Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lancet skrev:Tror ju inte att det är problemet för om du tittar på bilderna nedan så ser du att min ponny också har en krafftig hals och han hade inga problem med att gå men nacken som högsta punk, kanske din ponny brister i styrkan?? jag vet inte verkar ju som om den kanske inte är stakr tillräkligt för att gå med nacken som högsta punkt men att det är för att den har svårt att andas tror jag inte i så fall måste du ha dragit ihopa halsen vääldigt mycket? Någon bild på den när den går kanske?
www.fotogalleriet.se/pic402721
www.fotogalleriet.se/pic402730
PrinceFair skrev:oftast beror det på att hästen inte är stark nog bak att bära upp sig med nacken som högsta punkt.
Det kan ju som andra sagt bero på utrymmet vid ganascherna, men vanligast är att hästen inte är stark nog.
Lancet skrev:Tror ju inte att det är problemet för om du tittar på bilderna nedan så ser du att min ponny också har en krafftig hals och han hade inga problem med att gå men nacken som högsta punk, kanske din ponny brister i styrkan?? jag vet inte verkar ju som om den kanske inte är stakr tillräkligt för att gå med nacken som högsta punkt men att det är för att den har svårt att andas tror jag inte i så fall måste du ha dragit ihopa halsen vääldigt mycket? Någon bild på den när den går kanske?
www.fotogalleriet.se/pic402721
www.fotogalleriet.se/pic402730
Lancet skrev:Tack.. Ser bara den bilden du har på din avatar(eller vad det nu heter)... Tack! Det är en New Forest ponny på 11år..
man rider massor med halvhalter, övergångar, tempoväxlingar mm så att hästen måste jobba med sina bakben, då kommer styrkan så småningomGilette skrev:hur stärker man den?
Lancet skrev:Tycker inte halsen ser konstig ut, tror det är styrkan som fattas.. Träna mkt halvhalter, klättra, övergångar..
Jo..han är bara 135cm :P och jag 172... Vad är din för stam?