Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Vet den här andre mannen att du redan har en relation?
Jag tänker att det finns ju risk för sårade känslor och trassel där också.

Tillägg: vet inte hur jag ska formulera mig men det känns som att du kanske inte helt tänker på hur dina handlingar kan påverka andra människor? Att människor kan bli sårade av det du gör eller inte gör.
Ja han vet om det. Har varit tydlig med det redan från start. Hittills har ingen haft några problem med det. Kanske snarare tvärtom.
Och självklart förstår jag att andra människor har känslor. Jag är väl ingen robot!

Och jag förztår inte vad problemet är, vi har inte med att göra om hon vill/får knulla runt.
Nej inte om allt vore ok men detta känns mer destruktivt än annat och förstår att folk påtalar det: "Ska ev träffa M imorgon. Men jag vet inte. Han har nästlat sig in i mitt medvetande. Likt alkoholen. Kan inte sluta tänka på honom hela tiden. Det stör mig! Att jag inte kan kontrollera mina egna känslor och bara måste ha mer och mer och mer." Och att det kan bli utökat kaos som TS inte behövde om hon dolt denna M från sin partner men det verkar iaf inte vara så :)

Nu är flaskan öppnad 😞
Jag dricker någon alkoholfri cider och vill bara hälla upp samma som de dricker. Kanske klarar jag av ett glas? Fast neeeej!
Och som vanligt svarar partner när innan jag hinner tacka nej. Hur många gånger ska jag behöva säga det till honom?
Det är jag och ingen annan som ska tacka nej! Blir bara så frustrerad.
Jag sitter för övrigt själv just nu framför tv:n pga så less på allt.
Eller så här ”ska inte du Karamell också ha vin?” Och på detta hinner jag inte svara på då partner vräker ur sig ”Nej hon ska inget ha!”

Nu är flaskan öppnad 😞
Jag dricker någon alkoholfri cider och vill bara hälla upp samma som de dricker. Kanske klarar jag av ett glas? Fast neeeej!
Meeen! Jag blir så ledsen och bedrövad över hur det funkar rutomkring dig. Jag förstår att inte alla är medvetna om din situation, men det är väl tamesjutton inte konstigt att du inte får ordning på saker och ting när det dricks och partajas och frestas runtomkring dig hela tiden. :(
Någonstans måste du vara ärlig med din omgivning för att lyckas tror jag.

Meeen! Jag blir så ledsen och bedrövad över hur det funkar rutomkring dig. Jag förstår att inte alla är medvetna om din situation, men det är väl tamesjutton inte konstigt att du inte får ordning på saker och ting när det dricks och partajas och frestas runtomkring dig hela tiden. :(
Någonstans måste du vara ärlig med din omgivning för att lyckas tror jag.

100%
Det är liksom bäddat för att misslyckas när det uppstår såna här situationer. Man behöver få bli nykter i lugn och ro utan en massa frestelser.

Nu är flaskan öppnad 😞
Och som vanligt svarar partner när innan jag hinner tacka nej. Hur många gånger ska jag behöva säga det till honom?
Eller så här ”ska inte du Karamell också ha vin?” Och på detta hinner jag inte svara på då partner vräker ur sig ”Nej hon ska inget ha!”
Visst drömde du om att skaffa hund? Kan du inte försöka ha det som den stora belöningen om du klarar av att bli nykter?
Jag bestämde ju mig för att förverkliga min dröm om att skaffa hund när exet dig, de är det som fått mig att fortsätta att leva mitt liv.
Att få förverkliga den drömmen om en helt egen hund.

Nu är flaskan öppnad 😞
Förstår att du är less, och osmidigt av din partner. Samtidigt tycker jag han kunde (trots att du insisterade) låtit bli den där flaskan när du är närvarande. Hur känner du nu? Har du någon plan/tankar för hur du ska göra kommande vecka tex? Jag kan ibland känna att jag inte förstår hur du hinner med allt detta kaos i ditt liv, så förstår att du är stressad.
Jag har varit helt utan alkohol sen nyår pga sjukdom och mediciner som inte ska blandas och sen bara fortsatt, utan att ha en beroendeproblematik men gärna tagit ett glas vin eller tre på helgerna och längtar till dem på ett kanske osunt sätt, ikväll var vi ute och lagade mat över öppen eld med familjen och jag tänkte att det var så himla skönt att inte dricka alkohol, att kunna ta bilen fast klockan var sent och sen komma hem och gå och lägga sig. Jag tror dina trådar varit ett litet uppvaknande för mig och även fast jag inte tänker att jag har problem är det otroligt skönt att vara helt nykter. Jag har aldrig hört någon som inte känt så oavsett tidigare alkoholvanor. Det kommer bli bättre.

Visst drömde du om att skaffa hund? Kan du inte försöka ha det som den stora belöningen om du klarar av att bli nykter?
Jag bestämde ju mig för att förverkliga min dröm om att skaffa hund när exet dig, de är det som fått mig att fortsätta att leva mitt liv.
Att få förverkliga den drömmen om en helt egen hund.
Vi står i kö på nästa kull hos en uppfödare. Så inte så jättelångt kvar :nailbiting:

Vi står i kö på nästa kull hos en uppfödare. Så inte så jättelångt kvar :nailbiting:
Och hur långt är det kvar tills dess? Kanske värt och åka in på rehab innan valp kommer.
Jag som är ensam kommer ju få fullt upp med valp, och har tur att min kompis kommer kunna ha den medans jag jobbar efter mina 4v ledigt.
Men jag vet själv att jag kommer vara trött och sliten av valptiden ändå.
Och då jobbar jag inte 100% heller.

Och hur långt är det kvar tills dess? Kanske värt och åka in på rehab innan valp kommer.
Jag som är ensam kommer ju få fullt upp med valp, och har tur att min kompis kommer kunna ha den medans jag jobbar efter mina 4v ledigt.
Men jag vet själv att jag kommer vara trött och sliten av valptiden ändå.
Och då jobbar jag inte 100% heller.
Det är inte bara att ”åka in på rehab”. Tyvärr men det funkar inte så alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama