modevisning!

Sv: modevisning!

Just precis såhär ville jag att tråden skulle vara :)

Lägg också in, som en annan redan gjort, bilder på era hundar med koppel och halsband om ni har något snyggt ni vill visa upp. :D
 
Sv: modevisning!

*KL*

Åh vilka vackra hundar jag vart kär i den lilla visst va de en chihuahua ? :d :love:
 
Sv: modevisning!

Har hunden en tass mitt på bakbenet? Jag förstår inte riktigt hur bilden ser ut...:confused:
 
Sv: modevisning!

Jag har täcke till min hund, då hon ibland är nerklippt på vintern (om vi nu får nån vinter i år återstår att se :cool: ).
Men i övrigt tycker jag kläder är onödigt på en hund, bara för att man själv vill att de ska ha det.

Såhär ser hennes täcke ut i alla fall, helt vanligt och enkelt:
Bild170.jpg
 
Sv: modevisning!

Han är inte missbildad utan håller upp ena benet, tror han skulle klia sig på halsen ;)
 
Sv: modevisning!

hmmm tycker det är bäst utan, min hund är en pälsbomb så han skulle dö i värmeslag :bump:
 
Sv: modevisning!

stackars hundar....de fattar inte vad folk gör med dem:crazy:
 
Sv: modevisning!

Nej, min tik måste ju vara totalt oförstående när jag sätter en av hennes tröjor på henne efter att hon legat och huttrat utan... :smirk:
 
Sv: modevisning!

imag0021_orig_SE.jpg


Min f.d. hund i sin vinterkostym. Här var det -15, blåsigt och han var ofräsch i kroppen. Har enbart använt täcke vid extrem kyla, när han hade ont och efter träning/stillasittande i kyla.
 
Sv: modevisning!

Alltså jag säger då det.. stackars djur.. skaffa dockor istället.. finns ju sånna där som kan gråta och säga mamma.. skulle passa er.. :rofl:


Täcken används bara i extrema fall vid extrema väder. en korthårig hund måste kanske ha ett varmt fodrat täcke när det är kallt för att inte frysa ihjäl om den är ute länge men fan varför köpa kläder som ser ut som "dockkläder".. helt sjukt! Ibland undrar man ju vart mänskligheten håller på att utvecklas till? ska ni inte måla naglarna och färga pälsen oxå som dom gör i USA? haha
 
Sv: modevisning!

Låter ju verkligen som ett genomtänkt inlägg :angel: :smirk: jag kan ta mig själv som exempel. Jag har bl a en 6-årig shih tzu-tik som vi rakar då hon inte är för utställning. Rakar gör vi för att "slippa" extra pälsvård. Hon är som jag, fryser lätt ute som inne. Jag har fördelen att jag själv kan klä på mig varmt, medan min tik antingen ligger och skakar eller ligger vid elementen 24/7. Hm, vad har jag för alternativ? Låta min tik fortsätta frysa eller helt enkelt trä på henne en varm (och dessutom snygg ;) ) tröja? Valet är enkelt. Och om jag ändå nu "måste" klä hunden, varför då låta henne gå omkring i trasor?

Och nej, täcken används verkligen inte bara i "extrema fall vid extrema väder". :crazy: Det används mycket på t ex jakthundar för att de inte ska kyla ner sig efter eller mellan arbetspass. Bland annat. :smirk:
 
Sv: modevisning!

Fast märker hunden någon skillnad om den har en rosa overall med glittriga stjärnor på eller en svart så länge den fyller sin funktion? Själv förstår jag inte varför man skulle skaffa en docka bara för att man inte promenerar sin hund utan täcke med ett balsnöre runt halsen. Lite hårddraget men ni fattar nog. ;)
Min hund har kläder på sig när det är kallt. Regnar det och är kallt får hon ha på sig sitt regntäcke, är det kyligt men torrt kanske hon får på sig sin tröja eller sin jacka (har tyvärr inte lyckats hitta ett passande vintertäcke till henne).
Sen åker vi ut och spårar antingen vilt eller person, kör uppletande, personsök, agility eller kanske lite lydnad. Eller bara tar en lång skogspromenad
Så vad ska jag med en docka till?
Det jag egentligen vill komma fram till att bara för att hunden får på sig en tröja behöver det inte betyda att hunden inte får vara hund. Jag tror att en hund som får på en tröja när det är kallt kan må utmärkt och visst få vara hund och att dess matte husse är betydligt lyckligare med sin hund än vad de hade varit med en docka.
För jag vill då rakt inte ha en docka att hålla på och klä ut. Det ger väl ingenting?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp