Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Grattis:) Har sträckläst tråden ,äntligen,äntligen är ni där!Lycka till,hoppas ni får en bra vistelse med er lilla dotter:) (har själv en Kina-tjej och minns första tiden där med skräck-blandad förtjusning:))

Kl

Nu är det bara 1 dygn kvar! :bump::bump:

Håller alla tummar och tår att det går bra imorgon! :D Hela buke kommer sitta hemma och fälla en tår eller två av lycka tror jag :love::love:

Även jag har följt tråden i det tysta. Tänker på er idag och önskar er stort lycka till! Tänk vilket lång och tuff resa ni gjort, och nu får ni äntligen börja på en annan helt fantastisk resa!

Hittade den här tråden nu idag och har sträckläst den under tårar och nagelbitande, lidit och våndats med er i er väntan och längtan.

Vilken otrolig resa ni gjort och gör! Och tänk att ni ska få träffa er lilla flicka just idag :love:

Ska tänka på er ikväll :)

Tiden går så sjuuukt sakta idag! Klockan är 09.50 här och jag vet inte hur vi ska göra för att fördriva tiden tills halv tre när vi blir hämtade.
Vi flög hit till norra Colombia igår och det var som att gå rätt in i en vägg, nästan 40 grader varmt och galet hög luftfuktighet! Har handlat så vi klarar oss några dagar (bor på lägenhetshotell). Så himla kul att leva lite som vanligt här där allt är, för oss, ovanligt. Jätteroligt att gå och kolla på alla spännande saker i affären, det hade vi inte fått uppleva om vi bott på vanligt hotell så jag är så glad att vi valde att bo så här. Fick lite vett och etikett skola av vår tolk igår så vi inte beter oss oförskämt i affären, haha! Han tyckte vi var extremt konstiga i Sverige som packade våra påsar själva efter att vi betalat tex...

Åh, wow! Va häftigt det måste kännas! Och förstår verkligen att väntan är helt olidlig :)

Om du hinner, nu eller senare, så funderade jag lite på upplägget under den tiden ni är där borta? Är det första träffen som det är dags för idag, eller har ni träffat hnne innan och nu får ni med er henne till hotellet? Hur lång tid är det emellan första mötet och tills hon får följa med er, eller är det individuellt efter barnet? Hur är det upplagt under tiden ni är kvar i landet sen?
Svara bara om du hinner och vill :)

Sänder mina varmaste (!) tankar.
Det är heeeelt fantastiskt det som håller på att hända. Jag blir tårögd och för gåshud samtidigt.
Jag är så glad för er skull.

Är det inte konstigt, att man kan bli så otroligt berörd av någon man aldrig har träffat eller pratat med?

Jag hinner, vill ju få tiden att gå nu! Då passade buke bra! :)

Här i Colombia fungerar det så att man får träffa barnet en stund på barnhemmet eller myndighetskontoret där överlämningen sker och så får man med sig barnet direkt när man umgåtts en halvtimme-timme. Hade såklart känts bättre om vi hade träffat henne innan en eller flera gånger, men här fungerar det på detta viset och det kan vi inte styra över. Ofta kan man vara där längre tid om det är på ett barnhem överlämningen sker, men vi är på ett kontor så jag tror inte det blir mer än en halvtimme.

Vi stannar här i några veckor. Just på denna orten måste vi vara ca en vecka då man har ett uppföljningsmöte med myndigheten. Efter det lämnas ärendet in till domstol och då får vi sen lov att röra oss inom Colombia. Vi vet dock inte hur vi väljer att göra på den punkten, det beror på hur dottern mår. Sedan väntar man på domstolsbeslutet och det kan ta allt ifrån 1 vecka till 8 veckor.

Nu fick vi plötsligt oväntat besök av vår advokat! Vilken härlig och intensiv person och hon pratade inte ett ord engelska. Spännande, men vi förstod varandra bättre än vad vi trodde! Känns bra att ha träffat både henne och tolken innan mötet.

Känner mig pirrig och väldigt lugn samtidigt.

Åh,jag blir helt matt när jag läser:D Vi satt i en stor hotellmatsal när sköterskor i uniform marscherade in med våra barn.Kommer aldrig att glömma känslan när vi fick vår lilla underbara,fantastiska och så efterlängtade dotter i famnen! Lycka till:)

Men gud, plötsligt fick man ju användning för profylaxandningen :D Bara tre timmar kvar tills ni får träffa er dotter! Vilket moment!

Hoppas vi får höra mer i morgon eller så om hur det var. Fast jag förstår om du är mer upptagna med att umgås med henne än att uppdatera bukefalos :p

Åh men så spännande och pirrigt! Jag har följt den här tråden ända sedan du startade den och det är så fint att få höra hur det fortlöper. Tack för att du delar med dig :)

Det är verkligen helt fantastiskt! :) Sitter och blir alldeles varm inombords, snart är hon där med er!

KL

Håller med niphredil; tack för att du delar med dig av er resa! Så fantastiskt att få höra att ni äntligen äntligen är på plats och får träffa ert barn!

Det är så rörande vackert att läsa om er längtan, önskar er all lycka till och att det flyter på med myndigheterna och allt annat runtomkring. :)

Tack så mycket för dina svar! Gav mycket mer insikt i hur det fungerar :) Och tack som sagt för att du låter oss "följa med" på denna resan med er! Är helt fantastiskt att få följa er :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 538
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 411
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka