Någon med hund på jobbet?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lindyhop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 288
Sv: Någon med hund på jobbet?

När jag jobbade som advokatsekreterare så var Sam alltid med mig och var kontorshund. Han låg under mitt skrivbord och sov när vi inte var ute och gick, fungerade jättebra! Han blev rumsren fort (tog bara 2veckor tror jag) så han var verkligen den ultimata arbetskamraten..

Sen så bytte jag jobb där han inte kunde vara med och då fick han börja på dagis istället.

Jag jobbar i min pappas fotoateljé och där finns:
våran egen schäferhane 6 år, en collie som är 7 månader, och Ambras ena schäfertik 1 år och 4 mån.
Dessutom brukar jag vara hundvakt åt min morbrors gangster en schäferhane på 6 månader.

Så det finns mellan 3-5 hundar här då det kommer nån praktikant med hund ibland.:crazy: Men det funkar fint då vi har flera små rum där hundarna blir placerade när det är hundrädda kunder här. Vi är nog lite annorlunda då vi praktiskt taget har hunddagis i ateljén, men kunderna tycks trivas, ett fåtal som sagt nåt om hunddagis i negativ ton.

Det är underbart att kunna tillbringa hela dygnet med hunden och inte bara se den en sväng på lunchen och sen på kvällen igen.

Svarar alla!

Verkar vara jätte många som kan ha sin hund med på jobbet! Det är ju kanon bra! Hur ser cheferna på detta? Har de varit lätt att "övertala" dem att få ta med sig hunden?

Jag skulle gärna vilja ha med min hund på jobbet. Just nu jobbar jag bara timmar i hemtjänsten och stämplar upp resten. Söker andra jobb för fullt. Funderar även på att börja läsa. Vill nog jobba med hästar på något sätt, men frågan är bara som vad. Någon som har tips?
Jobbar man med hästar så brukar det vara ganska lätt att ha med sig hunden, men man vet ju aldrig.

Kul att så många på kontor kan ha med sig hunden. Skönt att komma ut en runda på lunchen med!

Måste bara fråga dig, vad kostar hunddagis?

Vet du vad det kostar på ett hundpenisonat per dygn?

Sånt kan vara bra att veta om man behöver utnyttja det någon gång i framtiden!

Min ena hund är med mig på jobbet och det fungerar jättebra.
Han ligger lugnt och tyst i sitt rum och sover. Jag jobbar som vet.ass.

Vi betalar 2200kr i månaden för helpension. Sen har vårt dagis halvtidsplatser också för 1300:-/månad.

Jag har med mig min 10- veckorsvalp varje dag på jobbet. Jobbar som stallchef på en ridskola/privatstall. Hon kan springa lös mest hela tiden eftersom jag jobbar dagtid när det inte är elever på anläggningen, hur bra som helst:) Har även lärt henne att ligga i sin bur när vi är på kontoret, hon kan även vara där själv utan mig. När jag är hos min egen häst och rider ligger hon på hans täcke instängd i boxen, hon ska givetvis vara med ute när hon blir äldre! Att vänja hunden vid att sitta i bur kan nog vara bra om man vill börja ta med den till jobbet. Är nog lättare att få igenom önskemålet om man kan visa på att den verkligen inte kommer springa runt och störa... Bättre att börja så och sen släppa på det där med bur när alla har insett vilken underbar hund det är;) Om den inte är som min valp som verkligen älskar sin bur och helst av allt alltid sover i den...

Ja jag köpte faktiskt en sån där bur man kan fälla ihop.. typ som är i tyg. in valp logger gärna i den. Ska lära honom att man kan stänga in honom där med.
Nu de första veckorna får valpen vara hos min mamma när jag ska rida. Hon är också med i stallet men får vara lite hundvakt. Sen tänkte jag lära honom ligga i sadelkammaren eller i en box medan man rider och så...

Min sambo har med sig vår ena hund(Russell) på jobbet, han kör lastbil. Det fungerar prima, hon har åkt med sen hon var valp. Han har turen att vara enda chauförren på den firman så han har bilen för sig själv, dvs det är ingen annan som klagar på hundhåren :D

Vi har ju en hund till, en Golden, som husse vägrar ha i lastbilen -tyvärr. Så när det kniper ibland så får hon följa med mig till jobbet. Tyvärr jobbar jag på en stor anläggning som en del i driftavdelningen och har således inget eget kontor att gömma hunden i. Och det finns allergiker som oxå jobbar så vi får inte ta med hunden in, även om jag inte hittat den regeln i skrift... När hon får följa med mig så får hon helt enkelt vara i bilen. Jag har bra möjligheter att rasta henne lös inne på området, kan bara ta en ronda ute i tankparken och inspektera tankar :D Hon har vid ett tillfälle fått följa med in i kontrollrummet trots allergiker(smusslade in henne på natten :angel: ), då låg hon still i ett hörn och fick inte flytta sig -men hon verkade så nöjd så! Önskar jag alltid kunde ha med henne så...

