Någon som adopterat?

Sv: Någon som adopterat?

Åh, nej Petruska, jag menar absolut inte att alla barnhemsnamn är opersonliga, men det kan vara en anledning till att man överväger byte av namn. Alla adoptioner och situationer är verkligen unika och alla tänker så olika, alla får sina namn från olika ställen och de betyder så olika saker. Jag kan ju egentligen bara tala för oss och vi har som sagt de sista två åren utgått från att behålla namnet om det inte har en oanständig betydelse och det är så just vi tänker.

Jag blir väldigt rörd av era kommentarer ska ni veta!

Tora - vi kommer få ett resebesked så småningom, men vi har nu fått ungefärlig tid och det blir inte förrän i juni tyvärr. Jag hoppades så att det skulle vara möjligt att åka i april för då skulle vi kunna vara hemma till juni, men nu ser det ut att bli en sommar där istället.

Och vi har fått bild! Hon är det absolut finaste vi sett! :love:
Stirrar på bilden dagarna i ända och det är väääldigt svårt att jobba just nu! Vill bara åka!

Fick tårar i ögonen av ditt inlägg. Har själv inte läst igenom tråden och "snabbspolat" vår resa, men det ska jag göra någon gång. Aldrig trodde jag att tråden skulle bli så gammal innan vi var i mål och vårt nya liv kunde börja. Och än är vi inte där... hur glada vi än är så har vi också en skräck inombords att det ska sluta på samma vis som förra gången. Även om allt ser så annorlunda ut nu finns det aldrig några garantier för att det ska gå vägen.
Förra tjejen vi väntade på kommer alltid ha en väldigt speciell plats i vårt hjärta och även om det var otroligt sorgligt och tungt att gå igenom skulle vi aldrig vilja ha det ogjort. Den lilla tjejen öppnade så många dörrar för oss och har visat oss vägen till detta barn. Utan första lilla tjejen skulle vi inte vara där vi är idag, att vara matchade med denna underbara tjej och vara tusen erfarenheter rikare. Vi vill aldrig se på första lilla tjejen med bitterhet, vi vill lyfta fram henne för vi är henne evigt tacksamma! Hela hennes existens skakade om vår värld och ändrade på vår syn av barn med speciella behov.
Och nu ärver "stora lillasyster" den första lilla tjejen. Min duktiga syster ska sy om och sy nytt av en del av kläderna vi köpte till första tjejen så de ska passa till denna tjej. Många av kläderna var väldigt betydelsefulla för oss och det är än mer betydelsefullt om hon kan ärva första tjejen fastän första tjejen var betydligt mindre.

Jag brukar faktiskt kika in här på Förälder titt som tätt bara för att se om det har hänt någonting i den här tråden, så det känns otroligt härligt att få läsa dina uppdateringar nu! Och jag blir så gripen över hur klokt och fint du skriver, trots alla motgångar och den långa väntan ni har hamnat i. Jag ska som alla andra verkligen hålla alla tummar för att allt går vägen för er den här gången! Det är ni så värda!

Galen väntan ännu en gång... två kompletteringar senare och vi har fortfarande inte kommit iväg! Vill bara åka nu!!

Men åhhh, kan ni inte bara få komma iväg. Helst igår.

Jag läste trådstarten och den är från 2008. Snacka om världens längsta väntan.
Snälla, snälla någon gör så att poppinella och hennes man får sitt barn NU !

Jag säger som cirkus: Men åååh!
Jag tänker ofta på er och hjärtat gör alltid ett litet glädjeskutt när jag ser att den här tråden har uppdaterats. Jag hoppas verkligen att ni mycket snart sitter med ert lilla barn i famnen!

Åh, trodde att ni fått åka nu!

Kan du inte hänvisa till att förutom er gränslösa längtan så är det även ett helt internetforum som sitter och biter på naglarna ;)

Håller tummarna för att ni snart får åka!

Samma här, ser att tråden är uppdaterad, så tror man ju att , Äntligen! Vilken jobbig väntan för er! :(

Har inte varit inne på evigheter och blev så glad när jag ser att ni fått barnvakter och nu väntar på att få resa (eller redan rest?) Din tråd var den första jag letade upp. Stort stort grattis!! ❤

Nu har även jag läst igenom denna tråd. Jag tackar för att ha fått ta del av eran resa såhär långt, så lite man vet om adoptioner och vad det innebär. Det är verkligen inte så lätt som man kan tro. Jag hoppas att ni fått resebesked eller väntar det inom kort. Det är nog många som hoppas för er skull nu. :bow:

Det har vi tyvärr inte än :(
Men nu har vi i alla fall prel.bokat biljetter och förhoppningen är att vi får komma iväg sista veckan i september eller första i oktober.

Jag ska hålla mina tummar så hårt för er!!

Det blev inte sista veckan i september, inte heller första veckan i oktober. I själva verket är vi fortfarande kvar i Sverige. Skulle åka igår, men det blev uppskjutet igen. Nu åker vi på torsdag istället och denna gången hoppas jag att INGET kommer emellan!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 951
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 526
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka