Mocka ur boxen vid flytt?

Sv: Mocka ur boxen vid flytt?

Äsch, jag är bara avundsjuk på din läckra Best! :D Du kan få kalla mig Gullet med om det känns bättre så, eller Lilla Du!
/lingonben, rättvis ikväll

:) Tror jag kallar dej lingonben även i fortsättningen, Povel-fan som jag är.

Ordningen verkar vara återställd. :D

Immer

Immer skrev:
Men snälla lingonben och Bubbla, värst vad ni blev kaxiga nu då! :D
Var det tvunget att ni skulle haka på Gullets idé?

Immer

Jag har inte blivit kaxig...jag har alltid varit det, det har kanske bara inte märkts så tydligt... :p

Men Gullet...näe...lille gubben måste det ju bli då? :D

Jag kanske ska vara tyst nu, annars får väl jag något hemskt namn jag med...

Jag kan inte låta bli att sitta och gotta mig åt att du faktiskt gjort något som jag funderade på, nämligen mockat ut en rejäl del av boxen. Eftersom det var en permanentbädd antar att det inte går nå't vidare att ställa in en häst utan att ta ut resten också?! :devil:

(Jag skulle nog överleva ett lilla du eller lilla gumman, men lilla vän/vännen är klart över min gräns... Jag är ju tom ett par år åldre än du och inte direkt liten på något håll)

Lena_B skrev:
Jag kan inte låta bli att sitta och gotta mig åt att du faktiskt gjort något som jag funderade på, nämligen mockat ut en rejäl del av boxen. Eftersom det var en permanentbädd antar att det inte går nå't vidare att ställa in en häst utan att ta ut resten också?! :devil:

Just det! :D

Immer

Bra gjort tycker jag! Att mocka ut endast en del av boxen alltså, det var ett smart drag! Du återkommer väl o berättar om stallägaren själv mockat ur o använt boxen när du återvänder för o ta ut resten? :D

eftersom du betalat månaden ut så behöver du då inte mocka ut tills månaden är slut, men det hör till vardagligt hyfs att mocka ur boxen efter sig. Jag misstänker att du inte blev så glad när du fick den i ofräscht skick, så varför lämna den så? Hur som helst kan du ju vara lite schysst och mocka ut så fort du kan, vilket då kan vara några dagar efter att du flyttat om du flyttar innan månaden är slut.

Om du läst hela tråden så hade du nog sett att det var ungefär så jag tänkt att det skulle gå till. :)

Immer

Jadå, återrapport kommer.
Utmockning blir det dock inte det kommande veckoslutet, eftersom vi håller på att bygga carport hemma. Skåpet i sadelkammaren kommer jag att tömma och göra rent.
Men nästa veckoslut (=det sista i månaden) får jag hjälp av min man med utmockningen. :)

Immer

Inte_Ung skrev:
Mina medryttare rider gratis mot att de hjälper till.
Och en urmockad permanentbädd ger fri ridning en hel sommar, tillsätt bara vatten (i baljorna i hagarna).
Då så ställer sambon ändå traktorskopan alldeles utanför dörren så att det blir nära att tömma skottkärran.
Med en sån deal vill jag också mocka!

Tja, enligt lagen kan hon väl inte begära att du ska mocka ur boxen innan den 31:e. Men om du ändå ska mocka ur den så kan du väl vara schysst att göra det så fort som möjligt eftersom hon behöver boxen. Måste ju vara skönt även för dig att få det ur världen

*knapplån*

Har sett den här tråden länge men inte öppnat den förrän idag och det var ju underhållande läsning :p. Får mig att tänka på en tvärtomincident som hände mig och som var rätt kul...

Jag hade sagt upp min box och skulle flytta hästen till ett bete bara några kilometer bort. Men kvällen då hon skulle ha flyttat blev det så himla sent så jag bad stallägaren att få låta henne stå kvar tills morgonen efter.

Då mockade HAN ur boxen och lät henne gå ensam ute på natten :D.

Snacka om stönig gôbbe.

ledesen men jag orkade inte läsa hela tråden så jag svarade bara vad jag tyckte...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 304
Senast: Piaff
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 017
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp att reda ut detta. Har en häst som tyvärr ska tas bort och behöver hämta hem min ponny som brorsdottern har i ett...
2
Svar
34
· Visningar
5 006
Senast: mackan
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 187
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17