Sv: modevisning!
Hundar är hundar, inga skyltdockor!
Paris Hilton-syndrom eller vad lider ni av som inte kan låta hund vara hund?![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Paris Hilton-syndrom eller vad lider ni av som inte kan låta hund vara hund?![]()
*knapplån*
Juledressen (denna har många reagerat på här tidigare men jag kan säga att innan jag sydde skooteroverallen så var denna den varmaste min hund hade, dock har han bara haft på sig denna två gånger -lucia och julafton-. Den är både rolig/snygg och funktionell, impregnerad så den tål lagom med fukt. Den kan väl tyckas pjoltig kanske men hunden ser den som en vanlig overall)
![]()
Jag har inte VALT denna ras, det gjorde mina "förfäder" för en helvetes massa år sedan. Jag bor fortfarande hemma, tror du då att det är rimligt att jag går till min mamma och morfar och säger att vi ska sälja av hundarna för att vi inte ställer ut längre och jag vill inte ha att göra med deras päls? Väldigt normalt. Som sagt, de flesta av dem har varit UTSTÄLLNINGSHUNDAR och alla som vi har just nu är uppfödda inom vår kennel. De är våran familj. Bara för att vi inte ställer ut längre och således rakar dem ser jag INTE som rimliga anledningar till att vi skulle sälja!? Herregud.Jag älskar min egna tik (den som "fryser") som om hon vore min egna dotter. Ska jag sälja henne enbart för att hon inte går att ställa ut (bettfel)? Du tror då inte att en eventuell köpare skulle göra likadant med pälsen? Låter ju väldigt troligt. :smirk:
Förlåt, men det låter helsjukt i mina öron. Ursäkta tonen, men jag blir rent ut sagt arg. Pälsvård ska inte styra valet av ras, men det har inte med min situation att göra.
Det sa jag väl inte heller? Men har ni skaffat sånna hundar och kan sköta deras päls när ni använder de som utställninghundar så kan ni väl sköta om de på samma sätt när de inte längre används till det? Jag tycker det låter som ren lathet från din/eran sida. Och jag tycker fortfarande att man ska kolla på ALLT som rör hunden innan man köper den, d.v.s. temperament, egenskaper, skötsel m.m.
//Diana
men om nu apocalypsze skulle köpa en annan kortpälsad hund så är det ju inte säkert att den skulle vara "frysfri" för det.. då är det väll bättre att klippa sin "gamla" hund och ev. ha täcke på den, än att köpa en annan kortpälsad hund och ev. ha täcke på den![]()
tack, men det är tveksamt om nån kommer bry sig. antiklädfolk älskar att förstöra våra trådar..Detta är riktat till dig och alla andra som propagerar mot hundkläder.
Låt förfan ägarna göra vad de anser bäst för sina hundar!
Sen kan ni bara hålla eran mun stängd. Det finns ingenting ni kan säga eller göra för att få de som tycker om att göra sina hundar fina att sluta med det.
Så kan ni anti klädsel-fanatiker sluta förstöra trådar som denna.
Bildtråd var det ja. :smirk:
tack, men det är tveksamt om nån kommer bry sig. antiklädfolk älskar att förstöra våra trådar..![]()
Detta är riktat till dig och alla andra som propagerar mot hundkläder.
Låt förfan ägarna göra vad de anser bäst för sina hundar!
Sen kan ni bara hålla eran mun stängd. Det finns ingenting ni kan säga eller göra för att få de som tycker om att göra sina hundar fina att sluta med det.
Så kan ni anti klädsel-fanatiker sluta förstöra trådar som denna.
Bildtråd var det ja. :smirk:
Det är så, ja :smirk: oj vilken begränsning. Varför just chihuahua? Chihuahuor har samma päls som andra korthåriga raser t ex fransk bulldog, basenji, dvärgpincher osv osv. Dessutom finns det även långhåriga chihuahuor. Så du ser alltså inte till individen? Låt säga att jag har en basenji som ändå fryser (de kommer ju trots allt från Afrika), är den inte berättigad ett täcke just på grund av dess ras? Om jag så hade en old english sheepdog som frös skulle den tamigfan få täcke på sig iaf. Det är farligt att generalisera, you know.