Mobiltele tillåtet??

Noteca

Trådstartare
Var och red Rönningeritten i lördags och såg flera som hade mobiler med sig på hästen. Jag har ju bara TR från 99 och där står det att man ine får ha mobiltelefon med sig. Är det ändrat nu eller hade alla dessa ryttare missat reglerna? Endel ringde sina nissar och andra ringde efter hovslagare m.m. Kan ju inte vara riktigt rätt?

Bara nyfiken! :bump:

Det är ändrat och numera tillåtet sedan 2 år tillbaka om jag inte minns fel.

HEJ
Hoppas att det gick bra !
Som tävlingsledare kan jag säga att det är toppen om det händer något att man får ha mobiltelefoner!
/Cetzy

Sedan det hände några otäcka incidenter i Norge och Danmark om jag inte minns fel så är det tillåtet även här.

Diskussionen var stor men eftersom alla har rätt att ha med sig mobilen är det ju rättvist. Personligen tycker jag att det är en av de saker som man alltid bör ha med sig när man rider. Hjälm, säkerhetsväst och mobil.

:bump:

Säger som de andra - det är tillåtet med mobil nuförtiden.

Jättebra för mig i lördags på rönningeritten då min häst antagligen råkade trampa sig så illa på en sten att han punkterade sulan aj vad halt han blev...ute i skogen... Vad skulle man gjort utan sin mobiltelefon och alla andras hjälpsamma nissar som hjälpte att ringa när täckningen var obefintlig!!!

:love:

*tack till alla som ordnade rönningeritten, till den hjälpsamma veterinären som lade ner extra tid på min stackars pålle, till alla hjälpsamma människor längs vägen och till hovslagaren - det var värdefull hjälp!*

(för er som undrar är hästen OK nu) :bump:

Fast det är väl fortfarande så att man bara får använda mobilen i nödfall, eller? Man får väl inte ringa sin hinknisse bara för att det är kul, eller?

Tackar och bockar !!! :bow:
Jag skall vidarebefodra tacken till hovslagaren !!!
Hihi då har vi setts ! ;)
/Cetzy -tävlingsledaren

vänta här...vem var du? :confused: :bump:

Tävlingsledare...känns igen men jag kan inte minnas vem av alla det var? Tell me! Jag är så nyfiken!! :rofl:

Tack alla för era svar! Då vet jag det nu! Jag vet att man ska uppdatera sitt TR liiiite oftare än vad jag gör... :o Menmen, jag ville INTE smutskasta dem som hade telefoner, utan jag bara blev nyfiken! Tycker ju faktiskt även jag att det är bra att man får ha telefon! :bow:

Hejhej! Tävlingsledare! Nu blev jag nyfiken! Vem var du av alla där?? :banana:
Det gick jättebra för mig och pållan, ingen kanontid, men vi var ju bara i CR klassen. Det var premiär för pållan som jag haft sedan hon var liten, och hon verkade gilla distans! :love: *lycklig*

JAg har ridit Rönninge förut med min FD valack jag hade, Speedy Elan, då gick jag för eran klubb, men går nu för Baståsen här i Surahammar.

Utan att smöra så måste jag säga att Rönninge är lite av en favorit för mig! Tacka alla arrangörer och inblandade från nr 66 i CR! :bow: :bow: Jag kommer garanterat med nästa år igen! Skulle även vilja vara med i Hebystafetten, men känner ingen som håller på med distans, tyvärr...

Oj! :o :crazy: Verkligen inte kul mitt ute i skogen! Blev det alltså HÅL i sulan? :crazy:

Vilken klass var du med i? *nyfiken i en strut...*

Till er bägge som red!
Jag stod mycket vid pulsfållan samt märkte en del hästar.
Jag var iklädd, blå T-shirt, gul väst samt grå cowboy hatt.
Vet ni vem jag är då ??? :D
66 minns jag !!!!
/Cetzy

Hm, njaej, jag minns nog inte dej, kommer ihåg vet med hatt och speakern i tornet med hatt, och en tjej som märkte min häst, hon såg indisk ut. Annars kommer jag nog inte ihåg nån mer... Hur kommer det sig att du minns mig...?

Jag är jättegärna med om ni får en plats över!! Meddela om du hör nått!Jag är på buke nästan varje dag så du kan PM'a!

Yes! Det gjorde jag! Min häst blev kär! :love: :p Hon är noooga med vilka som får vara i hennes rumpa, hon viftar med svansen väldigt ihärdigt om nån är för nära, men Picasso fick vara där han... Hon tittade med stora ögon efter honom när V red före till sin groom! :p ;)
Var det du som var groom till dem? Jättetrevlig häst och ryttare! Hälsa dem båda!

Ja, jag var deras hinknisse. Ska framföra hälsningen! :)

Jo, Picasso har flicktycke - han går med sina två brudar i hagen nu och leker Vildhingsten Från Skogarna. *s*

Jag brukar skriva på sammetsmule: www.sammetsmule.nu och jag heter Anna där och hon medryttare V :) (fast just nu ligger sidan nere, dem kommer väl upp i kväll igen eller så).

:banana:

Ok! Hehe, ja, jag ska framföra till Catanya att hennes prins lever och mår bra! :p

Jag ska precis lägga ut mina bilder fån ritten på Gnägg-forumet, kolla där! Picasso är med lite här och där! :love:

Kul! Vi hade en sådan där helt fantastisk dag när ingenting funkade - bla lade min kamera av! Vad roligt att han är med på en del av dina bilder i alla fall.

:banana:

Ja, du mumlade nått om det när du groomade, då när jag kom och stannade vid er ett tag, inan vi fortsatte! Ibland går det inte som man vill!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkomna till ulvleken, Tomteland edition! Regler: (tagna ur huvudet då mitt gamla dokument inte ligger på den här datorn så hav...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 159
Senast: Intejag
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar