Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.

Skriv av dig/lufta och lås tråden för kommentarer. Då slipper du försvara dig men får ändå ut dina tankar och funderingar.
Ja det är ett alternativ. Men samtidigt kan jag tycka om att få andras synvinkel. Men inte när det blir så massivt. Inte när det känns som att det jag vill ha sagt inte når fram.

Mitt förslag är att du låser tråden och raderar det du tycker inte hör hit och sedan kan du låsa upp tråden när du tycker det är lämpligt/har tid att vara här och svara.

Jag tror det är bra om alla vi är tuffa och sätter gränser och du behöver verkligen inse hur illa däran du är och ta all hjälp du kan få men jag tycker en hel del inlägg här av andra verkligen är över gränsen för hur man beter sig i en tråd.

Vill du rensa bort detta inlägg får du göra det.

@Gunnar varken du eller någon annan behöver sätta gränser åt mig. Jag är en vuxen människa. Jag kan ta hand om mig själv. Och om du har läst något jag har skrivit så ser du också att jag har hjälp redan.
Detta är bara en dagbokstråd. Har du emot dessa kanske du ska fundera på att ta bort den funktionen helt från forumet. Än att hålla på så här?
Och jag har tagit bort en del inlägg redan som spunnit iväg för mycket.

Jag hade inte tänkt skriva något om hunden för orkar inte med tusen kommentarer om det men kan säga att det är flera månader kvar tills det är dags. Det är alltså en kommande kull som vi håller tummarna på.
Sedan är vi två som ansvarar för den. Båda har hundvana sen tidigare.
Jag ser extremt mycket fram emot det och det är en stor drivkraft i att få ett mer sundare liv överlag. Jag saknar min hund som var med mig överallt hela tiden.

Så jobbig dag idag 😞
Morgonen och förmiddagen gick ok men sen nu på eftermiddagen har allt känns så tungt.
En person var också väldigt kritisk mot mig och jag kan inte låta bli att ta det personligt. Känner mig så ledsen. Förtvivlad.
Ibland är man hudlös och väldigt mottaglig för negativ kritik, borra ned ansiktet i kattens mjuka päls så känns det bättre.

Jag är irriterad på M därför att han är så nonchalant och inte hör av sig. Tycker det hör till vett och etikett att höra av sig dagen efter man träffats.
Mår inte så bra. Har chattat lite med en annan person och vi ska träffas första gången imorgon. Jag hinner jobba förmiddag.
Måste berätta för partner. Fast jag inte alls vill egentligen. Men jag hatar att smyga också.
Mest är jag trött på mig själv. Borde fokusera på helt andra grejer egentligen.

Jag är irriterad på M därför att han är så nonchalant och inte hör av sig. Tycker det hör till vett och etikett att höra av sig dagen efter man träffats.
Mår inte så bra. Har chattat lite med en annan person och vi ska träffas första gången imorgon. Jag hinner jobba förmiddag.
Måste berätta för partner. Fast jag inte alls vill egentligen. Men jag hatar att smyga också.
Kan du inte pausa att träffa personen tills du dels mår bättre, och dels pratat med partnern? Så onödigt att utsätta sig för problem om ni har en överenskommelse att prata om saken innan ni träffar någon.
Hur går det med att skaffa en ny sponsor?

Det är lite det här jag vänt mig emot när jag sagt något om att du vill träffa fler, inte preferensen i sig, men att det låtit lite självdestruktivt och nästan lite tvångsmässigt ibland. Som när du mått jättedåligt över något och sen blivit hyperfokuserad på att träffa någon snabbt. :)

Jag är hyfsat säker på att du aldrig kommer att hitta det du söker i alla dessa träffar med olika män. Precis som att du inte har hittat det i alkoholen.

Wow! Tänk vad det är lustigt när alla andra vet så himla mycket om mig. Exakt allt vad jag har gjort utan att jag sagt ett ljud om det. Det är lite spådomsvarning över allt detta 😂
Ursäkta att jag påpekar,,, men allt detta har du skrivit tidigare i dina trådar.

Tror ingen har lust att göra falska anklagelser eller påståenden här. De som skriver här bryr sig om dig även om det kan verka barskt ibland.
Ta hand om dig.

Har du funderat på varför det blir så viktigt att hitta nya/ta upp kontakten med ragg så snart du försöker hålla dig nykter? Inget du behöver svara på i tråden men det är verkligen ett tydligt mönster när det börjar bli kämpigt för dig.

Jag lägger ingen värdering alls i hur många stadiga/tillfälliga partners du har eller vilken typ av förhållande du vill leva i. Det är att det här ser ut som ett destruktivt mönster som känns dåligt i magen.

Ursäkta att jag påpekar,,, men allt detta har du skrivit tidigare i dina trådar.

Tror ingen har lust att göra falska anklagelser eller påståenden här. De som skriver här bryr sig om dig även om det kan verka barskt ibland.
Ta hand om dig.
Jag har inte lusläst allt men har TS verkligen beskrivit sig själv som en sexmissbrukare som manipulerar sin sambo till att säga ja till att hon dricker samt ligger med andra? I såfall ber jag om ursäkt för att jag hakade upp mig på formuleringen.

Oavsett vilket så tycker jag det är ett ganska tråkigt sätt att framföra sin åsikt till någon som ganska uppenbart inte mår toppen och att lyfta fram hur synd det är om sambon när vi faktiskt vet väldigt lite om deras relation, är också lite dumt tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 213
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 336
Senast: starcraft
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama