Mitt mammahjärta smälter

Aningsfull

Trådstartare
Hittade lite bilder från sommaren. Hur söta kan man bli? Min sambo kommer verkligen att bli världens sötaste pappa! :love:
Nej, jag är inte alls partisk. :angel:
Själv satt jag mest och kollade på barnet som om det vore en alien och visste inte alls hur man skulle beté sig medan han både lekte, gullade och matade som om han aldrig gjort annat. :D

16435186.jpg

16435187.jpg


Jag är inne i en "intala mig själv att det här kommer gå bra" period. :angel::rofl:
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Han är lite lik Jimmy Jansson på den andra bilden!

Det kommer gå jätte bra för er, det är jag helt säker på :)
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Allt blev liksom så på riktigt helt plötsligt. Min kompis åkte in på BB igår och jag tror att både jag och sambon insåg att shit, det är inte så himla långt bort för oss heller. :D
Och hennes sambo (som är kompis med min sambo) ringde flertalet gånger igår och var såå nervös och sa att det här med förlossning är det värsta han varit med om. :rofl:
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Det är helt annolunda med egna barn. Trots att jag har två själv så tycker jag ändå att det är lite osäkert att umgås med andras barn...
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Jag hade, och har fortfarande svårt att hantera andras bebisar. Min egen lille kan jag däremot gå genom eld för, inget är för svårt, jobbigt eller konstigt, bara lillen har det bra! Och det dagliga, det ramlar man in i så fort att man knappt hinner blinka! Rätt som det är står man vid spisen och steker pannkakor samtidigt som man leker med lillen :), och det känns som om man är född till just detta!


Det kommer att gå fint för er ska du se!

För övrigt tror jag att ni två kommer att få ett ofattbart vackert barn, ni är väldigt vackra båda två!
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Jisses vad ni är lika!!!(jag jämför med din visningsbild)

mammaskapet kommer att gå toppen, men i början funderar i alla fall jag vad jag skulle göra med bebisen. Amning o blöjbyten föll sig naturligt men resten!!!
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Ja det är väldigt många som misstagit oss för att vara syskon när vi varit ute på stan med någon av våra mammor. :rofl:
Vi åkte ju med svärmor till kanarieöarna när hon blev 50 och då tog alla förgivet att vi var syskon. Nog för att jag gillar mina syskon, men fullt så kärvänlig brukar jag inte vara mot någon i min släkt. :o:angel::D
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Jag hoppas verkligen att det är så. För jag känner mig så totalt vilse när det kommer till barn.
Jag har inga små kusiner, inga syskonbarn och inga småsyskon jag kunnat träna på. Jag har knappt sett en baby på nära håll känns det som. :o
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Äh, det kommer gå så bra! :) Jag kan sno med mig Melker nån dag så får du träna :D
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Jag hoppas verkligen att det är så. För jag känner mig så totalt vilse när det kommer till barn.
Jag har inga små kusiner, inga syskonbarn och inga småsyskon jag kunnat träna på. Jag har knappt sett en baby på nära håll känns det som. :o

Oroa dig inte; du har ju en bonusmoster som har en miljoooon syskonungar! :D

(Att jag flyttat talar vi tyst om... :angel: )
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Jag hade aldrig bytt en blöja när vi fick vår son och endast hållit motvilligt i andras bebisar. Det har gått så bra så!
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Lika som din kille kommer att bli en jättebra pappa så kommer du att bli en jättebra mamma. Det är jag övertygad om.

Innan vi fick våran lilla Emil för 5½ vecka sedan så hade jag i princip ingen som helt erfarenhet av barn, hade tex aldrig bytt en blöjja, knappt hållit i en nyfödd osv.

Men det gör sig självt när man väl har fått den lille. Går hur bra som helst för oss. :love:
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Han ser verkligen nöjd och glad ut på bilderna i alla fall!!!

Alla har varit mamma för första gången (ja de som har barn iaf) så du är inte ensam om att känna "hjälp". De enda blöjor jag har bytt var i storlek mega och satt på 80+are på vårdhemmet, men let's face it, det är ganska basic. Bajs bort, ren blöja på. Så det kommer nog inte bli några problem. Sen lär man sej nog resten ganska snabbt, ingen känner ditt barn lika väl som du som burit på det i nio (tio) månader.

/inte alls rädd för att plötsligt ha ett litet kryp i famnen, som säkert kommer hoppa ur och trilla ner på golvet hela tiden, skrika oavbrutet och inte tycka om mej ;)
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Jag vägrade t.o.m. att hålla i sambons brorsson när vi häsade på dom på BB, för jag var så rädd att "göra fel". Jag tordes inte hålla andras barn, var livrädd över att de skulle skrika eller någon skulle säga åt mig att jag gör helt fel. Jag har heller aldrig haft några barn att träna på, så egentligen är det ju inte så konstigt att jag blev osäker.

Idag är min första tanke alltid -Nej, jag vill inte hålla. Om någon frågar. Tills jag kommer på att jag faktiskt har haft två små barn själv, jag borde kunna :angel:
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Instämmer i kören, klart ni kommer klara det bra :D
Jag var lite småskraj för andras små knoddar också, kände mig så tafatt.
Men det går bra, får man bara vara själv och lära känna sin lilla illbatting så :D

Ni får nog fina barn ni :o:p
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Tusen tack alla för era svar! :love:
Idag har jag och sambon hämtat hem våra vänner från BB och för första gången fått se en riktigt liten (ehrm, nåväl, 44 cm och nästan 4 kg) bebis. Min kompis har känt precis som jag kring mycket i graviditeten. Alla rädslor som; "tänk om jag inte tycker om mitt barn, tänk om jag inte tycker att mitt barn är gulligt :o , jag kommer inte att våga röra i barnet och frågan är om jag ens kommer att våga titta på det" så det kändes så skönt att se henne hantera sin bebis som om hon inte gjort annat.
Och idag skrattade hon åt dom sakerna som vi pratat om och sa att sen första gången hon såg honom har han varit världen gulligaste unge och sa att även om hon aldrig velat hålla ett barn tidigare så kände hon sig helt lugn med sitt eget.
Det var såå skönt att se! :bow:

Sen hoppas jag att jag får en lika lugn och nöjd bebis. Han har fortfarande inte gråtit en enda gång och förutom matpaus inatt fick dom nyblivna föräldrarna sovmorgon till 9.30 imorse. Och då var det inte bebis som vaknade först. :D
Och jag som sagt att nyfödda bebisar är fula. :o Han är ju nåt av det sötaste jag sett! :love:
 
Sv: Mitt mammahjärta smälter

Härligt det lät!!! Tänk att det snart är du som sitter där med ett litet knyte!

Passa på att öva lite på din kompis bebis nu, hon vet ju hur du känner. Blir du skraj är det bara att lämna tillbaka ;)
Jag har tafatt hållt min kompis bebis ett par gånger och det är helt underbart när man kan få dem att LE mot en och inte börja gråta på flera minuter :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 481
Senast: Juli0a
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 960
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 688
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 376
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp