modevisning!

Sv: modevisning!

*knapplån*



Juledressen (denna har många reagerat på här tidigare men jag kan säga att innan jag sydde skooteroverallen så var denna den varmaste min hund hade, dock har han bara haft på sig denna två gånger -lucia och julafton-. Den är både rolig/snygg och funktionell, impregnerad så den tål lagom med fukt. Den kan väl tyckas pjoltig kanske men hunden ser den som en vanlig overall :) )
julhund.jpg

Snygga grejer du gör!
H*n är ju jättesöt i juldressen:D :love:

Ja jag vet att jag skrev ovan att hundar inte är skyltdockor men fryser hunden eller helt enkelt inte har nån päls då måste man ju sätta på dem nåt. Våran jämthundstik hade raggsockor:D hon fick ont i ett bakben annars om hon blev kall
 
Sv: modevisning!

vilket liv de va här :rofl: :rofl: måste bara säga att jag har ingen egen hund men min mamma å syster föder upp pudlar å ställer ut .. dom har på dom overaller när de e snö slask å regn pga att dom ska slippa sitta å tova ut pälsen på alla hundar varje dag å slippa nöta ut pälsen plus att dom flesta hundar inte tycker de e så skoj å bada varje dag då de tar många timmar att bada, torka å borsta ut en pudel me full päls. å de blir mycke mindre grus inne desutom . som någon skrev här inne så ska man välja ras me kort päls om man inte orkar sköta den, men menar du då att om man har en utställningshund som du sköt pälsen på i många år å sen när hunden blir gammal å kanske inte orkar stå på ett bord å bli badad bortsa å fönad å klippt då ska man sälja den istället för att klippa ner den å ge den ett täcke som värme på vintern eller ??
 
Sv: modevisning!

Här har ni Enzo (som absolut inte behöver kläder) i en alldeles unik kreation. Han gillade det inte så den åkte av illa kvickt, men söt var han:D
IM000886.jpg
 
Sv: modevisning!

Jag har inte VALT denna ras, det gjorde mina "förfäder" för en helvetes massa år sedan. Jag bor fortfarande hemma, tror du då att det är rimligt att jag går till min mamma och morfar och säger att vi ska sälja av hundarna för att vi inte ställer ut längre och jag vill inte ha att göra med deras päls? Väldigt normalt. Som sagt, de flesta av dem har varit UTSTÄLLNINGSHUNDAR och alla som vi har just nu är uppfödda inom vår kennel. De är våran familj. Bara för att vi inte ställer ut längre och således rakar dem ser jag INTE som rimliga anledningar till att vi skulle sälja!? Herregud. :mad: Jag älskar min egna tik (den som "fryser") som om hon vore min egna dotter. Ska jag sälja henne enbart för att hon inte går att ställa ut (bettfel)? Du tror då inte att en eventuell köpare skulle göra likadant med pälsen? Låter ju väldigt troligt. :smirk:

Förlåt, men det låter helsjukt i mina öron. Ursäkta tonen, men jag blir rent ut sagt arg. Pälsvård ska inte styra valet av ras, men det har inte med min situation att göra.

jag kan inte säga annat än att jag förstår dej! har typ samma situation hemma!
å jag säjler banne mej inte min min hud för att hon fryser bara för att täcke nu tycks vara så himla hemskt!
 
Sv: modevisning!

Våra fina hundar i huvudbonader :D :D

Frida slingar håret med matte
PICT0142.jpg


Ellen softar i "bögkepsen"

PICT0463.jpg
 
Sv: modevisning!

Det sa jag väl inte heller? Men har ni skaffat sånna hundar och kan sköta deras päls när ni använder de som utställninghundar så kan ni väl sköta om de på samma sätt när de inte längre används till det? Jag tycker det låter som ren lathet från din/eran sida. Och jag tycker fortfarande att man ska kolla på ALLT som rör hunden innan man köper den, d.v.s. temperament, egenskaper, skötsel m.m.

//Diana


måste bara få lägga mej i och protestrera till det du skriver för det gör mej riktigt arg/ledsen!

våran äldsta: ställdes ut tills hon var 6 år sedan tröttande hon vi klippte av pläsen 6 åringen blev som en valp kunde inte ha blivigt lyckligare

våran hane: HATAR tovor, kvistar i pälsen, Allt som har med päls att göra.. nu väldigt kortklipt= Lycklig hund!

mellan tiken: får lätt tovor har nu ryggproblem och ställs inte ut längre. kortklippt, slipper pinas med tovor och är hur nöjd som hällst med kort päls..

låter det som om dom hundarna lider?
hade vi låtit dem haft långpälsade så som på utställningar hade vi haft en odräglig, olycklig hane där varje gång man ska reda ut alla tovor kommer ta flera timmars kamp då har fullkommligt HATAR det!

vi hade haft en 8 årig tik som varlit loj, trött på att borstars, klippas å kammas dag ut och dag in ( det var hon innan vi klippte henne)
vi hade haft en mellan tik med ryggproblem som varit tvungen att ligga stilla å blivigt borstad länge= ont i ryggen!

låter de då rimmligt att ha dem långpälsade?

regnar det mycket så åker täcket på på den gammla! regnar det mycket går inte mellantiken ut ÖHT utan täcke

hanen bryr sig inte ett skvatt om de så skulle ha regnat oceaner och blåst storm så han behöver inget täcke..

å så kommer vi till fryslorten mistningen ( 2 år)
en tik med tunn päls, hon är långpälsad och vi ställer ut henne...
hon fryser! och hon fryser så fort hon blir blöt eller har varit ute länge!
okey så ska vi låta henne gå utan täcke å frysa. eller ska vi sälja henne eftersom vi är så hemska som sätter på henne ett täcke som håller henne varm?


blir så arg när du skriver som du gör!
vadå lathet! vi tänker väll lika mycket på våras hundars väl som du gör!


( nu känner jag att jag övereagerar och tar åt mej för mycket! men då är de så! har iaf fått fram min åsikt så ta det inte allt för personligt då det var riktigt mera utåt än till dej som person!)
 
Senast ändrad:
Sv: modevisning!

Detta är riktat till dig och alla andra som propagerar mot hundkläder.

Låt förfan ägarna göra vad de anser bäst för sina hundar!
Sen kan ni bara hålla eran mun stängd. Det finns ingenting ni kan säga eller göra för att få de som tycker om att göra sina hundar fina att sluta med det.

Så kan ni anti klädsel-fanatiker sluta förstöra trådar som denna.

Bildtråd var det ja. :smirk:
 
Sv: modevisning!

men om nu apocalypsze skulle köpa en annan kortpälsad hund så är det ju inte säkert att den skulle vara "frysfri" för det.. då är det väll bättre att klippa sin "gamla" hund och ev. ha täcke på den, än att köpa en annan kortpälsad hund och ev. ha täcke på den;)

mycket bra sagt!!!! :bow:
 
Sv: modevisning!

Detta är riktat till dig och alla andra som propagerar mot hundkläder.

Låt förfan ägarna göra vad de anser bäst för sina hundar!
Sen kan ni bara hålla eran mun stängd. Det finns ingenting ni kan säga eller göra för att få de som tycker om att göra sina hundar fina att sluta med det.

Så kan ni anti klädsel-fanatiker sluta förstöra trådar som denna.

Bildtråd var det ja. :smirk:
tack, men det är tveksamt om nån kommer bry sig. antiklädfolk älskar att förstöra våra trådar.. :crazy:
 
Sv: modevisning!

Jag har en hund som jag måste klä på kläder, annars fryser
hon. Inne har hon just nu också kläder eftersom hon då inte
kliar lika mycket på ett utslag som hon har på benet.
Jag köper det som jag tycker är snyggt eller funktionellt,
helst båda delarna och struntar fullständigt i om folk tycker
det är hemskt att hunden måste ha kläder på sig :smirk:
I sin garderob har hon olika fleceedressar bla. en camoflagegrön,
en rosacamoflage, en vinröd/svart med stjärna på m.m
När det regnar har hon en svart fleceefodrad regndress med
reflexer och i vinter kommer hon springa omkring i en
rosa camoflageoverall från Theo.

En av fleceeoverallerna
Hildaspanar.jpg


En vanlig bebispyjamas :D
vadglordup.jpg


Vinteroverallen
theo.jpg


Regnoverallen med reflexer + reflexsele
reflexhund_1165698205.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: modevisning!

Tack! :bow: det var det jag försökte få fram med senaste inlägget...
 
Sv: modevisning!

tack, men det är tveksamt om nån kommer bry sig. antiklädfolk älskar att förstöra våra trådar.. :crazy:

Du tror att vi skriver som vi gör bara för att förstöra era trådar? Ha! Då tror då vääldigt fel, vi skriver antagligen så för att det är så vi tycker, inte för att provocera eller bara allmänt klaga. Förlåt för att alla tycker olika då.

//Diana
 
Sv: modevisning!

Detta är riktat till dig och alla andra som propagerar mot hundkläder.

Låt förfan ägarna göra vad de anser bäst för sina hundar!
Sen kan ni bara hålla eran mun stängd. Det finns ingenting ni kan säga eller göra för att få de som tycker om att göra sina hundar fina att sluta med det.

Så kan ni anti klädsel-fanatiker sluta förstöra trådar som denna.

Bildtråd var det ja. :smirk:

Jag säger det inte för att de måste sluta med det, jag bara säger som jag tycker, men förlåt så hemskt mkt att man inte får ha sina egna åsikter här.

//Diana
 
Sv: modevisning!

*kl*

Det ni har lagt ut är ju inte extremt på något vis, även om jag inte skulle välja det själv alla gånger. :D
Det här, däremot verkar bara opraktiskt.

manfredangel.jpg
 
Sv: modevisning!

Det är så, ja :smirk: oj vilken begränsning. Varför just chihuahua? Chihuahuor har samma päls som andra korthåriga raser t ex fransk bulldog, basenji, dvärgpincher osv osv. Dessutom finns det även långhåriga chihuahuor. Så du ser alltså inte till individen? Låt säga att jag har en basenji som ändå fryser (de kommer ju trots allt från Afrika :angel: ), är den inte berättigad ett täcke just på grund av dess ras? Om jag så hade en old english sheepdog som frös skulle den tamigfan få täcke på sig iaf. Det är farligt att generalisera, you know.

Du kanske inte såg att jag skrev typchihuahuor, de hundar som har jätte kort/tunn päls eller ingen alls, Givetvis om hunden fryser så den skakar så visst kan du la lägga på den ett täcke om du vill, även om jag tycker att det är onödigt om den inte fryser nåt extremt mkt. Jag har bara sett nån korthårig chihuahua och visste knappt att det fanns sånna med längre päls. Det är dne enda hund"rasen" jag sett som frysit väldigt mkt, de andra som du räknade upp har kag faktiskt aldrig sett med täcke & inte heller att de frysit.

//Diana
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp