Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Har du testat att se om du kan få hjälp av sos att ha rätt till vård? Eller facket kanske kan hjälpa till om du är egenföretagare?
TS har redan insatser från sos, Rehab som det kallas här i tråden är en sådan. Vi får väll helt enkelt anta att den vård TS för är det som är det bästa utifrån TS behov och möjligheter just nu. TS har ju vid ett flertal tillfällen tagit upp frågan om möjligheter till andra insatser. TS har ju tex varit nykter i omgångar i månader tom men sedan ramlat tillbaka i ett aktivt beroende.

Jag vet inte om det är till någon direkt hjälp av vi som inte kan beroendevård har en massa åsikter om hur vården borde utformas för att fungera bäst för TS.

Nu ska det ju vara partnerns hund och vad jag förstår så bor inte TS och partner med varandra, om TS missbruk riskerar att gå ut över valpen för väll partnern ta med sig hunden och bo hemma hos sig själv.

Nu ska det ju vara partnerns hund och vad jag förstår så bor inte TS och partner med varandra, om TS missbruk riskerar att gå ut över valpen för väll partnern ta med sig hunden och bo hemma hos sig själv.
Jo, jag tror säkert att i alla fall sambon kan ta hand om hunden. Det bekymrar mig inte så mycket faktiskt. Något som däremot bekymrar mig är att det planerades barn, i alla fall så sent som för några månader sedan. Känns extremt olämpligt i en miljö med både sex, och alkoholmissbruk.

Men även partnern är ju våldsam? Och förefaller ju otroligt omdömeslös gällande TS missbruk.

Det är BRA att folk reagerar. Vad vinner TS (och ev stackars valp) på att en hel tråd är medberoende och säger ”det går säkert bra”?

@sidensvans Ja, barnplanerna är otroligt bekymmersamma.
Det finns flera sätt att vara medberoende på, att uppröras varje gång en missbrukare missbrukar eller tar typiska beslut som går hand i hand med missbruk är ju också ett sätt att vara medberoende.

Jo, jag tror säkert att i alla fall sambon kan ta hand om hunden. Det bekymrar mig inte så mycket faktiskt. Något som däremot bekymrar mig är att det planerades barn, i alla fall så sent som för några månader sedan. Känns extremt olämpligt i en miljö med både sex, och alkoholmissbruk.
Kallar du mig sexmissbrukare?
Snacka om att ni inte förstått nånting alls :banghead:

Alltså jag har sagt det här förut men snälla människor ni som stör er på mig varför känner ni ett behov av att läsa ens? Varför kommentera för?
Inse istället att folk är olika. Har olika svårigheter, olika liv.

Det finns flera sätt att vara medberoende på, att uppröras varje gång en missbrukare missbrukar eller tar typiska beslut som går hand i hand med missbruk är ju också ett sätt att vara medberoende.
Ja, följer man tråden och upprörs gång på gång är det ju helt klart ett medberoende! Att försöka avstyra att en valp hamnar i ett hem med missbruk, eller säga ifrån när fysiskt våld förminskas och ursäktas, är ju något annat. I min värld i alla fall :).

Jag tycker att det verkar vara två sidor av samma mynt. Din sambo vill att du är nykter och monogram. Du övertalar/manipulerar honom att du ska dricka vin och ligga med andra. Sen när du gör det mår du dåligt …
Att vara polygam är inte att vara sexmissbrukare. Jag har inte läst någonstans hur det gick till att partnern okejade detta men varför behöver det ha varit en manipulation? Det kan ju ha varit en sansad diskussion två vuxna emellan.

Att vara polygam är inte att vara sexmissbrukare. Jag har inte läst någonstans hur det gick till att partnern okejade detta men varför behöver det ha varit en manipulation? Det kan ju ha varit en sansad diskussion två vuxna emellan.
Han var inte ok med det för någon månad sen i en tidigare tråd. Gissar att det här med att han ska godkänna sexpartners är ett sätt för honom att känna att han har någon kontroll över situationen. Tycker uppriktigt synd om honom.

Han var inte ok med det för någon månad sen i en tidigare tråd. Gissar att det här med att han ska godkänna sexpartners är ett sätt för honom att känna att han har någon kontroll över situationen. Tycker uppriktigt synd om honom.
Må så vara, men det är inte varken vårat eller Ts ansvat att han väljer som han gör. Det här har ju varit öppet länge som jag minns det, allt ansvar ligger inte på den som eventuellt avviker från normen. Och att avvika från normen gör inte en person till sexmissbrukare. Och jag tycker faktiskt inte speciellt synd om honom efter att han öppnar vinflaskor inför Ts, pratar i hennes ställe och är fysisk. Men jag har bara hört en sida.

Jag tycker att det verkar vara två sidor av samma mynt. Din sambo vill att du är nykter och monogram. Du övertalar/manipulerar honom att du ska dricka vin och ligga med andra. Sen när du gör det mår du dåligt …
Du känner inte att du kanske läser in lite mycket och uttalar dig väl starkt om en annan människa och hennes liv utan att veta hur det faktiskt ligger till?

Wow! Tänk vad det är lustigt när alla andra vet så himla mycket om mig. Exakt allt vad jag har gjort utan att jag sagt ett ljud om det. Det är lite spådomsvarning över allt detta 😂

Du känner inte att du kanske läser in lite mycket och uttalar dig väl starkt om en annan människa och hennes liv utan att veta hur det faktiskt ligger till?
Tack! Det börjar bli svårt att ens ta detta seriöst längre när så många kommer med helt fel påståenden.
Det är ingen idé ens att jag förklarar för vissa har redan bestämt sig. Fast de inte har någon aning om fakta alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama