Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Välkommen in i tråden igen. Jag har nog sett dig smyga på westernforumet... ;)
Ser framemot bilder på din guldklimp.

Ceazar hamnar nog kring 155 medan Prinsen drar upp mot 160 utan problem.

tack tack! :) Hm, tänkte det, att prinsen bli större.
Smög en vända på w-forumet nyss... ;) Ja, det är väl bra med lite smygreklam för Morgans på western! Snygga hingstar som tränar reining är aldrig fel!

Helt rätt tänkt.. ;) Prinsen har hela tiden varit större än genomsnittet medan Ceazar är rätt normal i storleken. Han var tydligen större än Sandras hingst som är lika gammal dock.

Det är bara bra med lite variation i höjd inom rasen tycker jag! Brun mäter nu en liten bit över 150 cm. :) Vi har börjat prova på att tömköra lite smått. Eller ja, än så länge håller vi på att befästa det här med tygeltagen... fast egentligen är jag lite kluven, lära "engelska" tygeltag nu och neckreining sen känns som om det kan bli förvirrande... Hur har du gjort med Kitty?

Wow! Betty är strax under, men högre bak.

Jag har faktiskt lärt Kitty engelska tygeltag från början, sen har neckreiningen kommit allteftersom och det är egentligen inget vi lagt fokus på att lära oss utan hon fattade ganska väl direkt så fort jag satte stången på henne. Hon gör ännu inga perfekta manövrar i det men det ska vi finslipa i vinter hade jag tänkt.

Mätte Ceazar idag vid 7 mån, han är 127/130 jämfört med 124/127 för en månad sedan. Inte lätt att växa och växa.. Såg att Lirio jämförelsevis var 121/126 vid samma ålder och Ingelas Kludden är nu 132,5/136, så Ceazar är ganska genomsnittslig. ;)

Ha ha här är en till som inte är speciellt aktiv i skrivandet här.....:angel:

Men underbara bilder allihop :-)

Jag själv har legat på "is" med träningen under vintern när det varit ner mot
-30C -Är absolut INGEN älskare av vintern, fryser så fort man tittar ut ;-)
Men har nu börjat markhantera hingstarna igen och lill-Kludden.
Ska börja rida Spice igen med men måste lugna mig ett par dagar då hon fått sin årliga vaccinspruta. Men vi måste vara i form till Maj då jag har anmält mig och Spice till trick-kurs, hon kan en del halvdant men ska befästa allt å lära oss mkt mer, det är Rebecca östh som är tränaren. Ska bli underbart kul!
Sen blir man mer taggad hoppas jag och då ligger resten av häst-gänget farligt till :D

Prinsen är 136/144 vid sista mätning - väldigt stor!

Här är en dålig bild på hans far från idag. Han är här för lite träning och som ni ser är han duktig!

20378_294889446647_653951647_5063512_5201569_n.jpg

Härligt att det går så bra med Soda!

Fick information idag om min uppfödning Ice Golden Spirit "Spike" att han mäter nu 138 i mkh och 140 bak, blir en stor kille också:)

Jag e heller inte så flitig på att skriva här, men idag tänkte jag flika in! Gud va jag LÄNGTAR till våren......... Men just idag hittade jag o Charles ut, föredrar annars att hålla till i manegen en bit härifrån!

alb1114361

Senast ändrad av en moderator:

Lekte lite med hästarna i snön idag, tyckte de var roligt. Fick lite fina bilder som jag tänkte dela med mig av..

Ceazar börjar likna en häst nu, det är kul att se.
16978_311294921647_653951647_5142171_2778358_n.jpg

16978_311287416647_653951647_5142152_4795110_n.jpg

Härliga bilder. Det e verkligen baby on board på Penny!:)

"kl"
Hej på er !
Idag kändes det som om man kom ut från idet ! Strålande sol o ca 3 grader kallt.
Jag har flyttat hästarna till nytt stall så det har varit lite stökigt här men nu känns det som livet börjar återvända. Pållarna är igång och de utvecklas väldigt bra så idag tog jag mig en liten körtur med Kos.

kosblogg

kosblogg

PRIDE
kosblogg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 499
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 483
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka