modevisning!

Sv: modevisning!

nakenhundarna går betydligt bättre än puffarna på utställning till exempel.
Tex stora stockholm som var förra helgen. Tio bästa placerade hanar och tikar... endast EN var puff!

nakenhundarna är värda mer pengar, är ett annat exempel.

jag vet en stor och framgångsrik kennel som gör så... avlar på extremt håriga hundar och rakar ner skiten och säljer som naket. tar 16 000 för sina hanar.
om ingen vill ha en av puffarna som hon valt att ha som puff för pälsens kvalitet - så rakar hon den å säljer som naket - fats det borde inte gå nu tack och lov pga ändringen av omreggning!
 
Sv: modevisning!

Vi kanske tänker på samma stora uppfödare då jag vet en ganska känd som har sålt en puff och sagt att den var naken. Den är dessutom registrerad som naken.

Jag har sett den hunden irl. Första gången jag såg den hade den kort kort kort päls över hela sig och det var precis i början jag fått upp ögonen för nakenhundarna. Jag tänkte väl att det var en "hairy hairless". Men när jag fick bilder på den på mailen något år senare så såg jag ju att det verkligen var en puff. (jag kanske har bilden kvar så kan du få se :smirk: ).

Den kenneln den här hunden kommer ifrån börjar på C


Själv har jag "sparat" min hund i som mest 5 månader. Och nej, det växer inte ut mer än kanske en halv cm och det är typ ett hårstrå där och ett där och ett här... tänk er svinborst! haha
Desutom blev hans hud helt förstörd och det tog en månad innan den var bra igen så det gör jag inte om. Nu får han gå trimmad även på vintern.
Fast jag rakar honom bara till utställning
 
Senast ändrad:
Sv: modevisning!

Nu ska era vovvar agera top models i denna tråden, så in med era hundar iklädda deras finaste kläder, skor, smycken eller vad ni vill för att visa upp. :)

Enda gången någon av mina hundar har "kläder"
Cassandratomte.jpg


:devil: :D :devil:
 
Sv: modevisning!

*KL*

Detta är då inte min hund..men han va så jävla söt!! :)
En kompis på skolan som har lilla Texas.. jack russell såklart :D
Detta är hans skoter overall och skoterglasögon :)
vill påpeka att han inte alls stördes av varken overallen eller glasögonen :)

5922236.jpg
 
Sv: modevisning!

*kl*

Radon och Seabaz, vill ni PM:a mig namnen på kennlarna? Vill ju ha chines i framtiden men verkligen inte från dem... :angel: :mad:

Minerva: gud så söt! :D
 
Sv: modevisning!

Men ni rakar ner era hundar för att ni inte "orkar" sköta om deras päls. :/
//Diana


det visar hur lite du egentligen vet om att ha en långpälsad hund!

som jag skrivigt i tidigare inlägg handlar det inte om vad jag tycker! jag står gärna å pysslar med mina hundars päls! för MIN del är det inga problem!
mina hundar TRIVS i kort päls.. är jag en bra hundägare om jag tvinga dem ha lång päls när de är gladare, aktivare och trivs bättre i kort päls?

för mej och många(de flästa?) andra handlar det inte om att inte orka ha hand om pälsen.. vi vet vad för hund vi har och vad det kräver! vi köpte en långpälsad hund för ett syfte!!
hundägare till nerklippta hundar är inga latmaskar utan dom klipper sina hundar för en anledning!! för att hunden ska få det så bra som möjligt!!

som sagt låter det rimligt att tvinga en långpälsad hund ha lång päls när den trivs bättre med att ha kort päls?

du har undvikt att svara på den frågan tidgare.. du kanske kan svara på den nu? :smirk:
 
Sv: modevisning!

här är overallen färdig och klar så som den ska vara.
Det är min stackars plågade och vanvårdade hund för den måste ha kläder på sig som står modell :smirk:

PC160009.jpg


PC160012.jpg
 
Sv: modevisning!

kan inte du bara gå och sätta dig i ett hörn och inse att folk vill ha täcken på sina hundar?
djur som lever nära människor lever inte ett "normalt" hundliv, de lever inte i närheten av som de hade gjort i naturen.
hunddjur som lever i det fria, tex vargar, har förbaskat tjock päls och går och lägger sig i ett hål när det är för kallt.

om man väljer att trimma sin hunds päls kort och istället sätta på ett täcke eller en overol och hunden inte störs av det, vad fan gör det för skillnad?
hunden vet inte om att dens släktingar som lever i skogen har tjock päls och aldrig skulle ha täcke på sig.
 
Sv: modevisning!

Vi kanske tänker på samma stora uppfödare då jag vet en ganska känd som har sålt en puff och sagt att den var naken. Den är dessutom registrerad som naken.

Jag har sett den hunden irl. Första gången jag såg den hade den kort kort kort päls över hela sig och det var precis i början jag fått upp ögonen för nakenhundarna. Jag tänkte väl att det var en "hairy hairless". Men när jag fick bilder på den på mailen något år senare så såg jag ju att det verkligen var en puff. (jag kanske har bilden kvar så kan du få se :smirk: ).

Den kenneln den här hunden kommer ifrån börjar på C


Själv har jag "sparat" min hund i som mest 5 månader. Och nej, det växer inte ut mer än kanske en halv cm och det är typ ett hårstrå där och ett där och ett här... tänk er svinborst! haha
Desutom blev hans hud helt förstörd och det tog en månad innan den var bra igen så det gör jag inte om. Nu får han gå trimmad även på vintern.
Fast jag rakar honom bara till utställning

ja jag vill jättegärna se bilden!!!
nä jag spara inte mina hundar heller. den ena skulle få precis som din - lite svinborst, men den andra är en hairy hairless, så han ksulle få ganska reält med päls. men det är ju den typen av hund som krävs för att det ska gå bra på utställning tyvärr. men det är ett helvete att hålla honom fräsch hemma. :crazy: men ja köpte han ju för at ställa - så jag hade inget val kändes det som. men nu ångrar jag mig. suck. ska aldrig köpa en hårig naken igen..!!! aldrig!!

PMar dig kenneln.. så får du PMa din.. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp