Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Sådana här inlägg får det att låta som om det är helt åt helvete dåligt. Vilket det såklart inte är.
Må så vara, men att ha en valp är som att ha ett spädbarn nästan. Med tanke på allt annat du bollar i livet och ni i förhållandet just nu är det kanske inte den bästa tiden? Att vakna med blåslagna knän och inte veta vad som hänt känns inte kompatibelt med valp.
Sedan är det givetvis upp till dig... eller er om ni skaffar valpen ihop.

Må så vara, men att ha en valp är som att ha ett spädbarn nästan. Med tanke på allt annat du bollar i livet och ni i förhållandet just nu är det kanske inte den bästa tiden? Att vakna med blåslagna knän och inte veta vad som hänt känns inte kompatibelt med valp.
Sedan är det givetvis upp till dig... eller er om ni skaffar valpen ihop.
Det blir våran valp. Han kommer stå som ägare till den.

• Gilla
Reactions: Sel
Det blir våran valp. Han kommer stå som ägare till den.
Jag missunnar dig absolut inte att ha en hund, jag hade själv hund genom stor problematik... men kan idag ifrågasätta om det var helt rättvist. Samtidigt vet jag inte om jag hade klarat mig Utan hund.
Det är inte lätt, men jag hoppas verkligen att tanken på valp kan vara en stor motivation.

Framför allt hoppas jag att INGEN frustration någonsin riktas mot valpen som ni gör mot varandra.

Jag missunnar dig absolut inte att ha en hund, jag hade själv hund genom stor problematik... men kan idag ifrågasätta om det var helt rättvist. Samtidigt vet jag inte om jag hade klarat mig Utan hund.
Det är inte lätt, men jag hoppas verkligen att tanken på valp kan vara en stor motivation.

Framför allt hoppas jag att INGEN frustration någonsin riktas mot valpen som ni gör mot varandra.
Jag vet inte om du missat det men jag har andra djur och har väldigt mycket tålamod med dem alla. Den jag har minst tålamod är partner. Han får ta all skit.

Jag vet inte om du missat det men jag har andra djur och har väldigt mycket tålamod med dem alla. Den jag har minst tålamod är partner. Han får ta all skit.
Jag tror absolut inte att någon av er behandlar djur illa, men minnesluckor med olyckor och annat är långt ifrån optimalt när det handlar om någonting som är en sådan stor olycksrisk som en valp - det vet du säkert själv. Jag hoppas som sagt det kan vara en motivation.

Förlåt att jag skrattar men varför skulle han vilja göra det? För att vi ska skaffa hund :confused:
Nej, utan för att du kanske lättare kan få ordentlig hjälp med ditt beroende.
Min bästa väns biologiska föräldrar är alkolister och hon blev fosterhems placerad och sen adopterad av fosterföräldrarna.
Hennes andra syskon har mer minnen av hur hemsk deras barndom var men inte kompisen. De ligger väll långt bak någonstans men hon var bara 8 när hon blev tagen ifrån biologiska föräldrarna.
Jag har själv släkt som blivit alkolister eller snudd på, om inte annat med stora alkohol problem. Finns en anledning till att jag valt ta avstånd ifrån alkoholen. Just för att jag vet att jag lätt hade kunnat falla i den fällan. Då jag alltid haft svårt att varva ner och somna kvällstid och ibland kan tänka på hur fort man somnat när man festade förr och var packad.
Har dessutom alltid haft lätt att svepa drinkar så som de vore vatten osv.
Så nej jag dricker inte alkohol längre just för att jag likväl hade kunnat bli alkolist tillslut.
Har t.o.m börjat inse att exet nog faktiskt hade alkoholproblem om än inte alkolist. Men han drack en hel del vissa veckor.

En hund som delar hemmet med er kommer dock att reagera på höjda röster och slag. Den kommer också att reagera på dina fyllor och snedtändningar. Att ta en valp under pågående missbruk är helt enkelt inte rätt mot hunden.

Vi står i kö på nästa kull hos en uppfödare. Så inte så jättelångt kvar :nailbiting:
Nej nej nej blanda inte in en valp i det hela, ni ska inte ha hund som läget är. Ha som mål istället att skaffa valp när du är helt fri från alkohol och dåliga partners. Ha det som en drivkraft istället att förbättra saker och ting.

Och om ni nu går till en uppfödare, berätta för den att våld förekommer i hemmet, att alkoholism som inte är under kontroll förekommer och att valpen kommer få ett ostabilt hem. Så får den göra en egen bedömning om den vill utsätta sin valp för det.

Senast ändrad:
Men det lär ju inte finnas en seriös uppfödare som släpper iväg en valp till en aktiv alkoholist. Så jag gissar att uppfödaren inte vet? Jag hade blivit helt förtvivlad om jag hade en kull och blev vilseledd och det sen kom fram att en köpare var alkoholist och levde såhär turbulent.

Alltså jag tycker VERKLIGEN INTE att man måste vara perfekt för att få skaffa en hund!
Men ifall man har alkohol problem och det är våld i huset så ska man verkligen verkligen INTE ha en hund! Även fast du säkert skulle älska den och ta hand om den såbra du kunde och så men den KOMMER märka om du är full och den KOMMER märka när det är bråk och den skulle INTE må bra av det!
Det kanske är bättre att ha det som ett mål i fram tiden att tillexempel om du har varit helt nykter i X månader eller nånting DÅ kanske du kan skaffa en hund? Och ifall ni kan reda ut detdär att ni miss handlar varandra för det är verkligen INTE bra att skaffa en valp då!
Men jag vet att en hund kan vara JÄTTE BRA och hjälpa jätte mycket om man mår dåligt så jag tycker inte att du inte ska ha nån hund ALLS bara inte innan du är nykter och så ❤️

Alltså jag tycker VERKLIGEN INTE att man måste vara perfekt för att få skaffa en hund!
Men ifall man har alkohol problem och det är våld i huset så ska man verkligen verkligen INTE ha en hund! Även fast du säkert skulle älska den och ta hand om den såbra du kunde och så men den KOMMER märka om du är full och den KOMMER märka när det är bråk och den skulle INTE må bra av det!
Det kanske är bättre att ha det som ett mål i fram tiden att tillexempel om du har varit helt nykter i X månader eller nånting DÅ kanske du kan skaffa en hund? Och ifall ni kan reda ut detdär att ni miss handlar varandra för det är verkligen INTE bra att skaffa en valp då!
Men jag vet att en hund kan vara JÄTTE BRA och hjälpa jätte mycket om man mår dåligt så jag tycker inte att du inte ska ha nån hund ALLS bara inte innan du är nykter och så ❤️
Det här håller jag med om, för hundar är verkligen fantastisk hjälp om man mår dåligt, men det är inte rätt mot en liten valp att utsätta den för en sån tillvaro. ❤️

Målet är som sagt att vara nykter. Sen får ni säga vad ni vill om det. Inget av de senaste inläggen får mig att på något vis må bättre utan snarare tvärtom.
Tänker inte svara på fler inlägg om hund, eller slagsmål heller för den delen.
Det jag kan säga är att ni inte vet. Hur det är på riktigt.

Målet är som sagt att vara nykter. Sen får ni säga vad ni vill om det. Inget av de senaste inläggen får mig att på något vis må bättre utan snarare tvärtom.
Tänker inte svara på fler inlägg om hund, eller slagsmål heller för den delen.
Det jag kan säga är att ni inte vet. Hur det är på riktigt.
Att folk är ärliga är inte alltid roligt tyvärrr men vore konstigt annars... Du strävar för att vara nykter, verkar fått en del insikter under banningen, vi hejar på dig men du är djupt nere i ett beroende. Inte realistiskt att du inte får återfall i nuläget. Jag tvivlar inte ett dugg på hästarna hållits rätt mycket utanför ditt beroende och fått sin omvårdnad. En hundvalp är omöjligt att hålla ifrån allt inre och yttre kaos på samma sätt.

Att folk är ärliga är inte alltid roligt tyvärrr men vore konstigt annars... Du strävar för att vara nykter, verkar fått en del insikter under banningen, vi hejar på dig men du är djupt nere i ett beroende. Inte realistiskt att du inte får återfall i nuläget. Jag tvivlar inte ett dugg på hästarna hållits rätt mycket utanför ditt beroende och fått sin omvårdnad. En hundvalp är omöjligt att hålla ifrån allt inre och yttre kaos på samma sätt.
Det var inte ens jag som tog upp detta med hund här öht! Jag svarade bara på ett inlägg sen går folk bananas

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama