Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Det känns jobbigt allt. Jag mår ok i kroppen. Hostan är kvar och så men jag kan göra mer nu.
Ska ev träffa M imorgon. Men jag vet inte. Han har nästlat sig in i mitt medvetande. Likt alkoholen. Kan inte sluta tänka på honom hela tiden. Det stör mig! Att jag inte kan kontrollera mina egna känslor och bara måste ha mer och mer och mer.
Det är tyvärr lätt att byta ett beroende mot ett annat om man inte jobbar med sig själv och löser grundproblemen. Det finns en anledning att AA och NA inte rekommenderar att man inleder nya relationer första året. Så i sak ser jag inget problem med att vara poly men just nu, för dig, låter beteendet inte sunt.

Fast även om du fattar att man kan ha olika värderingar, så applicerade du ju dina på TS och antog att hennes partner inte är rätt för henne baserat på dina värderingar ;) det är nog det @LadyCovergirl menar!

Utifrån att patnern från början sagt nej och TS ändå fortsatt. Då visar man inte respekt. Jag har svårt att se att man älskar en människa man inte ens respekterar. Men men. Som sagt. Vi är individer och har olika beteende och synsätt. Så är det och kommer alltid vara.

Utifrån att patnern från början sagt nej och TS ändå fortsatt. Då visar man inte respekt. Jag har svårt att se att man älskar en människa man inte ens respekterar. Men men. Som sagt. Vi är individer och har olika beteende och synsätt. Så är det och kommer alltid vara.
Jag tror de ska få hålla sin diskussion kring detta utanför allmän beskådning, om de vill. Om man vill olika saker i en relation men ändå vara i en relation får man kompromissa, det är inte mer rätt att vilja leva monogamt än att inte vilja göra det. Nu är det här en dagbokstråd av en människa som är ganska svårt sjuk och kämpar med sig själv på många plan. Det kan vara bra att tänka på innan man berättar för den personen hur respektlös och elak den är som varit öppen med sina önskemål från start i sin relation eftersom man inte delar värderingar med personen i fråga. För mig blir det lite i sak som att skriva samma sak till någon som lever med en vegetarian men varit öppen med att den äter kött annars och ska äta kött till middag med en kompis ikväll.
Däremot @karamelldrottningen så låter det inte som du behöver mer drama i ditt liv just nu. Och att blanda in känslor när du är så ”skör” kan vara destruktivt..

Jag tror de ska få hålla sin diskussion kring detta utanför allmän beskådning, om de vill. Om man vill olika saker i en relation men ändå vara i en relation får man kompromissa, det är inte mer rätt att vilja leva monogamt än att inte vilja göra det. Nu är det här en dagbokstråd av en människa som är ganska svårt sjuk och kämpar med sig själv på många plan. Det kan vara bra att tänka på innan man berättar för den personen hur respektlös och elak den är som varit öppen med sina önskemål från start i sin relation eftersom man inte delar värderingar med personen i fråga. För mig blir det lite i sak som att skriva samma sak till någon som lever med en vegetarian men varit öppen med att den äter kött annars och ska äta kött till middag med en kompis ikväll.
Däremot @karamelldrottningen så låter det inte som du behöver mer drama i ditt liv just nu. Och att blanda in känslor när du är så ”skör” kan vara destruktivt..

Håller med i grunden och jag känner för TS som har svåra problem och det rörs till ännu mer, det är ledsamt 😔

Alltså, jag håller med om att det inte är "schysst", utan snarare destruktivt. Det jag vänder mig emot är egentligen förklaringsmodellen att man inte skulle kunna älska någon om man inte respekterar den, och att det blir ett kvitto på det liksom. Människor är mer komplicerade än så. :)

Vet inte om du vill ha tips, men när jag hostar har jag två metoder:
1 - honung. Har hittat en försäljare som säljer honung med stark pepparmint. Antingen äter jag bara en rejält rågad tesked direkt ur burken, eller så rör jag ut det i ljummet vatten (viktigt att vattnet inte är för varmt, då försvinner många av de bra ämnena i honungen och kvar blir bara socker). För mig mildrar det de onda, oavsett om det är placebo eller ej, haha!

2 - för slemhosta: ta ett sugrör och ett glas vatten. Blås bubblor i vattnet. That's it. Det är ett trick jag fick lära mig på sjukhuset när jag opererat mig och inte fick hosta. Då hjälpte det kroppen att få upp slem utan att påverka hals, lungor och mage allt för mycket.

Att du ska behöva be om lov. Det låter i mina öron som är märkligt upplägg. Vad händer om han säger nej/inte okejar? Hur reagerar du då? Vad får det för konsekvenser för dig, och för ert förhållande? Jag försöker förstå hur detta kan fungera på ett sunt vis, men det är svårt.
Jaha? Jag tänker att du inte heller behöver förstå. Det viktiga är vad han och jag kommit överens om.

Vet den här andre mannen att du redan har en relation?
Jag tänker att det finns ju risk för sårade känslor och trassel där också.

Tillägg: vet inte hur jag ska formulera mig men det känns som att du kanske inte helt tänker på hur dina handlingar kan påverka andra människor? Att människor kan bli sårade av det du gör eller inte gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ponnydriven plog?
  • GastroGard