modevisning!

Sv: modevisning!

Du tror att vi skriver som vi gör bara för att förstöra era trådar? Ha! Då tror då vääldigt fel, vi skriver antagligen så för att det är så vi tycker, inte för att provocera eller bara allmänt klaga. Förlåt för att alla tycker olika då.

//Diana

ja det tror jag!!!! TS skapade en tråd för alla som ville visa vad dom har för fina grejor till sina hundar . inte för att antihundkläds kärringar skall förstöra tråden med sitt gnäll. tyvärr så blir alla bildtrådar såhär. och det är tråkigt, och det är sådana som du som förstör dem. låt bildtrådarana vara ifred om du inte vill berömma dom som sytt nåt fint eller nåt sådant.

ni antihundklädsfantaster kan starta en egen tråd där ni kan spy galla över alla stackars nakenhundar och frusna hundraser för att dom har en rosa fleecetröja på sig när dom fryser - men nej vettja - kasta ut dom i snön så dom fryser ihjäl eftersom en rosa tröja inte är bra för hunden. då är det ju bara dockkläder - och sådana kan man ju inte ha. då plågar man ju hunden och har köpt den av fel anledning. köp en långhårig hund istället!!

nu är detta inte bara till dig - utan till alla som förstör bildtrådar med hundkläder med sina dumma kommentarer.. vilket det är många som gör. du borde bara få ha svarta kläder på dig - för annars ser du ut som en docka! varför skaffade inte din morsa en docka istället för då?? hur jävla dumt som helst - hör du inte det.

jag kan förstå att man hyser agg mot pers som slänger på sin hund en tyllkjol - för den gör ingen nytta. men ni hyser lika mycket agg till en kinesägare som råkar ha köpt rosa fleece istället för svart eller blått. eller om man sytt på lite vitt ludd på en röd för att ha på jul. varför är det ofunktionell?? den är ju bara lite mer högtidlig - men like funktionell för det...

skapa en egen gnälltråd och låt oss som vill visa bilder göra det.

jag kan gärna ta denna disskusion med dig å er andra - men i en tråd som är avsedd för det!!!!!!!!!!!

:mad: :mad: :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: modevisning!

ja det tror jag!!!! TS skapade en tråd för alla som ville visa vad dom har för fina grejor till sina hundar . inte för att antihundkläds kärringar skall förstöra tråden med sitt gnäll. tyvärr så blir alla bildtrådar såhär. och det är tråkigt, och det är sådana som du som förstör dem. låt bildtrådarana vara ifred om du inte vill berömma dom som sytt nåt fint eller nåt sådant.

ni antihundklädsfantaster kan starta en egen tråd där ni kan spy galla över alla stackars nakenhundar och frusna hundraser för att dom har en rosa fleecetröja på sig när dom fryser - men nej vettja - kasta ut dom i snön så dom fryser ihjäl eftersom en rosa tröja inte är bra för hunden. då är det ju bara dockkläder - och sådana kan man ju inte ha. då plågar man ju hunden och har köpt den av fel anledning. köp en långhårig hund istället!!

nu är detta inte bara till dig - utan till alla som förstör bildtrådar med hundkläder med sina dumma kommentarer.. vilket det är många som gör. du borde bara få ha svarta kläder på dig - för annars ser du ut som en docka! varför skaffade inte din morsa en docka istället för då?? hur jävla dumt som helst - hör du inte det.

jag kan förstå att man hyser agg mot pers som slänger på sin hund en tyllkjol - för den gör ingen nytta. men ni hyser lika mycket agg till en kinesägare som råkar ha köpt rosa fleece istället för svart eller blått. eller om man sytt på lite vitt ludd på en röd för att ha på jul. varför är det ofunktionell?? den är ju bara lite mer högtidlig - men like funktionell för det...

skapa en egen gnälltråd och låt oss som vill visa bilder göra det.

jag kan gärna ta denna disskusion med dig å er andra - men i en tråd som är avsedd för det!!!!!!!!!!!

:mad: :mad: :mad:


Det enda jag har skrivit är att jag inte tyckte om att man tog på hundar en massa täcken m.m som inte behövde det, och ja jag skrev att när man köper hund ska man kolla på ALLT som rör hunden, inte bara dess temeprament utan även skötsel m.m. Jag har inte i ett enda inlägg som jag kommer ihåg skrivit att skaffa en docka istället för att sätta på rosa kläder på en hund. Jag tycke rinte om täcken på hundar som verkligen inte behöver det, sak samma vilken färg det är på den. Den funkar ju inte bättre bara för att den har en viss.

//Diana
 
Sv: modevisning!

:crazy: då kan du inte ha sett många hundar i ditt liv. Bara för att de individer just du sett inte haft täcke på sig behöver det knappast betyda att det INTE finns individer inom den rasen som faktiskt har det. Och som sagt, chihuahuor har samma päls som andra korthåriga hundar så det spelar knappast någon roll. Jag tycker inte att det ska behöva gå så långt att hunden står och skakar och fryser extremt mycket, innan man som hundägare bryr sig och sätter ett täcke eller en tröja på hunden. Det är en plåga att frysa oavsett om man är hund eller människa, skillnaden är att vi människor kan klä oss till rätt temperatur medan hundarna får förlita sig på oss.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: modevisning!

:crazy: då kan du inte ha sett många hundar i ditt liv. Bara för att de individer just du sett inte haft täcke på sig behöver det knappast betyda att det INTE finns individer inom den rasen som faktiskt har det. Och som sagt, chihuahuor har samma päls som andra korthåriga hundar så det spelar knappast någon roll.

Ne det vet jag väl, men som jag sagt förut. Jag tycker inte att hundar behöver/ska ha täcke om de inte absolut behöver det, alltså i extrema fall vid t.ex kallt väder samtidigt som det blåser, kallt regn..

//Diana
 
Sv: modevisning!

Fryser hunden så spelar det väl ändå ingen roll vad det är för väder, eller om den är inne eller ute!? Det är lika plågsamt för det. Täcken behövs ofta också mellan t ex träningar och jakt för att hunden inte ska kyla ner musklerna. Det finns fler användsningområden än när hunden fryser.
 
Sv: modevisning!

Det enda jag har skrivit är att jag inte tyckte om att man tog på hundar en massa täcken m.m som inte behövde det, och ja jag skrev att när man köper hund ska man kolla på ALLT som rör hunden, inte bara dess temeprament utan även skötsel m.m. Jag har inte i ett enda inlägg som jag kommer ihåg skrivit att skaffa en docka istället för att sätta på rosa kläder på en hund. Jag tycke rinte om täcken på hundar som verkligen inte behöver det, sak samma vilken färg det är på den. Den funkar ju inte bättre bara för att den har en viss.

//Diana

men du håller med alla som skriver och tycker att vi har pris hilton-syndrom och att hundar inte är några skyltdockor.. det bevisar väl allt. för har NÅGON här visat kläder som varit ofunktionella?? förutom kanelbulle som visade ett typexempel på vad vi inte har på våra hundar...
 
Sv: modevisning!

Jag säger det inte för att de måste sluta med det, jag bara säger som jag tycker, men förlåt så hemskt mkt att man inte får ha sina egna åsikter här.

//Diana



Det handlar inte om att man inte får ha egna åsikter.
Ha dom du, MEN starta då en egen tråd istället för att förpesta andras trådar.
 
Sv: modevisning!

Men skadar det hunden, bortsett från att det kanske är onödigt?
Jag har ett vanligt, trist rundsytt halsband på min, + ett reflexband.
Men om jag hade haft ett med rosor och strass på, hade det varit hela världen?
Det är väl inte så hemskt med rosa strass, det är mest en smaksak i mina ögon.
Jag förstår inte riktigt vad du eldar upp dig över.

Att klippa en långhårig hund är ju bra för både hund och människa.
Inte kan naturen ha menat att hundar ska ha päls som släpar i backen?
Alla dessa klippningar och kläder är ju ett resultat av avel i många
fall. Det vi kan göra är att underlätta för hundarna så gott det går.


svårskött:

lune5a3.jpg


enkelt(stor bild, länkar):

http://www.silky.se/namnl_sstampel.jpg
 
Sv: modevisning!

Men skadar det hunden, bortsett från att det kanske är onödigt?
Jag har ett vanligt, trist rundsytt halsband på min, + ett reflexband.
Men om jag hade haft ett med rosor och strass på, hade det varit hela världen?
Det är väl inte så hemskt med rosa strass, det är mest en smaksak i mina ögon.
Jag förstår inte riktigt vad du eldar upp dig över.

nej men jag har ju heller inte sagt det. Jag sa bara att jag inte tycker om kläder på hunder som absolut inte behöver det. Om det nu är en hund som verkligen skulle behöva det så sak samma om det är rosa, svart, vitt eller grönt eller om det har pärlor, strass eller vad som helst på, bara det fungerar.

//Diana
 
Sv: modevisning!

men du håller med alla som skriver och tycker att vi har pris hilton-syndrom och att hundar inte är några skyltdockor.. det bevisar väl allt. för har NÅGON här visat kläder som varit ofunktionella?? förutom kanelbulle som visade ett typexempel på vad vi inte har på våra hundar...

Ja för det är väldigt många som sätter på sin hund kläder bara för att han/hon tycker att det är snyggt, inte för att det egentligen behövs.

//Diana
 
Sv: modevisning!

Fryser hunden så spelar det väl ändå ingen roll vad det är för väder, eller om den är inne eller ute!? Det är lika plågsamt för det. Täcken behövs ofta också mellan t ex träningar och jakt för att hunden inte ska kyla ner musklerna. Det finns fler användsningområden än när hunden fryser.

Ja det vet jag att det finns, jag tog bara ett exempel. Men det finns väääldigt många hundar som går med täcke inne som inte alls fryser, även ute. Hur vet ni exakt att hundarna fryser så himla mkt? Hur ser ni det?

//Diana
 
Sv: modevisning!

:smirk: måste bara fråga, har du hund själv? Eller hur stor hunderfarenhet har du egentligen? Du känner väl för bövelen din egna hund. Som jag beskrivit innan, min tik kan ligga och "huttra", alltså skaka, när hon fryser, både inne och ute. Då är det knappast svårt att se. Samma sak om man ser att hunden ständigt ligger vid elementen, eller kurrar ihop sig otroligt mycket och ligger på de ställen där den kan tänkas få värme. Svansen mellan benen kan också vara ett tecken. Säg att ditt barn är stumt, hur ser du om han eller hon fryser? Det kallas kroppsspråk.

För mig spelar det ingen roll om hunden fryser eller om den fryser "extremt" mycket, den är lika värd extra värme i form av tröja eller täcke ändå. Oavsett väder, oavsett inomhus eller utomhus. Du låter väl knappast barnen dina ligga och småfrysa i sängen och skiter i att lägga över en extra filt? Eller tänker du "nae, de klarar sig"? :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: modevisning!

Men skadar det hunden på något sätt?

Annars kan jag inte se skäl att bli så upprörd, oavsett hur larvigt/töntigt/fult man tycker det är.
 
Sv: modevisning!

:smirk: måste bara fråga, har du hund själv? Eller hur stor hunderfarenhet har du egentligen? Du känner väl för bövelen din egna hund. Som jag beskrivit innan, min tik kan ligga och "huttra", alltså skaka, när hon fryser, både inne och ute. Då är det knappast svårt att se. Samma sak om man ser att hunden ständigt ligger vid elementen, eller kurrar ihop sig otroligt mycket och ligger på de ställen där den kan tänkas få värme. Svansen mellan benen kan också vara ett tecken. Säg att ditt barn är stumt, hur ser du om han eller hon fryser? Det kallas kroppsspråk.

För mig spelar det ingen roll om hunden fryser eller om den fryser "extremt" mycket, den är lika värd extra värme i form av tröja eller täcke ändå. Oavsett väder, oavsett inomhus eller utomhus. Du låter väl knappast barnen dina ligga och småfrysa i sängen och skiter i att lägga över en extra filt? Eller tänker du "nae, de klarar sig"? :crazy:

Nej jag har inte hund och har aldrig haft någon heller, men hundar är inte speciellt olika från andra djur. Okej, ne jag bara undrade hur ni såg det.

För det första så har jag inga barn & tänker aldrig skaffa det heller, men nej jag skulle inte låta dom ligga & frysa. Menar bara att många lägge rpå för mkt på sina "stackars" hundar, även fast de inte behöver det.

//Diana
 
Sv: modevisning!

Men skadar det hunden på något sätt?

Annars kan jag inte se skäl att bli så upprörd, oavsett hur larvigt/töntigt/fult man tycker det är.

Nej det gör det kanske inte, men det är så himla onödigt att slänga på en massa onldiga saker på en hund, eller djur överhuvudtaget. Jag blir mest upprörd på er andra som säger tillbaka saker jag inte ens skrivit, blev inte speciellt upprörd över att ni har kläder på era hundar, skrev bara att JAG inte gillar det och att JAG tycker att det är onödigt.

//Diana
 
Sv: modevisning!

Måste lägga till: "andra djur" som du skriver, de har inte förmågan till att frysa eller?
 
Sv: modevisning!

Nej det gör det kanske inte, men det är så himla onödigt att slänga på en massa onldiga saker på en hund, eller djur överhuvudtaget. Jag blir mest upprörd på er andra som säger tillbaka saker jag inte ens skrivit, blev inte speciellt upprörd över att ni har kläder på era hundar, skrev bara att JAG inte gillar det och att JAG tycker att det är onödigt.

//Diana

det kanske inte är precis det du har skrivit - utan din inställning, som tyvärr många andra har...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp