo:p:bow:

Det är en pekingese ja, hon är världens goaste:love:

Du har inga bilder på din(a?) då?

Kl
Jag har haft 4 schäfrar och ingen har varit pipig eller gnällig.
Dock knorras det och suckas över hur tråååkigt det är ibland.
Glädjetjut när man kommer hem har jag väl fått mig till livs förståss.
Har aldrig hört att schäfrar skulle vara pipiga faktiskt.

Mina gapar när det tränas:crazy:
Lillan pratar ibland annars också:D
På gammeln så gick det dagliga pratet över och nu så pratar hon bara när vi tränar!
I sina unga år så var hon hemsk! Gick inte att ha med henne på stan med sin hundbästis å möta folk som kände bästisen och inte henne, då blev det livat:crazy::rofl:

Det är väl inte för intet dom kallas för tysk visselpipa:D;)

Pipiga tycker jag inte schäfrarna som jag växt upp med har varit, dock väldigt pratiga men det är ju en helt annan sak.

Min nuvarande är ganska tyst av sig faktiskt. Ibland blir det en hel del voffande, alltså inte skällande utan bara ett voff liksom när han hör nått. Sen skäller han ibland när han bli FÖR ivrig.

Min tok schäf och goldenflickan Sussie:

Hej! min gamla schäfer som gick bort nu i sommras sa aldrig ett ljud. Medans min nya e en riktig pipnisse.Fröken på skolan skolan säger oxå att schäfrar e riktiga pipdjur.

Jag kan tyvärr inte se din bild.

Det jag ville tillägga var att ofta så har man ju hört att det är schäfrar med dålig mentalitet som piper. När jag tänker mig en hund som piper så får jag upp dobberman i huvudet för många såna har jag träffat som verkligen piper.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 386
Senast: linnsan
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 119
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka