Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är just det som jag tycker är viktigt.Nu har jag tittat på de flesta länkar du lagt in och de säger ju inte mycket mer än vad som redan sagts här i tråden.
Det finns också inlagt i tråden.Jag trodde att det var förarbeten och domar du hade lagt in.
Varför skulle jag tro det?Men alla hundar drar inte runt som dammsugare i naturen som du verkar tro.
Tyvärr så skickade jag genom deras mail på hemsidan så har inte min fråga, men jag frågade om det fanns något speciellt avstånd hunden ska förhålla sig till föraren under perioden 1 mars-20 augusti när man gick på skogsvägar/grusvägar eller om det räcker att hunden är under uppsikt och under kontroll samt håller sig på vägen och inte röjer i skogen.
Får man lägga ut namn?
Som sagt, rakt ut i skogen går jag inte förutom om jag spårar eller tränar upplet, och då går jag ju på marken innan och ser samtidigt om där är något vilt.
Kan det inte vara så att dessa förespråkare för att hundar ska sitta i koppel, och max 2 meter från föraren inte KAN ha sina hudar lösa?
Då tycker jag du ska skicka ett nytt mail till samma polis och fråga dels om det är Ok att kasta pinnar så hunden drar från vägen, dels fråga polisen hur denne ställer sig till NVV riktlinjer som tydligt talar om kortare avstånd om man ser till skog, jo, namnet kan du ta med, polisen måste stå för den informaton som delas ut till allmänheten.
Men du kan omöjligt veta om du kommer att störa innan du traskar in i skogen, det är inte det du ser som stör-utan det är den störning djuren kan uppleva och det behöver inte ens du märka.
Om man tar fotbollsplanen som ett exempel så spelas det fotboll så gott som varje dagar i veckan + att många leker med sina hundar och tränar (däribland jag) på denna plan. Ändå så kommer harar tillbaka och även rådjur (och harar) har tagit sig ända fram till lägenheterna och då bor det rätt många hundar här.
Varför skulle hunden inte få lämna vägen när man själv innan kollar läget? Vad är det du menar att hunden stör ett par meter in i kanten? Och ja, mina hundar kissar och bajsar även i kanten.
Fast vänta lite nu. Är det det du vill? Att man inte ska få röra sig i skog och mark? Att djuren skulle störas så av att känna lukten av hund/människa tror jag inte ens lite på. Inte i områden där det rör sig folk, bilar, crossar, hundar och en massa annan skit dagligen.
Jag hittade förresten inte det där om att hundens stängsel skulle hålla ute vilt från att komma in till den, skulle du kunna länka?
Men hallå, du har faktiskt beskrivit hur du kastar pinnar osv ut på åkrar....långt från dig, glid inte till något annat.
Det är ju faktiskt inte säkert att de andra störningarna du räknar upp är OK heller, bara för att andra störningar stör så behöver man ju inte skita i att sköta sitt och sin hund .
Om man har en större specialhage, som inte eg kan räknas som ren tomt och om hunden skall lämnas ensam däri.
På vilket sätt skiter jag i att sköta mig och min hund?