Jag har med min hund på jobbet, jobbar på kontor och hon ligger under mitt skrivbord. Funkar kanon!

Jag behövde aldrig fråga om jag fick ha hund med då jag tog över min chefs dotters hund som han alltid hade med när han passade henne.

mina hundar får vara med ibland. jobbar som personlig assistent och flickan blir mer motiverad att gå på promenader om man har med sig en hund. labben skäller dessutom på kommando till hennes stora förtjusning och gosar gärna med henne i hennes säng, de har mycket kul ihop. "min" flicka är väldigt utåtagerande, men det verkar nästan som om de förstår att hon inte är som andra, inte ens schäfern blir sur när hon får sig en smäll. de går bara undan. labben har vid några tillfällen hoppat upp och gett henne en blöt kyss, och hon har blivit så paff att hon kommit av sig i sitt utbrott :D

Det är märkligt det där:) När jag hade taxen så var vi en gång på en promenad. Vi gick förbi ett par och innan jag visste ordet av det så stod fabrorn (som visst var något särskild)..en lång och stor karl och klappade annars så skarpa Douglas mycket hårt och orytmiskt lutad över honom och halsvskrek. Men hunden gjorde inte någonting.
Mer som "jaja låt han hållas"...vart helt förstummad när vi slutligen gick därifrån. Hon som hade hand om mannen bad såklart om ursäkt.Men jag fick inte fram något mer än att jag blev så förvånad över hur hunden reagerade. Ett bra tag när jag nästan glömt bort dom så träffades vi igen. Då sträckte mannen iaf fram handen försiktigt och Douglas gick fram och "buffade" med nosen på handen.
Då smälte jag:love:

Min sambo har med sig vår ena hund(Russell) på jobbet, han kör lastbil. Det fungerar prima, hon har åkt med sen hon var valp. Han har turen att vara enda chauförren på den firman så han har bilen för sig själv, dvs det är ingen annan som klagar på hundhåren :D

Hur fick ni Russel att åka lastbil ? Tyckte hon om det från början?

Ja är det någon som har med sig sin hund/ar på jobbet? Hur funkar det?
Finns det fler hundar på jobbet?

Vad jobbar du med?

Självklart har vi det. Jag skulle aldrig låta honom vara ensam hemma 8h/dag, 5 dgr/v resten av hans liv. Då hade jag inte haft hund. :cool:

Han är med min sambo - flockens ledare :D - på jobbet varje dag. Han kör grävmaskin dagtid vår-sommar-höst och på vintern snöröjer han, i regel nattetid då.

När gubben jobbar på byggena är Tuffs lös i regel. Han har öppen baklucka att vara i vilket han ofta föredrar. Då vet han att husse inte glömmer honom och åker hem. :D Han får sköta sig själv under arbetet och vid raster och ibland under arbetet också, leker gubbarna med honom, ev tar en promedad, det händer att Tuffs leker dragkamp med grävmaskinen också vilket han tycker är hemskt kul. :angel: Ibland åker han med, men oftast sover han/strövar runt/leker lite/tigger mat från gubbarna eller liknande. :cool: Mycket uppskattad arbetskollega på alla byggen. Blir mycket omväxling med nya byggen, människor och rutiner.

Vid snöröjningen kan han åka med i maskinen men efter som att jag är hemma på natten då gubben oftast kör så är han hemma med mig i regel.

Fungerar ypperligt och det märks på hunden att han mår bra av att få vara med den person han respekterar mest. Han får stimulans, omväxling, nya erfarenheter och dessutom blir han aldrig lämnad av sin ledare vilket är en mer naturlig livsstil än om vi lämnat bort honom på dagarna till någon.

Självklart är det jag (kvinnan) och min kära kattdam Mira som är flockens ledare. Men vi låter männen tro att det är de som bestämmer. Som vi alla vet så är det ju aldrig männen som bossar i ett hus med en eller flera kvinnor. :angel:

Hur fick ni Russel att åka lastbil ? Tyckte hon om det från början?

Hon har åkt sedan hon var 12v valp. Hon kan fjanta sig lite när man åker genom tunnlar eller när det skrapar i trädgrenar i speglarna/sidorna. Men annars stortrivs hon! Husse har höjt upp passagerarsätet så hon kan ligga ner o ändå kolla ut genom fönstret :D Vaddå bortskämd? ;)

Jaha ja det låter som han f¨r lite omväxling då.

Självklart hade inte jag tänkte lämna min hund ensam. Jag köpte inte hund för att den sedan skulle få sitta hemma ensam hela dagarna!

Var bara nyfiken på hur många som egentligen har med sig sina hundar och vad de då har för yrken!

Jag har med mig min till jobbet ibland, hon har varit med två dagar i rad nu. Jobbar som personlig assistent åt en yngre kille och han fullkomligt älskar lilla Stella. :)

Var dock lite jobbigt i början när hon var bebis (är snart 6 månader nu) och man var tvungen att springa ut med henne titt som tätt men nu fungerar det hur bra som helst. Hon sover i bäddsoffan med mig på nätterna!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 279
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 219
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka