Mocka ur boxen vid flytt?

Sv: Mocka ur boxen vid flytt?

*lånar knapp*

Tack peter_lundin, Inte_Ung, Bubbla och freike för era senaste inlägg i den här tråden. :bow:

Immer

Här handlar det ju ändå om 1100:-. Jag har nog träffat på en hel del travarmänniskor som absolut inte skulle bjuda på 1100:-.

Hade min icke-travare installad i ett travstall och där var det precis tvärtom mot vad du säger. Allt jag gjorde var fel.

Cesam skrev:

Så gulligt av dej att kalla mej Lilla Du. Senaste gången någon gjorde det var väl ungefär vid tiden för din födelse. :D :devil:

Immer

Senast ändrad:

Mocka ut skulle jag göra i vilket fall MEN om det ska vara gjort den 16 maj så ska fu har jalva stallhyran tillbaka annara kan du som fio säger ha en cykel ett bord eller vad du vill, alternativt hänglås på boxen.

Jag skulle mocka ut min box även om det var en bädd. Det hör till god ton.

Detta är min uppfattning i alla fall.

Jag tycker denna tråden är lite komisk :-)
Så jättemånga som säger att självklart skall det mockas ur, vad "dum" du är. God ton osv...

Det är ju just det Immer VILL göra men inte flera veckor innan det skall vara gjort.
Det är helt klart varför det ibland blir så hetsiga diskussioner när många inte verkar läsa det som skrivs.
Eller menar ni alla som tycker det skall mockas ur att detta måste göras veckor/dagar innan hyrestiden går ut?

Jag tycker det tillhör god ton att vill man låna något från någon annan är man hjälpsam (dvs stallägaren borde vara hjälpsam). För det är det stallägaren vill. Låna den box Immer hyr och betalar för.

Eller har jag uppfattat det fel?

/pewa

Jag hade från första början totalvägrat flytta in i en otömd box och jag hade defenitivt lämnat den mockad.
Men i ditt fall så hade jag lämnat den som jag fick den, omockad.

Du har uppfattat helt rätt men jag är inte säker på att alla här klarar att läsa flera hela meningar i följd.
PL

peter_lundin skrev:
Jag tycker att vi i fortsättningen skall vara gulliga o kalla Immer för Lilla Du :banana:
PL

ja om hon tar det så positivt så är det ju en idé :D

kalla inte mig för det bara... :devil: ...fast jag börjar väl snart komma i den åldern jag med så att jag ska ta det bra jag med...

hej...
har läst igenom första o sista sidan... orkade inte mer... :(
men ja håller helt me... va själv i ett stall innan där hon ville ha boxen innan... men vägrade mocka ur själv lr beytala tillbaka... så ja o min kompis flyttade från stallet o kom tillbaka helgen kontraktet gick ut... :devil:
där stod fortfarande ingen häst... hmm... men hon e lite störd... tur att hon sticker nu i sommar så ja kan flytta tillbaka igen :D

tackar för en annars underhållande läsning... :bow:

peter_lundin skrev:
Du har uppfattat helt rätt men jag är inte säker på att alla här klarar att läsa flera hela meningar i följd.
PL

Det påståendet har jag inga invändningar emot.....

Immer

Självklart! Dessutom vill jag nominera stackars Immer, f'låt Lilla Du till årets mest missuppfattade trådskapare.
Grattis! :banana:

Ja om jag någonsin träffar dig IRL kommer jag inte kunna låta bli att slänga ur mig det...

peter_lundin skrev:
Jag tycker att vi i fortsättningen skall vara gulliga o kalla Immer för Lilla Du :banana:
PL

Okej då. Men om du nu tänker vara gullig och kalla mej för Lilla Du så kan jag kanske kalla dej Gullet. Vad sägs om det :angel:

Immer

Men snälla lingonben och Bubbla, värst vad ni blev kaxiga nu då! :D
Var det tvunget att ni skulle haka på Gullets idé?

Immer

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 304
Senast: Piaff
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 017
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp att reda ut detta. Har en häst som tyvärr ska tas bort och behöver hämta hem min ponny som brorsdottern har i ett...
2
Svar
34
· Visningar
5 006
Senast: mackan
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 187
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17