Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Jag sitter här och får gåshud av att läsa och veta att nu har dom träffat sin dotter!

Så sjukt underbart!! :D

kl

Kan tänka mig hur ni känner er nu när ni fått ert barn, vet hur jag kände vid första mötet med mina och den känslan går inte att beskriva i ord.

Fast om jag fattade rätt, så är det inte riktigt ännu pga tidsskillnaden. (Ja, jag är glädjedödaren.)

För övrigt är det här så rörande och jag är så tacksam att TS delar med oss.

Jag har själv en adopterad syster och jag minns lite från den dag vi fick henne. På den tiden levererades barnen på flygplatsen, Torslanda i vårt fall. En asiatisk kvinna i barnsköterskeuniform kom emot oss, med en svartvitmönstrad babylift. I den låg bebisen och jag fick lyfta upp henne först. Jag var tre år och jag blev storasyster på en sekund mitt i allt som sker på en flygplats.

Senast ändrad:

21 svensk tid så NU! :) (eller nyss men antar att de inte är klara).

Ts: hoopas att allt gått bra idag, glad för er skull!

Åh, nu sitter jag som på nålar inför en ny uppdatering (som jag räknar med tar ett par dagar eller så) :)

Skriv ut den här tråden sen och spara som minne!

Men åh, jag blir alldeles tårögd och rörd över att ni nu antagligen har fått er dotter. Vilken resa ni har gjort! Massor av kramar till hela familjen!:love:

Nu kommer då äntligen en liten uppdatering!

21 svensk tid var alldeles riktigt. Det hela gick så fort - vi fick träffa henne med en gång och vi som trodde vi skulle ha möte först med alla inblandade för det är så det alltid brukar vara. Men dom bara frågade om vi ville träffa henne och gick och hämtade henne. Mot oss kom en väldigt reserverad tjej som undrade vad detta skulle vara bra för. Efter lite lirkande kom hon upp i mitt knä och sen ville hon ta fram fotoboken som vi skickade för ett tag sen. Där pekade hon på mig, på min man och på henne (vi har bilder på oss alla tre i boken) om och om igen och så fortsatte det även när vi väl var tillbaka på hotellet. Hon försökte verkligen få ihop vad som hände. Igår när hon vaknade var det en helt annan tjej - glad, busig, sprallig och med glimten i ögat. Snappar upp språket otroligt fort och vi är SÅ imponerade av henne! Hon hade inget utvecklat språk nämligen pga sitt särskilda behov eller vad man ska säga.
Hon är helt fantastisk! Vi räknar med att detta är smekmånaden och att det förstås kommer dagar eller perioder som inte är såna här, men det har varit en helt fantastisk start och hon söker verkligen oss båda två lika mycket. Tänk att det blir så rätt till slut! :love:

Ett stort, stort grattis! Så underbart att ni äntligen "kommit i mål", eller på jäkligt god väg i alla fall.
Hur gammal är flickan?
Klart det blir kämpigare perioder, men det blir det ju i alla familjer, bara lite annorlunda för er!

Åh, jag börjar nästan gråta! Så otroligt perfekt på alla sätt för er :love: Och tänk, trots allt ni gått igenom så är det nu hela resan startar. Njut av er fina familj :)

Så himla roligt för er och lilltjejen som äntligen får en familj hon också.

Men av nyfikenhet vill jag fråga, om det bra.
Tar adoptionsprocessen så lång tid att många barn hinner bli fem år innan dom får en familj?
Jag har ingen aning om hur det funkar.

Men så roligt! Jag tror hela Buke gläds med er!:love:
Vad är det för särskilt behov hon har som påverkar språket? (om det är något du vill berätta om, annars kan du bara bortse från frågan).

Men åh, en sådan saga :love:

Det känns ju nästan som att det var just henne ni väntade på - jag menar, all denna tid som gått, och så måste väl tösen blivit till där någonstans i början när ni började leta?

Jag kan återkomma med det när allt är klart i domstol. Det kommer inte vara någon hemlighet, men vill inte säga för mycket innan det är klart. :)

Andromedae - jag veeet och det är så fint att tänka så, jag har också tänkt på det! Hon låg i magen när vi satte oss i adoptionskö vilket känns väldigt speciellt nu. Det hade vi ingen aning om då. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 333
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka