Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Vilken fining, vilka långa ben han ser ut att ha! :d

Här kommer ett par bilder från Lirio, idag var första dagen han har haft täcke på sig här, men han tyckte det var superkul att ha på sig något man kunde leka med... snacka om att det var trasigt imorse!

Vad fin han är:love:. Är han fortfarande hingst eller?

KL.
Jag o "Mållgan" (kärt barn har många namn) jobbar på. En del träning enl. AR, varannan vecka för tränare o lite själv. Och så mkt uteritter, snöpulsning.
Han känns stor nu. Är väl ca 160 och högrest. Börjar väl fylla ut en del också. Han är iallafall mkt trevlig.
Idag ska vi åka på träningshelg, om vi tar oss fram efter vägarna. Jag är lite nervös för att köra dit, snö snö snö.
Vi ska träna för Christoffer Dahlgren i helgen, 3 pass. Första gången vi är med så det blir spännande. Vi tar väl första passet från marken o sen blir det nog uppsuttet.

Ha´det så gott alla morganfrälsta.

Å, vad kul att du ska träna för Christoffer! Jag var nere hos honom i januari med mina två araber, han är verkligt duktig. Oj, vad stor din pålle är, härligt! Lirio är inte hingst, utan han kastrerades för snart ett år sedan.

WIIIE!

Idag var första dagen man såg vägen igen efter all snö och is så jag kunde inte hålla mig. Jag satte Kitty framför vagn för andra gången i hennes liv och det slutade med att vi både skrittade och travade med mig bakom, duktiga fantastiska coola häst..

Såg du vägen säger du, lyllos!! Här känns det som vägarna är borta. Oändligt med snö och spårigt så det känns som man kör på en åker.
Har haft en bra träningshelg. Känner mig mkt inspirerad att träna på nu.
Molle var väl lite ofokuserad pga ålder och nytt ställe och publik mm. Men i det stora hela gick det mkt bra.
Fick beröm för hästen och steget och det är ju alltid kul. Bara att fortsätta jobba på.

Hmstd Captains Cream Soda B-premierades igår på Grevagården med 887788-38p. Vi är jättenöjda!

Absolutely, men efterso, hon är så inaktiv i tråden öser jag det på dig istället ;) Sandra är ju också toppenduktig såklart, hon har ju fött fram världens sötaste ponny :angel:

Nu håller tråden på att halka ner för långt..

Ett par bilder på lillkillen från idag. Vi har roat oss med att gå över hemmabyggda broar, trava serpentin och backa genom konstiga saker tillsammans med Betty och Anna - då blir man trött om man är liten.

24932_408339331647_653951647_5509773_2402655_n.jpg

24932_408339351647_653951647_5509776_4267200_n.jpg

24932_408339341647_653951647_5509774_7527961_n.jpg
[

Han är så söt, dessutom ser han ut att ha tappat lite babyhull nu ;-)
Hoppas att en viss person kan bestämma sig för att köpa honom snart...

//Annica J

Härligt Sara, fortsätt lägga in bilder! Jag har tyvärr inga nya, det får bli när vädret är lite finare.

Yes, han ser inte ut som en julgris längre, mer som en gänglig tonåring. Hoppas jag också! ;)

Då slänger jag in Penny som fyllde 20 år igår. Hon har 45 dagar kvar till föl nr 7. Ser inte så stor ut från sidan men framifrån ser hon ut som en vandrande tunna..
24932_408754271647_653951647_5521004_7787925_n.jpg

24932_408754046647_653951647_5521003_1390629_n.jpg

Heja, heja! :D Just nu har jag en halt Morganhäst, som har blivit spetsad av något på ena frambenet :( Men det verkar läka bra, så jag hoppas han mår bättre om ett par dagar.

Det e så roligt att läsa här inne, om vad alla gör med sina hästar!
Att vi kommer ut o syns :)
Även här börjar snön sakta men säkert ge med sig, o vi har kommit igång efter en kall o lång vinter.
Förra veckan var vi på löshoppning för Uno uppe på Strömma Naturbruksgymnasium. Och ikväll väntar våran första ridlektion utav tre i Working Equitation. Ska bli spännande o se hur det blir!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 479
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 238
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka