Är det inte i Sverige är detknappast relevant för sverige.Det är ju inte säkert att @France haft stall i Sverige. Utomlands finns det ju jätteanläggningar som får tex Flyinge att se fjuttiga ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte i Sverige är detknappast relevant för sverige.Det är ju inte säkert att @France haft stall i Sverige. Utomlands finns det ju jätteanläggningar som får tex Flyinge att se fjuttiga ut.
Kanske inte, men det kan vara såväl intressant som lärorikt att veta hur det fungerar i andra länder. Det kan ju faktiskt vara så att en dag så blir andras sätt att göra saker vårt sätt....Är det inte i Sverige är detknappast relevant för sverige.
Fast då behöver man veta att det är utomlands.Kanske inte, men det kan vara såväl intressant som lärorikt att veta hur det fungerar i andra länder. Det kan ju faktiskt vara så att en dag så blir andras sätt att göra saker vårt sätt....
Därav mitt inlägg.Fast då behöver man veta att det är utomlands.
Det ger ingen tilläggs information. jag vet inte ett dyft mer än att uppgifterna i inlägget fortfarande är orimligt i sammanhanget.Därav mitt inlägg.
Klart det inte gör, jag vet ju inte var @France haft sin verksamhet. Lugna dig tills hen har fått en chans att förklara, om hen vill.Det ger ingen tilläggs information. jag vet inte ett dyft mer än att uppgifterna i inlägget fortfarande är orimligt i sammanhanget.
Detta är ju löjligt.
TS var orolig för att få skit för att hon tror brodern har en uppsägningsmånad, trots att de inte har nåt skrivet.
Finns inget avtal finns det väl inte nåt som säger att stallägaren ska kunna kräva betalt fast hästen inte är där.
Därav mitt första inlägg, massa ställen har ingen uppsägningstid alls. Har haft ett antal hästar i diverse träning. Vill jag ta bort hästen så betalas den tid den varit där.
Jag ser varken anledning eller skyldighet att berätta var och när och varför jag haft så många hästar.
Mycket möjligt att dina uppgifter är mer "trovärdiga". Men har nåt fall där bråk om en enda månads stallhyra verkligen hamnat i domstol?
Varför hitta på problem när du inte vet att det är något problem?
Låt du din bror ta ansvar för avtalet med stallägaren. Förstår inte överhuvudtaget att du har med din brors affärer att göra? Varför skulle de påverka dina höleveranser? Prata du med din höleverantör och sköt dina avtal rekorderligt. De flesta kan skjilja på olika personers affärer.v
Fast jag tycker faktiskt inte TS har med broderns avtal med stallägaren att göra överhuvudtaget. Låt brodern ta ansvar för sina egna avtal.Eftersom det är TS häst och TS är den som vill/behöver flytta hästen (inte brodern som initierat att flytta den) från där den nu står uppstallad, så tämligen rimligt blir TS med i ekvationen ang att upprätthålla en god relation till stallägaren som är TS foderleverantör.
Har du läst sammanhanget ?
Fast jag tycker faktiskt inte TS har med broderns avtal med stallägaren att göra överhuvudtaget. Låt brodern ta ansvar för sina egna avtal.
TS har ansvar för sitt avtal med sin bror. Det avtalet har TS ändrat och vill att hästen ska stå hemma nu.